چطور "سوپ هویج" خوشمزه و رستورانی درست کنم؟ برای 6 نفر

چطور برای 6 نفر "سوپ هویج" خوشمزه و رستورانی درست کنم؟

دستور پخت عالی برای سوپ هویج سیب زمینی,طرز تهیه سوپ هویج مجلسی دستور پخت عالی برای سوپ هویج سیب زمینی,طرز تهیه سوپ هویج مجلسی

مواد لازم برای درست کردن سوپ هویج خوشمزه و رستورانی

هویج متوسط 4 عدد
سیب زمینی بزرگ 1 الی 2 عدد
آب مرغ 4 لیوان
پیاز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه و جعفری  به میزان دلخواه
آبلیمو 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه و مراحل درست کردن سوپ هویج خوشمزه و رستورانی (روش اول)

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه سوپ هویج مجلسی"، پوست سیب زمینی و هویج ها را بگیرید و همراه با پیاز های خرد شده داخل قابلمه بریزید، روغن زیتون را هم داخل قابلمه بریزید و به مدت 10 دقیقه تفت بدهید، سپس مواد را به همراه 1 لیوان آب مرغ در غذاساز بریزید و میکس کنید تا به شکل پوره در بیاید. 2- سپس پوره بدست آمده را همراه با 3 لیوان آب مرغ ، نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه بریزید و زیر حرارت را زیاد کنید تا بجوشد. سپس حرارت را کم تر کنید تا سوپ روی حرارت کم به قوام برسد و جا بیفتد. 3- زمانی که سوپ را داخل کاسه ریختید برای تزئین کمی جعفری خرد شده روی آن بپاشید و آبلیمو بریزید (سوپ رو زیاد ترش نکنید) و با نان تست که به شکل مربع های کمی درشت خرد کرده اید و در روغن زیتون و یا کره تفت داده اید نوش جان کنید. چطور نان تست فرانسوی درست کنم؟

طرز تهیه سوپ هویج خوشمزه و رستورانی (روش دوم)

1- فر را روشن کنید و در دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کاملا داغ شود، سپس پوست سیب زمینی ها و هویج ها را گرفته و بشویید، بعد به شکل مکعب های کمی کوچک خرد کنید و سینی فر را تمیز کرده و مواد خرد شده را به صورت تک لایه داخل سینی فر بچینید. 2- مواد را به مدت 20 الی 30 دقیقه داخل فر بپزید بعد آنها را به همراه 1 لیوان آب مرغ داخل میکسر بریزید و میکس کنید تا به شکل پوره دربیاید، بعد پوره بدست آمده را همراه با 3 لیوان باقی مانده آب مرغ، نمک، فلفل و روغن زیتون داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا سوپ کمی بجوشد، سس زیر حرارت را کم کنید تا سوپ هویج قوام بگیرد و به غلظتی که تمایل دارید برسد. 3- مثل گزینه 3 در دستور تهیه روش اول عمل کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن سوپ هویج با سیب زمینی

1- "سوپ هویج" نباید آبکی باشه و اگر اینطور بود مقدار خیلی کمی آرد برنج رو در آب سرد حل کنید و کم کم بهش اضافه کنید تا کمی غلیظ بشه، بجای آب مرغ از شیر هم میتوانید استفاده کنید. 2- اگر دوست داشتین سوپ هویجتون خوش رنگ تر بشه یا 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده داخل سوپ بریزید و یا 1 قاشق غذاخوری رب رو با کمی روغن زیتون تفت بدید و داخل سوپ بریزید. 3- اندازه دقیق مواد اولیه به خودتون بستگی داره، چون من خودم سوپ رو خیلی دوست دارم، شاید همین مقدار رو خودم به تنهایی هم بتونم بخورم (البته توی 2 مرحله). 4- سوپ هویج یک از سالم ترین غذاهای کمکی برای نوزادان محسوب میشود، برای آگاهی از خواص هویج این مطلب را بخوانید. 5- معمولا داخل سوپ هویج از زردک هم استفاده میکنن که استفاده از زردک بیشتر باعث میشه رنگ سوپ هویج نارنجی بشه، اگر خواستید از زردک هم استفاده کنید برای همین مقدار 1 عدد زردک بزرگ یا 2 عدد متوسط استفاده کنید، زردک ها را هم مکعبی خرد کرده و همرا با سیب زمینی و هویج فرنگی داخل فر بپزید. 6- این مقدار مواد برای تعداد 6 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “سوپ هویج” رستورانی درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “آش دوغ” سرعین درست کنم؟ چطور “آش شله قلمکار” درست کنم؟ چطور “آش رشته” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده