چطور "سوپ جو" قرمز رستورانی درست کنم؟ برای 6 الی 8 نفر

چطور "سوپ جو" قرمز رستورانی درست کنم؟ برای 6 الی 8 نفر

طرز تهیه سوپ جو قرمز،طرز تهیه سوپ جو رستورانی،دستور پخت سوپ جو طرز تهیه سوپ جو قرمز،طرز تهیه سوپ جو رستورانی،دستور پخت سوپ جو

مواد لازم برای تهیه سوپ جو قرمز رستورانی

جو پوست کنده 2 لیوان
هویج متوسط 3 عدد
سیب زمینی متوسط 1 عدد
آب مرغ 6 لیوان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، جعفری و آبلیمو به میزان دلخواه

طرز تهیه و مراحل درست کردن سوپ جو قرمز رستورانی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه سوپ جو قرمز" ، جو پوست کنده را که از شب قبل در آب ولرم خیسانده اید را آبکشی کنید و بشویید و به همراه چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا جو ها بپزند. 2- زیر حرارت ملایم باشد تا آب قابلمه تبخیر نشود و هی نیاز نباشد به آن آب اضافه کنید، تا زمان پختن جو ، باید هی جو را هم بزنید تا ته نگیرید، زمانی که جو کاملا پخت و لعاب انداخت قابلمه را از روی حرارت بردارید. 3- پوست هویج ها را بگیرید و بشویید سپس به صورت نگینی خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و به اندازه ای که سطح هویج ها پوشانده شود آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. 4- بعد از حدود نیم ساعت، پوست سیب زمینی را هم بگیرید و بشویید سپس به شکل نگینی خرد کنید و داخل قابلمه بریزید تا همراه با هویج ها بپزند، زمانی که هم هویج و هم سیب زمینی ها کاملا پختند زمان اضافه کردن جو میباشد 5- در این مرحله جو و آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید، زیر شعله را کمی بیشتر کنید و صبر کنید تا آب مرغ بجوشد، بعد از اینکه آب مرغ هم چند قل زد، رب، نمک و فلفل سیاه را داخل سوپ بریزید و خوب هم بزنید تا رب کاملا در سوپ حل شود. 6- سوپ جو باید کاملا لعابدار باشد، پس هروقت سوپ شما جا افتاد و لعاب انداخت آبلیمو را اضافه کنید و بعد از چند قل زیر حرارت را خاموش کنید، سوپ جو را در ظرف سرو بریزید و روی آن را با جعفری ساطوری شده تزیین کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن سوپ جو قرمز خوشمزه و جاافتاده

1- برای اینکه هم سوپ جو خوشمزه ای داشته باشید و هم یک سوپ مقوی برای کودکان داشته باشید میتونید یک سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کرده و داخل سوپ بریزید. 2- برای خوش عطری و خوش رنگی بیشتر سوپ جو میتونید 1 الی 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده داخل سوپ جو بریزید. 3- میتونید رب رو داخل یک تابه با کمی روغن تفت بدین بعد به سوپ اضافه کنید، اینطوری رنگ و طعم سوپ خیلی بهتر خواهد شد. 4- اگر به نخود فرنگی پخته شده دسترسی داشتید حتما در آخر کار به اندازه 1 ملاقه بزرگ داخل سوپتون نخود فرنگی بریزید تا هم مقوی تر بشه و هم شکل ظاهری زیباتری داشته باشه. 5- من خودم چون طعم آبغوره رو بیشتر دوست دارم همیشه بجای آبلیمو به انواع سوپ هایی که درست میکنم آبغوره میریزم. 6- اگر دوست داشتین سوپ پر ملات تری داشته باشین به اندازه 1 فنجان، رشته سوپ خرد شده داخل سوپ بریزید، رشته سوپ باعث لعاب انداختن سوپ هم میشه. 7- آب مرغی که استفاده میکنید اگر آب ران مرغ باشه طعم سوپ رو خیلی بهتر و خوشمزه تر میکنه، آب ران مرغ به اندازه لازم چربی داره که این باعث میشه برای درست کردن سوپ جو دیگه نیازی به اضافه کردن روغن نداشته باشید. 8- میتونید برای پختن سوپ جو، کمی گوشت چرخکرده رو با پیاز و گوجه فرنگی خرد شده و رب تفت بدین و داخل سوپ جو بریزین. 9- در طول پخت اصلا حرارت رو بالا نبرید و اجازه بدین همه مواد سوپ با حرارت ملایم بپزن و جا بیفتن. سوپ جو کمی آبکی هست ولی به دلیل لعابی که جو داره، مواد شناور هستن و ته قابلمه جمع نمیشن. 10 اگر وقت نداشتین که جو پوست کنده بپزید و مجبور شدین که سوپ جوپرک درست کنید، بخاطر اینکه جوپرک در عرض 15 دقیقه میپزه، بعد از اینکه هویج ها رو پختید و سیب زمینی رو داخل سوپ ریختین، زمانی که سیب زمینی ها نیم پز شدند زمان اضافه کردن جوپرک میباشد. 11- برای پخت سوپ جو با شیر باید حتما شیر را گرم کنید چون اگر شیر سرد را در سوپ جو بریزید شیر می‌ برد ولی وقتی حرارت آن با سوپ جو برابر باشد دیگر سوپ جو بریده و اصطلاحاً (بره بره) نمی‌شود. 12- اگر آب مرغ نداشتید، از عصاره مرغ اليت نیز می‌توانید برای درست کردن سوپ جو قرمز استفاده کنید که برای این مقدار مواد 3 عصاره کافی است، فقط حواستون باشه چون این عصاره ها نمک دارن باید نمکِ سوپ رو در آخر بریزید که سوپ شور نباشه. 13- اگر میخواهید سوپ جو با خامه داشته باشید بهتر است خامه را با کمی سوپ داغ مخلوط کرده و بعد به سوپ جو اضافه کنید تا خامه نبُرد و دون دون نشود، که در این سوپ رب را از مواد اولیه باید حذف کنید. 14- این مقدار مواد برای تعداد 6 الی 8 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “سوپ جو قرمز” رستورانی درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “آش دوغ” سرعین درست کنم؟ چطور “سوپ گوجه فرنگی” درست کنم؟ چطور “آش رشته” درست کنم؟ چطور “سوپ هویج” خوشمزه و رستورانی درست کنم؟
نظرات: 1 مشاهده