چطور "باسلوق" خانگی خوشمزه درست کنم؟ ساده ترین روش تهیه باسلوق

چطور "باسلوق" خانگی خوشمزه درست کنم؟ ساده ترین روش تهیه باسلوق

طرز تهیه باسلوق و دستور تهیه باسلوق با مغز گردو و باسلوق مجلسی طرز تهیه باسلوق و دستور تهیه باسلوق با مغز گردو و باسلوق مجلسی

مواد لازم برای تهیه باسلوق خوشمزه خانگی

نشاسته گل 1/5 لیوان
شکر 1 لیوان
گردو 1 لیوان
گلاب 1/2 لیوان
کره 1 قاشق سوپخوری
پودر نارگیل به میزان دلخواه
آب 3 لیوان

مراحل درست کردن و طرز تهیه باسلوق مجلسی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه باسلوق خانگی" ، آب سرد و نشاسته را با هم مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه استراحت بدین تا نشاسته در آب حل شود، سپس مخلوط رو از صافی رد کنین و داخل یک قابلمه بریزید و قابلمه رو روی حرارت ملایم قرار بدین. 2- بعد شکر رو داخل قابلمه بریزید و مرتب هم بزنید تا هم شکر کاملا حل شود و هم نشاسته ته نگیرد، حدود 15 الی 20 دقیقه مدام هم بزنید تا آب قابلمه بخار شده و مواد کمی غلیظ شوند. 3- سپس گلاب و کره رو اضافه کنید و با یک کفگیر چوبی آنقدر مواد رو زیرورو کنید که هم کره کاملا در مواد آب شده و به خورد مواد بره و هم اون حالت سفتی و چسبندگی مخلوط از بین بره و نرم بشه. 4- در آخر داخل یک سینی پودر نارگیل بریزید و با قاشق از موادتون بردارید و روی پودر نارگیل قرار بدید بعد دوباره پودر نارگیل رو روی باسلوق پخش کنید و یک گردو روی هر باسلوق قرار بدین و صبر کنین تا کمی سرد بشه و خودشو بگیره بعد با دست به شکل گرد دربیارین و بذارین کاملا سرد بشه و نوش جان کنید. 5- یا اینکه روی یک نایلون پودر نارگیل بریزید و چند قاشق از موادتون رو روی اون قرار بدین و دوباره روی اون پودر نارگیل بریزید و با دستتون به شکل مستطیل پهنش کنین و از وسط باسلوق گردو ها رو مرتب بچینید (یک ردیف در قسمت طولی باسلوق گردو رو بچینید) و با کمک نایلون باسلوق رو رول کنید و به شکل یک استوانه دربیارین. 6- دوباره روی باسلوق مقداری پودر نارگیل بریزید و با نایلون دوباره کمی فرم بدین تا پودر نارگیل ها به باسلوق بچسبند بعد باسلوق رو از نایلون دربیارین و بگذارید یخچال تا سرد بشه بعد با چاقو به اندازه های دلخواه برش بزنین.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن باسلوق مجلسی

1- اگر نشاسته در آب گلوله شد حتما با قاشق روی آن بزنید تا باز شود و هیچ گلوله نشاسته ای داخل آب نماند. 2-کره علاوه بر اینکه طعم خوبی به باسلوق میده، باعث میشه باسلوق لطیف، نرم و براق تری داشته باشید. 3- باسلوق فقط تا هنگامی که گرم باشد، قابل شکل دادن است. پس در مرحله ی آخر باید سرعت عمل داشته باشید. 4- قابلمه ای که برای هم زدن مواد باسلوق استفاده میکنید حتما ظرف لعابی باشد نه تفلون، چون ظرف های تفلون رنگ ظرف رو به نشاسته پس میدهند و رنگ باسلوقتان بد خواهد شد. 5- نکته مهم در تهیه باسلوق اینه که اصلا ظرف رو روی حرارت تنها نگذارید و مدام بالای سرش باشید و مواد رو هی هم بزنید تا نشاسته ته نشین نشه. 6- زمانی که در آخرین مرحله باسلوق غلظت پیدا کرده و از ظرف به راحتی جدا میشه زمان تزیین اون با پودر نارگیل است. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “مسقطی شیرازی” مجلسی و خوشمزه درست کنم؟ چطور “شیر برنج” مجلسی درست کنم؟ چطور “پاناکوتا شکلاتی” درست کنم؟ چطور “کاچی” درست کنم؟
نظرات: 2 مشاهده