"طرز تهیه مارچوبه" با 3 روش گریل کردن + سرخ کردن + بخارپز کردن

"طرز تهیه مارچوبه" با 3 روش گریل کردن + سرخ کردن + بخارپز کردن

طرز تهيه مارچوبه در فر,طرز تهیه مارچوبه بخارپز,طرز تهیه مارچوبه کبابی طرز تهيه مارچوبه در فر,طرز تهیه مارچوبه بخارپز,طرز تهیه مارچوبه کبابی

مواد لازم برای تهیه مارچوبه خوشمزه خانگی

مارچوبه تازه و سبز به میزان دلخواه دلخواه
روغن زیتون یا کره به میزان لازم
آبلیمو، نمک، فلفل به میزان دلخواه
پنیر پارمزان اختیاری

طرز تهیه مارچوبه به روش سرخ کردن

مارچوبه ها رو با آب سرد تمیز بشویید. قسمت انتهایی مارچوبه ها که سفت است را جدا کنید.هر مارچوبه رو به صورت مورب به 2 الی 3 قسمت برش بزنید، بعد داخل یک قابلمه آب بریزید و به جوش بیاورید، بعد از بجوش آمدن آب، مارچوبه ها را به مدت 3 الی 4 دقیقه داخل آب جوش قرار دهید تا نرم شوند (مدت زمان پخت مارچوبه ها بستگی به ضخامت و تعداد مارچوبه ها داره). بعد از 4 دقیقه آب قابلمه رو بیرون بریزید و مارچوبه ها رو از داخل قابلمه خارج کنید. بعد داخل یک تابه کره را آب کنید و مارچوبه ها رو داخل کره تفت بدین تا کمی رنگ مارچوبه ها تغییر کند. بعد از اینکه مارچوبه ها کمی سرخ شدن اونها رو به داخل ظرف سرو بریزید و روی مارچوبه ها کمی نمک و آبلیمو بریزید و نوش جان کنید.

طرز تهیه مارچوبه به روش بخارپز کردن

مارچوبه ها رو میتونید توی دستگاه بخارپز هم بپزید، به طوری که داخل قابلمه آب بریزید و بجوش بیارید بعد مارچوبه ها رو داخل توری بخارپز بچینید و توری رو روی قابلمه قرار بدین و درب قابلمه رو بگذارید و با حرارت ملایم 2 الی 3 دقیقه صبر کنید تا مارچوبه ها بخارپز شوند، بعد مارچوبه ها رو از بخارپز خارج کرده و داخل ظرف سرو بریزید و روی آنها کمی نمک و آبلیمو و روغن زیتون بریزید و نوش جان کنید.

طرز تهیه مارچوبه در فر , روش گریل کردن مارچوبه

برای پختن مارچوبه ها در فر، مارچوبه های درسته رو بعد از شستن با یک دستمال خشک کنید و داخل سینی فر به صورت تک لایه بچینید و روی اونها روغن زیتون ریخته و مقداری نمک و فلفل بپاشید، بعد سینی فر رو داخل فری که از قبل با حرارت 220 درجه سانتی گراد و به مدت 15 دقیقه گرم شده قرار بدین و تا زمانی که مارچوبه ها کمی ترد شده اند و نزدیک است رنگ آنها به قهوه ای تغییر رنگ بدهد سینی را از فر خارج کنید (حدودا12 دقیقه طول میکشد تا ترد شوند) و مارچوبه ها رو به داخل ظرف سرو منتقل کنین، اگر دوست داشتین میتونین روی آنها کمی پارمیزان رنده شده بریزید و نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای پخت مارچوبه در خانه

1- مارچوبه را تا زمانی بپزید که نرم شده اند اما مواظب باشید له نشوند. 2- مارچوبه ها رو به صورت درسته هم میتونید بپزید. 3- بهترین راه برای خوشمزه تر شدن مارچوبه ها 2 روش بخارپز کردن و کباب کردن است. 4- مارچوبه های باریک برای دودی کردن، گریل کردن و یا سرخ کردن خوبن، ولی مارچوبه های کلفت برای آبپز کردن.

با مارچوبه چه غذاهایی میشه درست کرد؟

مارچوبه رو میتونید در کنار استیک و گوشت نوش جان کنید و یا در پاستا، سوپ تایلندی،ریسوتو، خوراک میگو و انواع سالاد بریزید.

خواص و فواید مارچوبه برای سلامتی

1- منبع غنی از ویتامین ک و فولات (ویتامین ب۹) نکته: فولات موجود در مارچوبه باعث می‌شود تا مصرف این گیاه در زمان بارداری از ناهنجاری‌های مادرزادی بکاهد. 2- تقویت نیروی جنسی 3- منبعی غنی از ویتامین ها، املاح معدنی و پروتئین های ضروری 4- سرشار از ویتامین‌های A و B1 یا تیامین، B2 یا ریبوفلاوین، B3 یا نیاسین، B5 یا پانتوتنیک اسید، B6، اسید فولیک 5- حاوی ویتامین C و ویتامین E یا آلفا_نوکوئرول و K یا فیلوکین 6- حاوی منابع ارزشمند املاح معدنی آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، زینک، سلنیوم و پتاسیم 7- حاوی مقدار بسیار کمی کالری بدون کلسترول 8- حاوی مقدار ناچیزی سدیم 9- منبع غنی از فیبر رژیمی نکته: میزان بالای پورین در مارچوبه باعث بالا رفتن اسید اوریک خون می‌شود و در مبتلایان به نقرس مصرف آن توصیه نمی‌شود. گردآوری از مجله پاموه
نظرات: 0 مشاهده