چطور "باقلوای لانه کبوتری" درست کنم؟ طرز تهیه باقلوا کادایف ترکیه و عربی

چطور "باقلوای لانه کبوتری" درست کنم؟ طرز تهیه باقلوا کادایف ترکیه و عربی

طرز تهیه باقلوا رشته ای,طرز تهیه باقلوای لانه کبوتری,طرز تهیه باقلوا کادایف طرز تهیه باقلوا رشته ای,طرز تهیه باقلوای لانه کبوتری,طرز تهیه باقلوا کادایف

مواد لازم برای تهیه شربت باقلوا رشته ای ترکیه

شکر 250 گرم
آب 1/2 پیمانه
گلوکز 1 قاشق سوپخوری
جوهر لیمو  1/8 قاشق چایخوری
هل اختیاری

طرز تهیه شربت باقلوا لانه کبوتری

1- آب و شکر رو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار بدین و هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه زمانی که دونه های شکر کاملا حل شد دیگه شربت رو هم نمیزنیم تا بجوش بیاد. 2- شکرهای چسبیده به دیواره داخلی قابلمه رو با یک فرچه که به آبلیمو آغشته کردین تمیز کنین تا بعدا شربتتون شکرک نزنه، وقتی شربت بجوش اومد گلوکز و جوهر لیمو رو بهش اضافه کنین و هم بزنین تا گلوکز کاملا در شربت حل بشه. 3- وقتی گلوکز حل شد حرارت رو خاموش کنین و کمی از شربت رو بین دوتا انگشتتون تست کنید باید کمی حالت چسبندگی داشته باشه، شربت رو داخل ظرفی بریزید و موقع استفاده به اندازه لازم شربت رو داغ کنین و روی باقلواهاتون بریزین.

مواد لازم برای تهیه باقلوای لانه کبوتری با مغز فندق

رشته کادایف  500 گرم
کره آب شده  120 گرم
فندق خرد شده  1 پیمانه (حدود 200 گرم)
فندق درسته  به میزان لازم
پودر هل  1/4 قاشق چایخوری

مراحل درست کردن و طرز تهیه باقلوا کادایف لانه کبوتری ترکیه ای

1- رشته ها را داخل یک کاسه بریزید و با دست کمی رشته ها را از هم باز کنید سپس نصف کره آب شده رو روی رشته ها بریزید، دقت کنید که کره نباید داغ باشه چون باعث میشه رشته ها به هم بچسبن. 2- رشته ها رو با دست زیرورو کنید تا هم بیشتر از هم باز بشن و هم همه جای رشته ها مزه کره رو به خودشون بگیرن، پودر هل و فندق های آسیاب شده رو داخل یک پیاله بریزید و قاطی کنید. 3- برای درست کردن "باقلوای لانه کبوتری فندقی" به قالب مینی مافین احتیاج دارین، داخل قالب رو با کره چرب کنین و از رشته ها داخل قالب قرار بدین و با انگشتتون در وسط هر قالب حفره باز کنین و رشته ها رو کاملا به هم بچسبونین تا بعدا از هم وا نرن. 4- به اندازه ای رشته داخل هر قسمت قالب قرار بدین که رشته ها از لبه قالب بالاتر باشن و شبیه لانه پرنده بشن، بعد با قاشق از مخلوط پودر هل و فندق خرد شده داخل حفره هایی که با انگشت ایجاد کردین بریزین و دوباره با انگشتتون مواد رو فشار بدین تا بتونین مواد بیشتری داخل حفره بریزین تا باقلواتون پر مغز تر و خوشمزه تر بشه. 5- تمام قسمت های قالب رو به همین شکل با رشته و فندق خرد شده پر کنید، بعد روی فندق های خرد شده، فندق های درسته قرار بدین بعد با قاشق از کره باقیمونده روی باقلواها بریزید و قالب رو در فری که از قبل روشن کردید و داغ شده در طبقه وسط و با دمای 170 درجه و به مدت حدود نیم ساعت قرار بدین. 6- وقتی که باقلواها پختن قالب رو از فر دربیارید و اجازه بدین تا باقلواها کاملا سرد بشن بعد زمان سرو کردن، شربت رو روی باقلواها بریزین، مهم ترین نکته در پخت باقلواهای ترکیه ای و عربی اینه که باقلوا رو کاملا خنک میکنن و شربت رو کاملا داغ داغ روی باقلواها میریزن تا باقلوای ترد و خوشمزه تری داشته باشن.

فوت و فن و نکات مهم برای تهیه باقلوای لانه کبوتری خانگی

1- حتما برای این باقلوا از رشته های آماده نرم و به هم پیوسته استفاده کنید. 2- کره رو داخل یک ظرف مناسب بریزید و روی کتری بذارید تا با بخار کتری آب بشه و هرگز به طور مستقیم روی حرارت نگذارید تا ذوب بشه. 3- فندق ها را داخل سینی فر بریزین و پخش کنین، سپس سینی فر رو به مدت 5 الی 10 دقیقه در دمای 170 درجه و در طبقه وسط فر قرار بدین و هر چند دقیقه در فر رو باز کنین و فندق ها رو زیرو رو کنید تا همه فندق ها یکدست برشته شوند، بعد از سرد شدن فندق ها رو آسیاب کنید (طوری که خیلی ریز نشود و بعدا زیر دندان مشخص شود). 4- شربت رو حتما روی حرارت کاملا ملایم درست کنین چون اگر حرارت زیاد باشه به علت اینکه آب از شکر کمتره (شکر 2 برابر آبه) حتما بعدا شربتتون شکرک میبنده. 5- گلوکز شربت رو براق و شفاف تر و ماندگاری شربت رو هم بیشتر میکنه. 6- بعد از اینکه شکر حل شد داخل شربتتون 4 عدد هل هم میتونین بندازین تا عطر خوبی به شربتتون بده. 7- بجای فندق درسته میتونین از مغز بادام هندی یا پسته استفاده کنید. 8- برای اینکه فندق هاتون به هم بچسبن و خوشمزه تر بشن، 1 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع مخصوص سرخ کردنی رو داخل شیر جوش بریزید و روی حرارت کم قرار بدین و چند لحظه یکبار هم بزنید تا به شکل قهوه ای خوش رنگ کاراملی دربیاد، بعد با قاشق رو فندق ها بریزید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “شیرینی دانمارکی” درست کنم؟ چطور بامیه خانگی خوشمزه درست کنم؟ چطور باسلوق خانگی خوشمزه درست کنم؟ چطور شیرینی نخودچی خانگی خوشمزه درست کنم؟
نظرات: 2 مشاهده