چطور برای 4 الی 5 نفر "خورش قیمه" مجلسی و خوشمزه بپزم؟ انواع خورش مجلسی

چطور برای 4 نفر "خورش قیمه" مجلسی و خوشمزه بپزم؟ انواع خورش مجلسی

طرز تهیه قیمه مجلسی برای 5 نفر,طرز تهیه خورش قیمه برای 4 نفر خورشت قیمه,نحوه پخت خورش قیمه,طرز تهیه خورش قیمه برای 4 نفر

مواد لازم برای تهیه خورش قیمه برای 4 الی 5 نفر

لپه پخته برای هر نفر 3 الی 4 قاشق غذاخوری
گوشت خورشتی پخته شده برای هر نفر 2 تکه
پیاز متوسط 1 عدد
سیب زمینی متوسط  2 عدد
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
لیمو عمانی 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع، نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم
چطور “خورش فسنجان” جا افتاده و اصیل شمالی درست کنم؟ چطور “خورش قلیه قاشقی” درست کنم؟

مراحل درست کردن و طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی برای 4 تا 5 نفر

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه خورش قیمه" ، پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و داخل یک قابلمه (قابلمه ای که خورش را در آن درست خواهید کرد) بریزید مقداری هم روغن بریزید و با حرارت کم تفت دهید سپس مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و نمک بریزید و دوباره پیاز ها را تفت دهید. 2- زمانی که رنگ پیاز ها طلایی شد گوشت های خورشتی رو داخل قابلمه بریزید و به مدت 5 الی 10 دقیقه تفت بدین تا گوشت ها کمی با پیاز ها سرخ بشن، بعد لپه ها رو اضافه کنید و هم بزنید تا تمام مواد یکدست بشوند، لپه ها را با سرخ کردن زیاد سفت میکنید، برای همین 2 دقیقه لپه ها رو تفت بدین کافیه. 3- به اندازه 2 الی 3 لیوان آبِ گوشت داخل مواد بریزید و زیر حرارت را زیاد کنید تا بجوشد وقتی آب قابلمه شروع به جوشیدن کرد زیر حرارت را ملایم کنید و لیمو عمانی ها را بشویید و با یک چاقو روی آنها چند سوراخ ایجاد کنید و داخل قابلمه بیندازید. 4- درب قابلمه را نیمه باز بگذارید تا بخار خورش بیرون برود، زمانی که آب قابلمه به ندازه 1 لیوان باقی ماند، رب را در تابه ای با کمی روغن، تفت دهید سپس داخل قابلمه بریزید بعد زعفران را بریزید و خوب هم بزنید تا همه مواد عطر و طعم رب و زعفران را به خود بگیرند. 5- وقتی که خورش کاملا جا افتاد قابلمه را کنار بگذارید و سیب زمینی ها را به صورت خلالی برش بزنید و بعد از شستن در مقداری روغن سرخ کنید و وقتی "خورش قیمه" را در ظرف سرو ریختید سیب زمینی های سرخ کرده را هم در کنار خورش بریزید و با برنج نوش جان کنید. چطور “خورش بادمجان با گوشت” مجلسی درست کنم؟ چطور “خورش آلو مسما گیلانی” آلو قیسی درست کنم؟

طرز درست کردن معجون مخصوص قیمه-نکته مهم خوشمزه کردن قیمه خانگی

نصف بند انگشت زنجبیل که اگه تازه باشه بهتره (خیلی کم) 3 عدد هل که حتما هل ها رو بشکنید که عطرش به خوبی در بیاد 1 تکه چوب دارچین به اندازه انگشت دست آب جوش ۴ قاشق غذاخوری اینا رو بریزید داخل یک ظرف و روی ظرف رو بپوشونید و ظرف رو بذارید روی بخار کتری تا دم بکشه، بعد از 20 دقیقه ظرف رو از روی کتری بردارید و ۱ قاشق زعفران دم کرده غلیظ، 1 قاشق غذاخوری گلاب بریزید داخلش و بعد مواد داخل ظرف رو از صافی رد کنید تا دونه های هل و چوب دارچین داخل خورش نره. زمانی که خورش کاملا لعاب انداخت و جا افتاد این معجون رو به خورش اضافه کنید و قابلمه رو از روی حرارت بردارید، نیاز نیست این معجون داخل خورش بجوشه چون میزان زیادی از عطرش میپره.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن خورش قیمه خوشمزه رستورانی برای 4 تا 5 نفر

1- اگر تمایل داشتید میتوانید یک تکه چوب دارچین در اواسط کار داخل خورش بریزید و در آخرِ پخت از داخل قابلمه بردارید، دارچین باعث می شود طعم خورش شبیه به طعم خورش قیمه های نذری شود. 2- اگه گوشت خورشت قیمه چرب تر باشه خورشت لذیذ تر میشه. 3- لپه ها را زیاد نپزید چون زمانی که داخل قابلمه ریختید و روی آن آب گوشت اضافه کردید تا زمان جا افتادن خورش در قابلمه وا میروند و له میشوند. 4- در برخی از شهرهای ایران به خورش قیمه مقداری هم هِل آسیاب شده میریزن ولی چون من خودم استفاده نکردم پیشنهادش رو ندادم. 5- من همیشه برای "درست کردن خورش قیمه" ، لپه و گوشت رو جداگانه میپزم بعد همه مواد رو قاطی میکنم، اگر گوشت و لپه ها رو با هم بپزین این احتمال وجود داره که لپه ها بپزن و له بشن اما گوشت هاتون هنوز نپخته باشه، پس بهتره همیشه توی فریزر لپه و گوشت پخته شده داشته باشید. 6- برای طرز تهیه خورش قیمه با مرغ ، بجای گوشت قرمز برای هر نفر یک تکه گوشت مرغ پخته شده داخل خورش بیندازید بقیه روش ها مثل دستور العمل بالا میباشد، اندازه مرغ برای هر نفر بستگی به خودتان دارد ، مثلا بعضی ها با خوردن یک ران سیر میشن بعضی ها هم ران رو دونفره میخورن و سیر میشن. 7- این مقدار مواد برای تعداد 4 نفر کافی میباشد ، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “خورش قیمه” جا افتاده رستورانی درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
نظرات: 1 مشاهده