چطور "خوراک عدسی خوشمزه" درست کنم؟ عدسی با سیب زمینی برای 6 نفر

چطور "خوراک عدسی خوشمزه" درست کنم؟ عدسی با سیب زمینی برای 6 نفر

طرز تهیه عدسی,دستور پخت عدسی,طرز تهیه عدسی برای صبحانه و میان وعده طرز تهیه عدسی,دستور پخت عدسی,طرز تهیه عدسی برای صبحانه و میان وعده

مواد لازم برای پخت خوراک عدسی خوشمزه

عدس پخته شده 3 الی 4 پیمانه
سیب زمینی آب پز بزرگ 2 عدد
پیاز بزرگ 1 عدد
رب گوجه 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی متوسط 4 عدد
روغن، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه ، جعفری ساطوری و آب لیمو به میزان لازم
آب مرغ یا آب گوشت به میزان لازم

طرز تهیه عدسی برای صبحانه، میان وعده و عصرانه

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه عدسی" ، پوست پیاز را گرفته و بشویید سپس به شکل نگینی خرد کنید بعد در تابه ای که در آن روغن ریخته و داغ کرده اید بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید تا پیاز ها کمی نرم شوند. 2- زمانی که پیاز ها نرم شدند ادویه ها و نمک را بریزید و دوباره تفت دهید تا رنگ پیاز ها طلایی شود، بعد رب را بریزید و دوباره تفت دهید تا رب کاملا در تابه سرخ شده و خامی آن از بین برود، وقتی که رب و پیاز ها سرخ شدند زیر حرارت را خاموش کنید. 3- گوجه فرنگی ها را رنده کنید ، سیب زمینی ها را به شکل مکعب خرد کنید (به اندازه ای خرد کنید که در عدسی دیده شود) ، بعد هم گوجه فرنگی رنده شده و سیب زمینی های خرد شده را همراه با عدس پخته شده و آب مرغ یا آب گوشت داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب داخل قابلمه بجوشد. 4- زمانی که عدس ها لعابدار شدند و قوام مناسب را پیدا کردند پیاز سرخ شده را هم به قابلمه اضافه کنید و زیر حرارت را خیلی کم کنید و درب قابلمه را بگذارید و به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا همه مواد به خورد هم بروند. 5- در آخر کمی آبلیمو بریزید و زمانی که به غلظت دلخواهتان رسید حرارت را خاموش کرده و خوراک عدسی را در ظرف سرو بریزید و با جعفری خرد شده تزیین کرده و به عنوان صبحانه یا میان وعده نوش جان کنید.

فوت و فن و راز های خوشمزه تر شدن عدسی

1- برای آنکه نفاخی عدس ها گرفته شود آنها را به مدت 12 ساعت در آب ولرم خیس کنید. 2- برای خوشمزه تر شدن عدسی میتوانید مقداری گوشت چرخکرده را در پیاز سرخ شده تفت دهید و داخل خوراک بریزید، همچنین میتوانید مقداری مرغ را پخته و ریش ریش کنید و داخل خوراک بریزید. 3- بجای روغن میتوانید از روغن زیتون بدون بو استفاده کنید تا خوراک عدسی سالم تری داشته باشید. 4- قوام عدسی بستگی به ذائقه خودتان دارد اگر دوست دارید خوراک شما آبکی باشد زودتر شعله را خاموش کنید و یا اگر دوست دارید بدون آب باشد بگذارید تا آب عدسی کاملا کشیده شود اما توجه داشته باشید که "خوراک عدسی" غلظت مشخصی دارد، بهتر است نه خیلی رقیق باشد و نه خیلی غلیظ، بلکه مانند آش پخته و سرو شود. 5- عدس ها و سیب زمینی ها را به اندازه ای آب پز کنید که بعدا در خوراک له نشوند. 6- اگر تمایل داشتید زمانی که رب داخل پیاز ها سرخ شد کمی دارچین داخل آنها بریزید و به مدت 2 دقیقه تفت دهید تا عدسی خوشمزه تری داشته باشید. 7- میتونید برای بهتر هضم شدن غذاتون، عدس ها رو بکوبید و داخل خوراک بریزید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “رولت کالباس” مجلسی درست کنم؟ چطور “شیر برنج” مجلسی درست کنم؟ چطور برای 4 نفر "ذرت مکزیکی" خوشمزه درست کنم؟ 

چطور “پوره سیب زمینی” با شیر درست کنم؟

نظرات: 1 مشاهده