چطور "بامیه خانگی" خوشمزه و شربت "شیرینی بامیه" درست کنم؟

چطور "بامیه خانگی" خوشمزه و شربت "شیرینی بامیه" درست کنم؟

چطور بامیه خانگی و خوشمزه درست کنم,طرز تهیه شربت بامیه چطور بامیه خانگی و خوشمزه درست کنم,طرز تهیه شربت بامیه

مواد لازم برای تهیه شربت بامیه

شکر 2 لیوان
آب 2/3 لیوان
گلاب 4 قاشق غذاخوری
آب لیمو 1 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
هل 4 عدد
گلوکز مایع 1 قاشق غذاخوری

مراحل درست کردن و طرز تهیه شربت بامیه

1- داخل یک قابلمه شکر، آب، گلاب و آبلیمو رو بریزید بعد با قاشق هم بزنید تا شکر کمی در آب حل بشه، بعد شعله رو روشن کنید (حرارت ملایم) و توجه داشته باشید دیگه شربت رو هم نزنید، زمانی که شربت شروع به جوشیدن کرد و روی شربت کف کرد زیر شعله رو کم کنید. 2- با یک فرچه که به آبلیمو آغشته کردین شکرهایی که به اطراف قابلمه چسبیدن رو از کناره ها جدا کنید و فرچه رو داخل شربت بکنین تا همه شکر ها حل بشن، زمانی که شکر کاملا حل شد زعفران و هل رو داخل قابلمه بریزید. 3- در آخر گلوکز رو داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا گلوکز کاملا در شربت حل بشه، وقتی گلوکز حل شد حرارت رو خاموش کنین و شربت رو بین دوتا انگشتتون امتحان کنید باید کمی حالت چسبندگی داشته باشه، زمانی که شربت حاضر شد بریزید داخل یک کاسه و در دمای محیط بگذارید تا خنک بشه.

مواد لازم برای تهیه خمیر بامیه

تخم مرغ 2 عدد
آرد 1 لیوان
کره 50 گرم
آب 1 لیوان
وانیل 1/4 قاشق چایخوری

مراحل درست کردن و طرز تهیه بامیه خوشمزه خانگی

1- آب رو داخل قابلمه بریزید و کره رو داخل آب بیندازید بعد 2 قاشق از شربت رو هم داخل قابلمه بریزید تا خمیر بامیه خوش عطر و خوش رنگ بشه. 2- زیر قابلمه رو با حرارت ملایم روشن کنید و اجازه بدین تا آب بجوش بیاد زمانی که آب و کره شروع به جوشیدن کردند 1 لیوان آرد رو داخل قابلمه بریزید. 3- آنقدر با قاشق مواد رو هم بزنید تا آرد و آب کاملا با هم مخلوط شده و یک خمیر نرم بدست بیاد و خمیر در وسط قابلمه جمع بشه، حرارت رو کم تر کنید و خمیر رو به مدت 10 الی 15 دقیقه مدام هم بزنید و زیرورو کنید تا اگر آبی داخل خمیر باقی مانده بخار بشه. 4- بعد از گذشتن 15 دقیقه حرارت رو خاموش کنید و خمیر رو داخل یک کاسه بریزید تا خمیرتون ولرم بشه، بعد تخم مرغ ها رو داخل کاسه خمیر بشکنید و بعد وانیل رو روی آنها بریزید و خوب ورز بدین. 5- اگر خمیرتون خیلی سفت بود یک تخم مرغ دیگه رو داخل یک پیاله بشکنید و کمی هم بزنید تا زرده و سفیده با هم قاطی بشن بعد نصف تخم مرغ زده رو داخل خمیر بریزید تا خمیر از حالت سفتی دربیاد، دقت کنید همه تخم مرغ رو نریزید چون خمیرتون شل خواهد شد. 6- خمیر رو باز هم ورز بدین، بعد از 5 دقیقه ورز دادن ایندفعه با همزن برقی خمیر رو هم بزنید تا خمیری چسبنده و نرم بدست بیاد. به طوری که کمی از خمیر رو بین دو تا انگشتتون بگیرین و زمانی که انگشت هاتون رو از هم دور میکنین خمیر حالت چسبندگی و کشدار داشته باشه. 7- در یک قابلمه متوسط حدود 2 لیوان روغن بریزید (بامیه ها باید در روغن شناور باشند)، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن کمی گرم شود نباید روغن را داغ داغ کنید، وقتی روغن ولرم شد زیر حرارت را کمتر کنید و نوک یک قیچی تمیز را داخل روغن قرار دهید تا با آن بامیه ها را برش بزنید. 8- خمیر بامیه را داخل قیف بریزید و ماسوره آن را یا بزرگ و یا متوسط قرار دهید، بعد خمیر را از قیف به داخل قابلمه فشار دهید و با قیچی به اندازه دلخواه برش بزنید، تا حدی داخل قابلمه بامیه بریزید که بامیه ها به هم نچسبند و بعد از پف کردن جا برای سرخ شدنشان باشد. 9- با یک قاشق پلاستیکی یا چوبی بامیه ها را در داخل روغن مرتب زیرورو کنید تا همه جای بامیه ها یکنواخت سرخ بشود زمانی که بامیه ها سرخ شدند داخل یک سبد بریزید تا روغن اضافی بامیه ها گرفته شود، بعد بامیه ها را داخل شربت بریزید و زیرورو کنید تا همه جای بامیه ها شیرین شود. 10- دوباره بامیه ها را داخل یک سبد قرار دهید تا شربت اضافی آنها بریزد، بعد بامیه ها را در ظرف مورد سرو بریزید و با چای نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن بامیه خانگی

1- گلوکز شربت رو براق و غلیظ میکنه. 2- اگر شربتتون خیلی شل باشه بامیه خمیر میشه و اگر شربتتون خیلی غلیظ بشه باعث شکرک زدن بامیه میشه. 3- شیرینی بامیه انرژی زیادی را به بدن وارد می‌کند و به علت داشتن قند و چربی بالا و نیز حرارت زیادی که حین آماده شدن می‌بینند از ارزش غذایی چندانی برخوردار نیستند. هر دانه بامیه 80 کالری دارد و. مصرف زیاد بامیه برای سلامت مضر است و در یک لحظه میزان زیادی کالری، چربی و قند را وارد بدن می‌کند در حالی که جذب قند بامیه به علت داشتن چربی زیاد 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد. 4- کالری بالای بامیه به علت داشتن قند و روغن فراوان، زمینه‌ساز چاقی و افزایش وزن است. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور شیرینی نخودچی درست کنم؟ طرز تهیه شیرینی لوز بدون فر دستور پخت شیرینی شکلاتی آلمانی بدون فر چطور “کاچی” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده