چطور "شیرینی کشمشی" نرم و خوشمزه خانگی درست کنم؟ انواع شیرینی

چطور "شیرینی کشمشی" نرم و خوشمزه خانگی درست کنم؟

طرز تهیه شیرینی کشمشی نرم و خوشمزه,آموزش شیرینی کشمشی به روش قنادی طرز تهیه شیرینی کشمشی نرم و خوشمزه,آموزش شیرینی کشمشی به روش قنادی

مواد لازم جهت تهیه شیرینی کشمشی

تخم مرغ 3 عدد
پودر قند 1 پیمانه
آرد 1.5 پیمانه (یک و نیم لیوان)
کشمش پلویی بدون هسته 1 پیمانه
کره 100 گرم
بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
پوست پرتقال رنده شده 1 قاشق چایخوری

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه شیرینی کشمشی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه شیرینی کشمشی" ، ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید، بعد کره را که در دمای محیط قرار داده اید و نرم شده ، داخل یک کاسه دیگر بریزید و پودر قند را هم روی آن بریزید. 2- کره و پودر قند را با هم زن برقی، هم بزنید و زمانی که پودر قند و کره کاملا با هم مخلوط شدند تخم مرغ ها را یکی یکی به کاسه اضافه کنید و 1 دقیقه هر تخم مرغ را با مخلوط پودر قند و کره هم بزنید. 3- زمانی که تخم مرغ ها را هم کاملا هم زدید (حدود 3 الی 4 دقیقه) پوست پرتقال های رنده شده رو اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند، بعد آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و کم کم به کاسه اضافه کنید و بجای همزن از لیسک برای هم زدن آرد استفاده کنید. 4- با لیسک آرد و مخلوط تخم مرغ و پودر قند را خوب هم بزنید ، بعد کشمش ها را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا همه مواد منسجم شده و تمام مواد یکدست بشن. 5- داخل قالب مورد نظرتون کاغذ روغنی بگذارید و با قاشق به اندازه نصف قاشق غذاخوری از مواد برداشه و روی کاغذ روغنی قرار بدین فقط توجه داشته باشید چون شیرینی ها بعد از پختن فضای بیشتری اشغال میکنن باید با فاصله از هم روی کاغذ بچینید. 6- فر رو از 15 دقیقه قبل تر با دمای 180درجه روشن کنید تا داغ بشه، بعد قالب رو به مدت 10 الی 15 دقیقه در دمای 175 درجه داخل فر قرار بدین، بعد از 10 دقیقه تست کنین اگر دورِ شیرینی ها طلایی بود یعنی شیرینی شما حاضره، نیاز نیست روی شیرینی ها هم طلایی بشن. 7- اجازه بدین شیرینی ها کاملا خنک بشن بعد از کاغذ روغنی جدا کرده و داخل ظرف سرو بچینید و با چایی نوش جان کنید.

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

همه مراحل رو مثل دستور بالا انجام بدین، در مرحله آخر تابه مورد نظر خود را را با قلم موی آشپزی یا یک اَبر تمیز چرب کرده و با یک قاشق از مواد برداشته و درون تابه بریزید اینکار رو تا تمام شدن مایه خمیر انجام بدین و درب تابه را بگذارید، برای احتیاط زیر تابه شعله پخش کن بگذارید و منتظر بمانید، هر موقع زیر شیرینی ها قهوه ای روشن شد یعنی شیرینی کشمشی شما  پخته و آماده است.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن شیرینی کشمشی خانگی

1- هیچ موقع کره ای را که در شیرینی ها استفاده میکنید به تنهایی هم نزنید چون سفت میشود. 2-ما در تهیه این شیرینی بجای وانیل از پوست پرتقال رنده شده استفاده کردیم تا هم بوی زهم تخم مرغ رو از بین ببره ، هم عطر و طعم خوشمزه تری به شیرینی کشمشی بده و هم اینکه کیفیت شیرینی دیرتر از بین میره. 3- برای اینکه شیرینی کشمشی با کیفیت تر و ترد تر بشه از لیسک استفاده کردیم، اما اگر لیسک نداشتید میتونید با همزن همه مراحل رو انجام بدین. 4- کشمش ها رو قبل از اضافه کردن به شیرینی به مدت 10 دقیقه خیس کنید بعد بشویید و در آبکش بریزید تا آب کشمش ها کاملا گرفته بشه، به این دلیل کشمش ها رو میشوییم که هم گرد و خاک کشمش ها از بین بره و هم کشمش ها ته شیرینی نروند و روی مواد بمانند. 5- کره و تخم مرغ را 30 دقیقه زودتر از یخچال خارج کنید تا با دمای محیط یکسان شوند. 6- توجه داشته باشید مایه در هنگام پخت پهن می شود ، پس همانطور که در بالا گفته شد باید مایه شیرینی را با فاصله مناسب روی کاغذ روغنی بریزیم. 7- اگر خواستین شیرینی ها رو به مدت چند روز نگهداری کنید نصف پرتقال رو با فاصله از شیرینی ها داخل ظرف بگذارید و درب ظرف رو ببندید و داخل کمد یا کابینت بگذارید لازم نیس حتما شیرینی ها رو داخل یخچال نگهداری کنید.

خواص کشمش در طب سنتی

گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور شیرینی نخودچی درست کنم؟ طرز تهیه شیرینی لوز بدون فر دستور پخت شیرینی شکلاتی آلمانی بدون فر چطور “بامیه خانگی” خوشمزه و شربت “شیرینی بامیه” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده