تعبیر خواب عقرب - لیست 51 معنی جدید دیدن عقرب در خواب

عقرب ها در فرهنگ ها و کشورهای مختلف معمولا نماد خطر و مرگ هستند.در این مطلب به رایج ترین معانی دیدن خواب عقرب اشاره خواهد شد.

تعبیر خواب عقرب

عقرب در خواب معمولا نشانه و نماد خطر است .ممکن است شما احساس می کنید که کسی می خواهد با شما دشمنی کند.همچنین این خواب می تواند نشانه حس انتقام جویی در شما باشد. کسانی در زندگی شما وجود دارند که در حال سوء استفاده از شما هستند.آنها شدیدا در حال لطمه زدن به شما هستند و هر چه سریع تر باید آنها را از زندگی خودتان بیرون کنید. تعبیر خواب عقرب - بیش از 29 معنی مختلف و متفاوت تعبیر خواب عقرب - بیش از 29 معنی مختلف و متفاوت اگر این افراد را می شناسید ممکن است به هر دلیل نتوانید آنها را از زندگی خود دور کنید.ممکن است به او علاقه دارید و این علاقه مانع رفتار عاقلانه شما شده است. توصیه می کنیم در این مورد کاملا بی رحمانه عمل کنید. یا ممکن است شما این فرد را نمی شناسید ولی احساس می کنید کسی در حال سنگ انداختن در جلوی پای شماست.بسیار مواظب باشید چرا که ممکن است او آسیب جدی به شما وارد کند.

تعبیر خواب نیش عقرب

اگر در خواب ببینید که عقرب شما را نیش زد می تواند به این معنی باشد که شما اخیرا کار بسیار بد و خطرناکی انجام داده اید که از بابت آن نگران هستید. همچنین کسانی در زندگی شما وجود دارد که از شما متنفر هستند ولی این حس را به شما نشان نمی دهند ولی در لباس دوستی در حال آسیب زدن به شما هستند.

تعبیر خواب عقرب بزرگ

اگر در خواب ببینید که یک عقرب بزرگ را گرفتید ، به این معنی است که می خواهید تصمیمات بسیار بزرگی در زندگی بگیرید . این تصمیمات بزرگ به شدت زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اصلا عجله نکنید. این تصمیم یک اقدام خطرناک است.اگر نتیجه خوبی داشته باشد بسیار خوب و عالی خواهد بود ولی اگر نتیجه آن مثبت نباشد زندگی شما را نابود خواهد کرد. قبل از انجام هر کاری حتما با دوستان و اطرافیان خودتان مشورت کنید و عجولانه تصمیم نگیرید.

دیدن عقرب سیاه در خواب

این خواب نشانه بدشانسی و بد بیاری است .شما تقریبا در تمام کارهای بزرگی که  برای رسیدن به یک هدف خاص و بزرگ انجام داده اید شکست خورده اید.شاید فکر بدی نباشد که مدتی استراحت کرده و هیچ کاری نکنید . دیدن عقرب سیاه در خواب دیدن عقرب سیاه در خواب این دوره بد بیاری طولانی مدت نخواهید بود و گذر از آن بستگی به تصمیمات شما دارد.اگر راه درست را انتخاب کنید موفق خواهید شد ولی در صورت انتخاب راه غلط ، ضررهای جبران ناپذیری به شما وارد خواهد شد.

تعبیر خواب کشتن عقرب

کشتن عقرب در خواب می تواند معانی بسیار خوبی داشته باشد.شما در بسیاری از برنامه ریزی ها و اقدامات بزرگ خودتان موفق شده اید.شما در دوره ای از زندگی خود قرار دارید که کاملا از آن احساس رضایت می کنید. احتمالا سختی ها و خطرات بسیار بزرگی را پشت سر گذاشته اید و این موفقیت در حال حاضر برای شما کاملا لذت بخش است . در حال حاضر در بین اطرافیانتان بسیار محبوب هستید و احترام خاصی برای شما قائل هستند.مواظب باشید چرا که بیشتر این احترام فقط به دلیل جایگاه شماست و بسیاری از آنها در فکر ضربه زدن و یا سوء استفاده از شما هستند.

تعبیر خواب خوردن عقرب و یا بیرون آمدن آن از دهان

شما کسی را دوست دارید ولی احساس می کنید این دوست داشتن می تواند برای شما خطرناک باشد. شما نمی توانید او را رها کنید ولی از طرفی داشتن روابط عاشقانه با او می تواند برای شما خطرناک باشد.

تعبیر خواب له کردن عقرب

اگر در خواب ببینید که عقرب را در زیر پای خودتان له کردید می تواند نشانه بی احتیاطی شما باشد. ممکن است در رانندگی بسیار بی احتیاطی می کنید و رفتارهای خطرناک دارید. در صورتی که نمی توانید رفتار و عصبانیت خودتان را در هنگام رانندگی کنترل کنید ، توصیه می شود مدتی از رانندگی کردن پرهیز کنید. همچنین در صورتی که کار و شغل شما به گونه ای است که نیاز به تمرکز حواس بالایی دارد ، توصیه می شود یا بر اعصاب خود کنترل داشته باشید و یا شغل خودتان را عوض کنید. این خواب نشان دهنده رفتارهای بی احتیاط و خطرناک شماست . تعبیر خواب کشتن عقرب تعبیر خواب کشتن عقرب

تعبیر خواب اینکه عقرب خودش را نیش بزند

اگر در خواب ببینید که عقرب خودش را نیش زد و مرد نشان دهنده حس بیزاری از خود و دوست نداشتن خود است.چیزها و رفتارهایی در شما وجود دارد که شما را ناراحت کرده است و نمی توانید به آنها افتخار کنید. شما اعتماد به نفس بسیار پایینی دارید  که می تواند هزینه بسیار سنگینی برای زندگی شما داشته باشد.این پایین بودن اعتماد به نفس باعث از دست دادن فرصت های بسیاری در زندگی شما خواهد شد و شما را از آشنایی با افراد مفید ، بازخواهد داشت . شما وقت زیادی از زندگی خودتان را برای نگرانی در مورد چیزهایی که هنوز اتفاق نیافتاده اند تلف می کنید.توصیه می کنیم به موارد مهم تر زندگی خودتان بپردازید و سعی کنید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

 تعبیر خواب ترس از عقرب

اگر در خواب عقرب دیدید و از آن بسیار وحشت کردید معنی خوبی ندارد.احتمالا شما برای انجام کار بزرگی به کمک یکی از نزدیکان و دوستانتان نیاز داشتید ولی او در زمان انجام آن کار به شما خیانت کرده است . شما از این موضوع بسیار ناراحت هستید و بهتر است با او صحبت کنید و مشکلات خودتان را با او رفع کنید.این کینه درونی می تواند جلوی پیشرفت شما را بگیرد و برای شما بسیار استرس زا است .

دیدن عقرب مرده در خواب

اگر در خواب یک عقرب مرده و یا ناتوان دیدید به این معنی است که شما احساس خوشحالی و شانس می کنید.شما مدت های طولانی منتظر اتفاقی خاص بودید که آن اتفاق الان برای شما افتاده است . این فرصت را از دست ندهید و در کنار لذت بردن از نتیجه این کار ، سعی کنید از نتایج آن برای رسیدن به سایر اهداف خودتان استفاده کنید. برخی از تعبیر خواب های قدیمی در این مورد :

محمد ابن سیرین در مورد خواب عقرب می گوید :

دیدن عقرب در خواب نشانه یک دشمن ضعیف است .اگر تو را نیش زد نشانه این است که او به شما حرفی خواهد زد که شما را بسیار ناراحت خواهد کرد. اگر عقرب را بکشی نشانه این است که بر دشمن خودت پیروز خواهی شد. اگر در خواب ببینی که جلوی در خانه تو مار و عقرب و یا رتیل افتاده است نشانه غم و اندوه است. اگر ببینی که از پیشانی تو عقرب خارج می شود یعنی دچار مشکل  و غم خواهی شد. در صورتی که ببینی که از آلت مردانه عقرب خارج می شود یعنی صاحب فرزندی خواهی شد که با تو دشمنی کرده و تو را به دردسر خواهد انداخت.

نظر امام جعفر صادق در مورد خواب عقرب

دیدن این خواب سه وجه دارد
  1. دشمن
  2. فردی که به تو حسودی می کند
  3. فردی که پشت سر تو حرف می زند

حضرت یوسف در مورد خواب عقرب می گوید :

دیدن عقرب در خواب نشانه دشمن است .
عقرب در خواب معنی
از نظر حضرت یوسف دشمن است
نظر امام صادق دشمن ، فرد حسود ، کسی پشت سر شما حرف می زند
کشتن آن خوب است
عقرب سیاه دشمن قوی
عقرب مرده حس رضایت و اعتماد به نفس
عقرب بزرگ مشکل بزرگ
نیش زدن دچار مشکل شده اید
تعبیر خواب مشابه : تعبیر خواب عنکبوت تعبیر خواب گل تعبیر خواب نوزاد تعبیر خواب مار

بروزرسانی در تاریخ 4 تیر 1401

در ادامه این مطلب ، به نظر روانشناسان و تعبیر کننده های اروپایی و امریکایی در مورد خواب عقرب اشاره شده است . لطفا با ما همراه باشید. دیدن این رویا می تواند معانی بسیار متفاوتی داشته باشد که در بسیار از موارد منفی هستند. در حالت کلی دیدن این خواب می تواند نمادی از موارد زیر باشد :
گذشته را ول نمی کنید مدام در حال فکر کردن به اتفاقات بد گذشته هستید. هر کسی که در گذشته کوچکترین بدی به شما کرده است ، از او کینه به دل گرفته اید و هنوز هم در حال فکر کردن به آن و حرص خوردن هستید. این کار باعث شده است انرژی خودتان را از دست بدهید و همیشه عصبی و ناراحت باشید. تا می توانید باید این افکار را از خودتان دور کنید تا تمرکز افکارتان را دوباره به دست بیاورید و به آرامش روحی و روانی برسید.
حس می کنید خطری در راه است اگر مدام خواب عقرب می بینید می تواند به این دلیل باشد که اتفاقاتی در زندگی شما افتاده است که حس می کنید به زودی اتفاق بسیار بدی خواهد افتاد . حس می کنید که در شرایط حساس کنونی (?) به هیچ عنوان آمادگی مقابله با این مشکل را ندارید . در حال برنامه ریزی کردن برای مقابله با این مشکل هستید ولی استرس و اضطرابی که دارید ، تمرکز حواستان را مختل کرده است و نمی توانید تصمیم درستی بگیرید.
یکی از نزدیکانتان دشمن شماست اتفاقاتی رخ داده است که حس می کنید یکی از نزدیکانتان که او را دوست داشتید در حال دشمنی کردن باشماست . احساس خطر کرده اید ولی او از نزدیکان شماست و به این راحتی نمی توانید از او دور شوید. این خواب به شما گوشزد می کند که در این مورد باید کاملا بی رحمانه عمل کنید و او را هرچه سریع تر از زندگیتان بیرون بیاندازید .
خیلی خشن شده اید اتفاقاتی که برایتان افتاده است بر روی اخلاق و رفتارتان تاثیر منفی گذاشته است . به فردی عصبی و کینه ای تبدیل شده اید . کوچکترین موضوعی به شدت شما را ناراحت و عصبی می کند و مدام به دنبال بهانه برای دعوا کردن هستید. باید کنترل اعصابتان را به دست بگیرید و یا اینکه به روانشناس مراجعه کنید. ادامه این روش زندگی می تواند شما را تنها و منزوی کند.
تحقیر شده اید زمانی که کسی شما را به شدت تحقیر کرده باشد ، دیدن خواب عقرب دور از انتظار نیست . ممکن است کسی به شما خیانت جنسی کرده است و شما مدام در این فکر هستید که حتما مشکلی داشتید و یا آن فرد چیزی بیشتر از شما داشته که این خیانت در حق شما رخ داده است . احساس کمبود و حقارت می کنید و نمی توانید این موضوع را تحمل کنید. در حال حاضر به هر دلیلی نمی توانید عصبانیت خودتان را نشان بدهید و حتی تلافی کنید. همین مشکل باعث شده است که فشار زیادی را تحمل کنید.

تعبر خواب روانشناسی عقرب

زمانی که خوابی دیده اید و معنی آن برایتان بسیار مهم است ، باید تا جایی که می توانید جزئیات بیشتری از خوابتان را به یاد بیاورید. اگر شما از جمله افرادی هستید که دوست دارید معنی خوابهایتان را بدانید ، همیشه توصیه می شود زمان خواب ، بالای سرتان یک قلم و کاغذ داشته باشید و در صورتی که خوابی دیدید که معنی آن برایتان بسیار مهم بود ، سریعا هر آنچیزی را که به خاطر می آورید ، یادداشت کنید.چرا که با گذشت زمان ، جزئیات بیشتری از خوابتان را فراموش خواهید کرد. در ادامه این مطلب به برخی از خواب هایی که در مورد عقرب ? می بینیم اشاره شده است . لطفا باما همراه باشید.

اگر ببینید که عقرب را کشتید

کشتن عقرب در خواب معمولا خوب است. شما توانسته اید یکی از بزرگترین مشکلات زندیتان را حل کنید و یا کسی را که برایتان مشکل ایجاد می کرد ، از خود دور کرده اید و به آرامش رسیده اید. شما برای اینکار شجاعت و قدرت زیادی از خودتان نشان داده اید و این موفقیت می تواند اعتماد به نفس از دست رفته شما را دوباره تقویت کند.

اگر خواب عقرب مرده ببینید

می تواند به معنی حل شدن مشکلاتتان باشد. این حل شدن می تواند نتیجه تلاش ها و شجاعت های خودتان باشد و یا ممکن است کس دیگری مشکلاتتان را حل کرده باشد . در هر صورت فرقی نمی کند و مهم این است که بعد از مدت ها دوباره به آرامش روحی و روانی رسیده اید.

این که نمی توانید عقرب را بکشید

اگر در خواب ببینید که می خواهید عقرب را بکشید ولی قادر به این کار نیستید می تواند به این معنی باشد که ، کسی را که با شما دشمنی می کند پیدا کرده اید ولی هر کاری می کنید نمی توانید از شر او خلاص شوید و او یقه شما را ول نمی کند. ممکن است در حال حاضر قدرت کافی برای مقابله با او را ندارید. بهتر است کمی صبر کرده و بیشتر در این مورد فکر کنید. ولی تا زمانی که از شر این دشمن خلاص نشده اید ، روی آرامش را نخواهید دید.

اگر ببینید که در حال سوزاندن عقرب هستید

این خواب می تواند مانند یک هشدار برای شما باشد. کسی به شما بدی کرده است و شما به شدت از این موضوع ناراحت شده اید و عصبی هستید. در این روزها هر کاری از دست شما بر می آید و حتی می توانید به او آسیب وارد کنید. بهتر است کمی کنترل اعصابتان را به دست بگیرید و کاری انجام ندهید که بعدا باعث پشیمانیتان شود. بهتر است در این روزها از هرگونه تصمیم گیری عجولانه پرهیز کنید.

اگر ببینید که عقرب شما را نیش زد

کسی به طرز بدی به شما آسیب وارد کرده است . احساس می کنید که ضربه بدی خورده اید و به شدت آسیب پذیر هستید و دچار مشکل شده اید. نگران هستید که این مشکل شما را از پا در بیاورد و نتوانید آن را حل کنید. استرس و اضطراب بسیار شدیدی دارید.

اگر در خواب ببینید که در حال خوردن عقرب هستی

می تواند به این معنی باشد که شما مدام در حال تصمیم گیری ها و انجام کارهایی هستید که برای اطرافیانتان دردسر ایجاد می کند. شما دست به هر کاری می زنید غلط از آب در می آید و علاوه بر شما ، عزیزانتان هم به دردسر می افتند. شما ناخواسته حرف هایی می زمید که دیگران را آزرده می کند. کارهای زننده ای انجام می دهید که باعث ناراحتی اطرافیانتان می شود. خودتان هم از این وضع خسته شده اید و به دنبال راه چاره می گردید.

له کردن عقرب به صورت تصادفی

اگر در خواب ببینید که در حال راه رفتن ناگهان و ناخواسته پایتان را رو عقرب گذاشتید و آن را له کردید می تواند به این معنی باشد که ناخواسته کاری کرده اید که کسی با شما دشمن شده است . این فرد بسیار شر و دردسرآفرین است و به راحتی می تواند به شما آسیب وارد کند.?

تعبیر خواب گرفتن و اهلی کردن عقرب

اگر در خواب ببینید که عقربی را گرفته اید و اهلی کرده اید و در حال بازی کردن با آن هستید می تواند به این معنی باشد که با افراد شر و ناباب معاشرت می کنید. شما در کنار این افراد احساس قدرت می کنید ولی خودتان هم می دانید که آنها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و هر لحظه ممکن است برای خود شما هم دردسر بزرگی ایجاد کنند.

اگر ببینید که خودتان عقرب هستید

می تواند به این معنی باشد که حس می کنید وجود شما برای اطرافیانتان بسیار مضر است و برای آنها دردسر ایجاد می کنید . حس می کنید که فرد مفیدی برای عزیزانتان نیستید و تقریبا سربار آنها شده اید. حس بدی دارید و نمی دانید که خودتان را چطور باید اصلاح کنید. مدام کارهایی می کنید که برای خودتان و اطرافیانتان دردسر ایجاد می شود و بعد پشیمان می شوید . این پشمیانی چندان طولی نمی کشد و بعد از مدت کوتاهی دوباره اشتباهاتتان را تکرار می کنید.

اگر عقرب زرد ببینید

دیدن عقرب زرد در خواب معمولا نماد ثروت و رفاه مالی است . ولی ممکن است رسیدن به این پول و ثروت از راه درستی انجام نشده باشد . ممکن است شما با حقه بازی و بی رحمی نسبت به دیگران توانسته اید این مال و ثروت را به دست بیاورید. در هر صورت در حال حاضر اوضاع مالی خوبی دارید ولی با کمال تعجب ، با وجود مال و ثروت کافی ، احساس خوشحالی و رضایت نمی کنید.

دیدن عقرب قرمز در خواب

می تواند نمادی از عصبانیت و استرس و اضطراب شدید شما باشد . شما در حال حاضر کنترل رفتارتان را به دلیل عصبانیت زیاد از دست داده اید و هر لحظه ممکن است کار اشتباهی انجام دهید و بعدا پشیمانی سودی نداشته باشد.

اگر عقرب سیاه ببینید

این خواب معمولا نماد ناامیدی ، افسردگی ، ترس ، بدشانسی ، خیانت و حتی بیماری است . این روزها به هیچ عنوان حس خوبی ندارید  و مدام احساس بیماری ، افسردگی و ناامیدی می کنید. هیچ امیدی به آینده ندارید و کاملا بدون هدف در حال زندگی کردن هستید.

اگر ببینید که عقرب در رختخواب شماست

اگر ببینید که در اتاق خواب ، تخت و یا رخت خواب شما عقرب وجود دارد می تواند نشانه یک خیانت جنسی باشد . زیگموند فروید در این مورد می گوید :
اینکه در خواب ببینی که در اتاق خواب شما عقرب وجود دارد مستقیما به همسر و یا شریک زندگی شما اشاره دارد. اگر فقط آن را ببینی به معنی این است که به همسرت شک داری که به شما خیانت می کند. اگر تو را نیش بزند به این معنی است که به شما خیانت جنسی شده است و روح شما ضربه بسیار سختی خورده است . شما نمی توانید این موضوع را تحمل کنید و مدام عذاب می کشید.
همچنین بخوانید : تعبیر خواب خیانت

 تعبیر خواب عقرب و مار

اگر در خواب عقرب و مار را باهم ببینید نشان دهنده چند مشکل همزمان و بسیار بزرگ است . شما مشکل بسیار بزرگی در زندگی دارید که برای حل کردن آن تلاش می کنید . قبل از اینکه بتوانید مشکل را حل کنید ، مشکل بزرگتری برایتان پیش آمده که باعث ترس و وحشت شما شده است . شما نگران آینده هستید و می ترسید که توان حل کردن این مشکل را نداشته باشید و به دردسر بسیار بزرگی بیافتید.

اگر از عقرب بترسید

اگر در خواب عقرب ببینید و از آن بترسید می توانید به این معنی باشد که فرد بسیار محتاطی هستید و به دیگران اعتماد نمی کنید. مدام نگران افتادن اتفاقات بد هستید و همیشه برای اتفاقاتی که هنوز رخ نداده اند ، نگرانید و دچار استرس می شوید. در این سالها متوجه شده اید که بسیار از نگرانی های شما هرگز به واقعت تبدیل نشده اند و استرس ها و نگرانی هایی که تحمل کرده بودید بیهوده بودند ، ولی با این حال نمی توانید این رفتار را کنار بگذارید.

اگر ببینید که عقرب را می پزید و می خورید

می تواند به این معنی باشد که احساس قدرت می کنید. حس می کنید که دیگران و مخصوصا دشمنانتان از شما وحشت دارند . حس می کنید که کسی نمی تواند به شما آسیب وارد کند و هر مشکلی را می توانید به تنهایی و با قدرت تمام حل کنید. فکر می کنید اگر کسی تصمیم داشته باشد که به شما آسیب وارد کند ، شما می توانید او را به بدترین شکل ممکن و با بی رحمی تمام تنبیه کنید.

تعبیر خواب عقرب روی بدن ، دست ، پا یا صورت

اگر در خواب ببینید که عقرب روی بدن شما است می تواند به این معنی باشد که شما مدت های طولانی ، عقده ها و خاطرات بد گذشته را در ذهن و فکرتان چرخانده و تقویت کرده اید . این افکار وسواس گونه ، آرامش روحی شما را مختل کرده است و تمرکز حواستان را از دست داده اید. از طرفی باعث شده است که مدام عصبی و پرخاشگر باشید.

اگر عقرب از دهان شما بیرون بیاید

می تواند به این معنی باشد که شما کسی را با حرف هایتان بسیار رنجانده اید و از این بابت بسیار پشیمان هستید ولی جرات ندارید که از او عذرخواهی کرده و دل او را به دست بیاورید.  
نظرات: 8 مشاهده