چطور "شیرینی دانمارکی" درست کنم؟ طرز تهیه کرم و خمیر دانمارکی

چطور "شیرینی دانمارکی" درست کنم؟ طرز تهیه کرم و خمیر دانمارکی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی و دستور پخت شیرینی گل‌ محمدی طرز تهیه شیرینی دانمارکی و دستور پخت شیرینی گل‌ محمدی

مواد لازم برای تهیه کرم شیرینی دانمارکی (گل محمدی)

شیر 1 پیمانه
آرد 4 قاشق غذاخوری
شکر 1/4 پیمانه
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
گلاب 1/2 پیمانه

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی

همه مواد رو بریزید توی قابلمه و روی حرارت ملایم قرار بدین (البته گلاب رو در آخر اضافه کنید تا عطرش نپره) و مدام هم بزنید تا هم شکر کاملا حل بشه و هم آرد ته نگیره، وقتی موادتون به حالت کرم مانند رسید و غلظت مناسب رو پیدا کرد زیر حرارت رو خاموش کنید و قابلمه رو کنار بذارین تا کرم خنک بشه.

مواد لازم برای تهیه خمیر شیرینی دانمارکی

آرد 1 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری
مایه خمیر 2 قاشق غذاخوری
آب ولرم 4 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
شکر 3/4 پیمانه
روغن جامد 70 گرم
شیر ولرم 1 پیمانه
آرد 400 گرم

مراحل درست کردن و طرز تهیه خمیر شیرینی دانمارکی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه خمیر شیرینی دانمارکی" ، 1 قاشق غذاخوری آرد، شکر، مایه خمیر و آب ولرم رو داخل یک ظرف درب دار بریزید و درب ظرف رو بذارید و 10 دقیقه صبر کنید تا مایه خمیر به عمل بیاد. 2- تخم مرغ ها، روغن جامد، شیر ولرم و شکر رو داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا زمانی که همه مواد خوب با هم ترکیب بشن و تخم مرغ کاملا باز بشه، بعد مایه خمیر به عمل اومده رو هم داخل همین کاسه بریزید و بعد آرد رو 2 بار الک کرده و کم کم اضافه کنید. 3- با کمک یک چنگال یا قاشق آنقدر هم بزنید تا شیر به خورد مواد بره و به شکل جامد دربیاد، بعد با دست آنقدر ورز بدین تا یک خمیر یکدست و نرم بدست بیاد، چند بار خمیر رو به ته ظرف بکوبید تا خمیر از حالت چسبندگی دربیاد.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی (گل محمدی)

1- روی سطحی رو که خمیر رو روی اون باز خواهید کرد آردپاشی کنید و خمیر رو روی اون قرار بدین و با وردنه خمیر رو باز کنید، به طوری که یک خمیر مستطیل شکل با قطر نازک داشته باشید. طرز پخت شیرینی گل محمدی دانمارکی,نکات مهم پخت شیرینی دانمارکی طرز پخت شیرینی گل محمدی دانمارکی,نکات مهم پخت شیرینی دانمارکی 2- مثل تصویر بالا برش هایی با عرض 5 سانتی متری بزنید بعد در قسمت بالای خمیر مقداری کرم بذارید و خمیر ها رو رول کنید و کف سینی فرتون رو یا چرب کنید و یا کاغذ شیرینی قرار بدین، خمیر های رول شده رو با فاصله از هم بچینید و روی اونها رو با یک نایلون بپوشونید و به مدت یک و نیم ساعت صبر کنید تا حجم شیرینی ها 2 برابر بشه. 3- فر رو از قبل به مدت 15 دقیقه روشن کنید تا کاملا داغ بشه، بعد از استراحت دادن خمیر ها، به کمک قلم مو روی شیرینی ها رو زرده ی تخم مرغ بزنید و تخم خرفه و کنجد بپاشید بعد سینی رو به مدت 20 دقیقه با دمای 180 درجه داخل فر قرار بدین تا شیرینی ها بپزن.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن شیرینی دانمارکی بازاری

1- وقتی خمیر ها رو داخل سینی میچینین حتما با فاصله باشن چون خمیر ها پف کرده و به هم میچسبن. 2- وقتی شیرینی ها را داخل فر قرار دادین یه ظرفی رو هم داخلش آب بریزید و داخل فر قرار بدین. 3- اگر تمایل داشتین میتونین به داخل كرم یا خمیر شیرینی مقداری پودر هل اضافه كنید تا شیرینی خوشمزه تری داشته باشید. 4- معمولا حرارت همه فر ها با هم فرق میکنه احتمالا شیرینی در فر ما در مدت 20 دقیقه بپزد اما در فر خانه شما در مدت زمان کمتر یا بیشتر از 20 دقیقه بپزد، پس توجه کنید بعد از اینکه روی شیرینی ها طلایی و قهوه ای روشن شد یعنی "شیرینی دانمارکی" شما حاضر است. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور بامیه خانگی خوشمزه درست کنم؟ چطور باسلوق خانگی خوشمزه درست کنم؟ چطور شیرینی نخودچی خانگی خوشمزه درست کنم؟ چطور شیرینی لوز بدون فر درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده