چطور "شیرینی گوش فیل" درست کنم؟ طرز تهیه شیرینی گوشفیل

چطور "شیرینی گوش فیل" درست کنم؟ آموزش مرحله به مرحله گوشفیل

نحوه پخت گوش فیل و طرز تهیه گوش فیل و انواع شیرینی و طرز تهیه گوشفیل نحوه پخت گوش فیل و طرز تهیه گوش فیل و انواع شیرینی و طرز تهیه گوشفیل

 مواد لازم جهت تهیه شربت گوش فیل

شکر 2 لیوان
آب 2/3 لیوان
گلاب 4 قاشق غذاخوری
آب لیمو یا جوهر لیمو 1 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت گوشفیل

1- شکر و آب رو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار بدین و با یک قاشق هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل بشه، وقتی آب به جوش اومد و شکر هم در آب کاملا حل شد آب لیمو یا جوهر لیمو رو اضافه کنید و صبر کنید تا به قوام بیاد و به غلظت برسه. 2- زمانی که شربت کمی غلیظ شد گلاب و زعفران رو داخلش بریزید و قابلمه رو از روی حرارت بردارید. زمانی که شربت حاضر شد بریزید داخل یک کاسه و در دمای محیط بگذارید تا خنک بشه. لازم نیس شربت رو داخل یخچال بگذارید، به اندازه 1 قاشق سوپخوری از این شربت برای داخل مواد شیرینی لازم است.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی گوش فیل خانگی

آرد سفید مخصوص قنادی به میزان لازم
تخم مرغ 2 عدد
ماست 1/2 لیوان
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
روغن جامد یا نیمه جامد 1 قاشق سوپخوری
شربت 1 قاشق سوپخوری

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه گوش فیل

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه گوشفیل" ، ابتدا بیکینگ پودر و ماست رو با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. 2- تخم ها را در کاسه همزن بشکنید، روغن را هم داخل همزن بریزید ، بعد مخلوط ماست و بیکینگ پودر و 1 قاشق سوپخوری شربت رو هم داخل همزن بریزید و هم بزنید تا همه مواد با هم قاطی شده و تخم مرغ ها کاملا باز شود. 3- بعد از اینکه تمام مواد داخل همزن با هم مخلوط شدند آرد را کم کم اضافه کنید و مدام هم بزنید، میزان استفاده آرد در این شیرینی اندازه دقیقی نداره یعنی آرد رو تا اندازه ای داخل همزن بریزید که مخلوط موجود در همزن مثل یک خمیر لطیف بشه و بدست نچسبه. 4- زمانی که خمیر حاضر شد داخل یک نایلون قرار بدین و در دمای محیط به مدت 30 دقیقه استراحت بدین، بعد از نیم ساعت خمیر رو روی سطحی که کمی آرد روش پاشیدین قرار بدین و خمیر رو با وردنه باز کنین. طرز تهیه گوشفیل,گوش فیل لوزی,گوشفیل بالشتی,گوش فیل پاپیونی طرز تهیه گوشفیل,گوش فیل لوزی,گوشفیل بالشتی,گوش فیل پاپیونی 5- خمیر رو باید خیلی نازک باز کنین ، روی خمیر هم کمی آرد بپاشید تا وردنه به خمیر نچسبد، وقتی خمیر رو کاملا باز کردین با کاتر گرد (قالب گرد) خمیر رو قالب بزنین (مثل تصویر بالا). 6- بعد پایین هر خمیر رو کمی چین داده و به هم بچسبونید (مثل تصویر پایین). بعد داخل قابلمه روغن بریزید و بگذارید روی حرارت ملایم تا کاملا داغ شود زمانی که روغن کاملا داغ شد زیر حرارت رو کم کنید و خمیر های آماده شده رو داخلش بریزید و هر دو طرف اونها رو سرخ کنید. طرز تهیه و آموزش درست کردن راحت گوش فیل خوشمزه طرز تهیه و آموزش درست کردن راحت گوش فیل خوشمزه 7- زمانی که هر دو طرف شیرینی ها سرخ شدند بلافاصله و داغ داغ داخل شربت بریزید و با قاشق گوش فیل ها رو زیرورو کنید تا تمام قسمت های شیرینی، شربت را به خود بگیرند، بعد شیرینی ها رو داخل صافی قرار بدین تا شربت اضافیشون گرفته بشه. 8- روی شیرینی ها رو میتونید با پودر قند یا مغز پسته تزیین کرده و با چای نوش جان کنید، شیرینی گوشفیل یکی از شیرینی های محبوب و خوشمزه برای مهمانی های ماه رمضان بحساب میاد و سر سفره افطار جایگاه خاص خودش رو داره.

فوت و فن و نکات مهم برای خوشمزه تر شدن شیرینی گوش فیل

1- توجه داشته باشید تمامی مواد را در دمای محیط قرار بدین. 2- نباید شربتتون زیاد بجوشه در حد یکی دو قل زدن کافیه. 3- خمیر رو با دست هم میتونین ورز بدین و تا زمانی که به دستتون نچسبه آرد بریزید. 4- خمیر رو میتونین بعد از قالب زدن کمی بِکشید تا دراز تر شود بعد وسط خمیر رو جمع کنید و به شکل گوشفیل پاپیونی در بیاورید، همچنین میتونید به شکل لوزی برش زده و سرخ کنید. 5- از ظرف کوچیک برای سرخ کردن گوش فیل ها استفاده کنید چون در مواد اولیه این شیرینی از تخم مرغ استفاده شده و بعد از چند بار سرخ کردن شیرینی ها، بخاطر وجود تخم مرغ داخل روغن کف میکنه و مجبور میشید روغن رو عوض کنید. 6- روغن شیرینی ها حتما باید داغ باشه، تکه ای از خمیر رو داخل روغن بیندازید زمانی که اطراف خمیر حباب زد و شیرینی به بالای روغن آمد یعنی روغنتان داغ است. 7- حتما قبل از آماده کردن خمیر، شربت رو درست کنید تا در زمان درست کردن خمیر از 1 قاشق سوپخوری شربت بتونید استفاده کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور شیرینی نخودچی درست کنم؟ طرز تهیه شیرینی لوز بدون فر دستور پخت شیرینی شکلاتی آلمانی بدون فر چطور “بامیه خانگی” خوشمزه و شربت “شیرینی بامیه” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده