چطور "حلیم گندم با گوشت" مجلسی درست کنم؟ برای 6 الی 8 نفر

برای 6 الی 8 نفر چطور "حلیم گندم با گوشت" مجلسی درست کنم؟

دستور پخت حلیم گندم با گوشت قرمز و طرز تهیه حلیم گندم با گوشت بوقلمون دستور پخت حلیم گندم با گوشت قرمز و طرز تهیه حلیم گندم با گوشت بوقلمون

مواد لازم برای درست کردن حلیم گندم

گوشت مرغ یا بوقلمون یا گوسفند (پخته باشد) 200 گرم
گندم پوست کنده 400 گرم
نمک و روغن مایع 1 قاشق چایخوری
کره آب شده، کنجد، دارچین و شکر به مقدار لازم برای تزیین

طرز تهیه و مراحل درست کردن حلیم گندم با گوشت

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه حلیم گندم" ، گندم را بشویید و پس از شستن در قابلمه ای نچسب و نسبتا بزرگ با توجه به حجم گندم، بریزید و به مدت 24 ساعت با آب ولرم بخیسانید. 2- بعد از یکروز خیساندن گندم، آب قابلمه را بیرون بریزید و دوباره 6 الی 7 لیوان آب داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی اجاق بگذارید و زیر شعله را زیاد کنید تا آب بجوشد سپس حرارت را کم کنید تا گندم ها به آرامی بپزند. 3- تا زمان پخت کامل گندم، با ملاقه گندم را باید مداوم هم بزنید تا ته نگیرد، وقتی گندم پخت باید از صافی ردش کنید تا یکدست و نرم و لطیف بشه، گندم باید کاملا له باشه در غیر اینصورت با گوشتکوب لهش کنید. 4- گوشت را که از قبل پخته اید ریش ریش کنید و همراه با نمک و روغن داخل گندم ها بریزید و دقت کنید حرارت کم باشد، مخلوط گوشت و گندم را مدام هم بزنید تا مواد ته نشین نشوند و نسوزند. 5- زمانی که حلیم لعابدار و حالت کشدار پیدا کرد زیر حرارت را خاموش کنید و داخل ظرف سرو بریزید و روی آن را با کره ذوب شده، کنجد، دارچین و شکر تزیین کرده و نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن حلیم گندم با گوشت

1- معمولاً به عنوان صبحانه یا در ماه محرم یا در ماه رمضان به عنوان افطاری و سحری مصرف می‌شود. 2- برای پختن یک حلیم خوشمزه آنچه که بسیار اهمیت دارد داشتن صبر زیاد است چرا که گندم باید تا حدی پخته شود که کاملا پوره شود، در غیر اینصورت باید گندم ها را با گوشتکوب برقی له کنید. 3- سعی کنید از گندم سبوس دار برای درست کردن حلیم گندم استفاده کنید چون گندم سبوس دار سرشار از آهن، فیبر، منیزیم، نیاسین است. 4- اگر حلیم شما لعابدار نشد، 1 قاشق غذاخوری آرد رو با کمی آب هم بزنید بعد داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا حلیم لعابدار بشه بعد حرارت رو خاموش کنید. 5-شما هم میتوانید گوشت را با گوشت کوب له کنید و داخل گندم ها بریزید و هم میتوانید ریش ریش کرده و داخل قابلمه بریزید. 6- این مقدار مواد برای تعداد 6 الی 8 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “حلیم گندم با گوشت” درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید، یادتان باشد مقدار گوشت باید نصف گندم باشه. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور "شله زرد" درست کنم؟ چطور “آش شله قلمکار” درست کنم؟ چطور “آش دندونی” درست کنم؟ چطور “آش رشته” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده