چطور برای 4 نفر "کتلت مرغ" خوشمزه و ترد درست کنم؟ کتلت مرغ رستورانی

چطور برای 4 نفر "کتلت مرغ" خوشمزه و ترد درست کنم؟ کتلت مرغ رستورانی

طرز تهیه کتلت مرغ رستورانی،آموزش پخت کتلت مرغ بازاری،کتلت مرغ خانگی طرز تهیه کتلت مرغ رستورانی،آموزش پخت کتلت مرغ بازاری،کتلت مرغ خانگی

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ خوشمزه و ترد برای 4 نفر

سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست 700 گرم
آرد سوخاری 250 گرم
سیب زمینی بزرگ پخته شده 2 عدد
هویج پخته 3 عدد
پیاز متوسط 2 عدد
زردچوبه 1 قاشق مرباخوری
ادویه کاری 1 قاشق غذاخوری
گشنیز به میزان دلخواه (10 شاخه بدون ساقه)
روغن مایع، نمک، فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم

طرز تهیه کتلت مرغ و مراحل درست کردن کتلت مرغ ترد

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه کتلت مرغ" ، پس از اینکه مرغ رو خوب شستید و خشک کردید، تمام چربی های سینه مرغ رو جدا کنید و همراه با پیاز در غذاساز بریزید و چرخ کنید تا پیاز به خورد مرغ رفته و بوی زهم مرغ را بگیرد. 2- زمانی که مخلوط یکدست شد، مرغ چرخ شده رو داخل یک کاسه بزرگ بریزید، هویج پخته و سیب زمینی آبپز رو با قسمت درشت رنده، رنده کنید و روی مرغ بریزید. 3- گشنیز ها را با یک چاقو ریز ریز کنید و داخل کاسه بریزید بعد ادویه ها و نمک رو بریزید و با دست همه مواد رو خوب ورز بدهید تا یک مایه چسبنده بدست بیاید، آرد سوخاری را داخل یک سینی بریزید و در داخل سینی پخش کنید. 4- تابه رو روی حرارت ملایم قرار بدین و داخلش روغن بریزین و صبر کنین تا داغ بشه بعد از موادتون به اندازه یک پرتقال متوسط بردارید و داخل آرد سوخاری بغلطانید بعد با دستتون بهش فرم بدین و داخل روغن داغ قرار بدین تا سرخ بشه. 5- وقتی یک طرفش سرخ شد برگردونید تا طرف دیگه هم سرخ بشه، هر دو طرف کتلت ها رو یکسان سرخ کنید، بعد از سرخ شدن تمام کتلت ها ، آنها را در ظرف سرو بچینید و با عزیزانتون نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن کتلت مرغ خوشمزه و ترد

1- سیب زمینی و هویج را هرگز داخل غذاساز نریزید چون هم سیب زمینی به یک خمیر چسبنده تبدیل میشود که بافت کتلت را خراب میکند و هم اینکه بعد از برش زدن کتلت ها ظاهر کتلت هاتون خوب نمیشه، اونها رو باید حتما رنده کنید که وسط کتلت رنگ و ظاهر قشنگی داشته باشه. 2- اگر اندازه مواد رو طبق دستور رعایت کنید دیگر نیازی به استراحت دادنِ مایه در یخچال و استفاده از تخم مرغ برای چسبندگی مواد نیست. 3- لازم نیس مایه رو زیاد در آرد سوخاری بغلطونید یک لایه نازک آرد روی کتلت کافیه. 4- این مقدار مواد برای تعداد 4 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “کتلت مرغ” فست فودی و رستورانی درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “شامی لپه” گیلانی درست کنم؟ چطور “مرغ سوخاری کنتاکی” رستورانی درست کنم؟ چطور برای 2 نفر "کتلت شیرازی" خوشمزه و بازاری بپزم؟ چطور "همبرگر خانگی" رستورانی درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده