دلایل دیدن جن - چه کسانی جن می بینند ؟

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که دلایل دیدن جن چیست ؟ آیا جن وجود دارد ؟ چه کسانی آن را می بینند ؟ لطفا توجه داشته باشید که :
این مطلب شامل عکس های ترسناک نیست . هیچ ویدئوی ترسناکی در آن وجود ندارد.با وجود اینکه این نوشته اصولا ترسناک نگارش نشده است ، ولی در صورتی که احساس می کنید می تواند برای شما ترس ایجاد کند لطفا مطلب را مطالعه نکنید. اگر باردار هستید ممکن است دوست نداشته باشید این مطالب را بخوانید.در هر صورت تصمیم باشماست.
سعی می کنم این مطلب را طوری بنویسم که نکات ترسناکی در آن وجود نداشته باشد ولی ممکن است برخی از افراد از عبارت هایی وحشت داشته باشند که دیگران هیچ ترسی از آن ندارند.
در صورتی که از جن و حتی دیدن کلمه آن هم وحشت دارید توصیه می کنم :
  • اگر در خانه تنها هستید این مطلب را شب نخوانید
  • اگر باردار هستید قبل از خواندن این مطلب کمی بیشتر فکر کنید
  • اگر از عبارت جن وحشت دارید این مطلب را نخوانید

چه کسانی جن می بینند و چرا ؟

دیدن جن می تواند در بین انواع توهم ها قرار گیرد و دیدن توهم نیز می تواند انواع مختلفی داشته باشد. برای این منظور ابتدا انواع مختلف توهم را بررسی می کنم . چه کسانی جن می بینند و چرا ؟ چه کسانی جن می بینند و چرا ؟ در بسیاری از موارد ، توهم می تواند نشانه نوعی مشکل روحی و بیماری روانی باشد.حتی بیماری هایی مانند اسکیزوفرنی ، آلزایمر و سایر مشکلات مشابه نیز می توانند باعث دیدن توهم شوند. در بسیاری از موارد دیدن توهم برای یک یا چند مورد محدود و کوتاه ، مشکل خاصی محسوب نمی شود و نیازی به بررسی و درمان ندارد.در واقع اکثر انسان های روی زمین در طول عمر خودشان چند مورد توهم را تجربه می کنند.

توهم چیست ؟

توهم چیزی است که دیده می شود ، احساس می شود ، شنیده می شود ، مزه دارد ، بو دارد ، رنگ دارد و حتی دما دارد ولی در واقعیت وجود ندارد و کسی جز خود فرد آن را احساس نمی کند . توهم می تواند انواع داشته باشد و می تواند تحت تاثیر محل زندگی فرد قرار گیرد.در واقع عوامل زیادی می تواند نوع توهم را تحت تاثیر قرار دهد .برخی از این عوامل عبارتند از :
  • میزان هوش فردی
  • آموزش ها
  • فرهنگ
  • مذهب و دین
  • اتفاقات رومزه
  • و ...
برای مثال در سال هایی که در کشور امریکا ، موضوع مریخی ها و آدم فضایی ها داغ بود ، گزارشات زیادی از مشاهده آدم فضایی دریافت می شد در حالی که این توهمات در سال های قبل و بعد هم وجود داشت و به چیزی غیر از آدم فضایی نسبت داده می شد. در واقع می توان گفت مردم در کشورهای مختلف ، فرهنگ ها و اعتقادات مختلف ، برای توهمات خود اسامی متفاوتی قرار می دهند.از آدم فضایی گرفته تا روح و جن و .... نوعی از توهم به دلایل مشکلات فیزیکی و نوعی بیماری خاص ایجاد می شود.برای مثال مشکلات چشم می تواند باعث دیدن سایه و یا نورهایی شود که توهم زا هستند. و یا برخی از مشکلات گوش می تواند باعث شنیدن صداهایی شود که در واقعیت وجود ندارند. نوع دوم ، توهمی است که واقعا فرد آن را می بیند و احساس می کند و به دلیل عوامل محیطی و موقتی نیست و در اکثر موارد نمی توان برای آن دلیل واضحی کشف کرد. هر دوی این توهمات می تواند ریشه سلامتی ، روحی و یا بیماری داشته باشد.

علائم توهم چیست ؟

توهم می تواند علائم بسیار مختلف و متفاوتی ایجاد کند .برای مثال :
  •  احساس اینکه چیزی روی دست و یا پوست هر جایی از بدن در حال راه رفتن است
  • احساس اینکه کسی شما را لمس کرد (و در اکثر اوقات آن کس سرد است)
  • شنیدن صداهایی که در واقعیت وجود ندارند.مانند شنیدن صدای نفس کشیدن شخصی ، صدای بسته شدن در ، صدای باد ، صدا گریه کردن ، فریاد زدن ، حرف زدن و حتی صدای اینکه کسی اسم شما را صدا می زند.
  • دیدن نور ، احساس اینکه ناگهان نوری بر روی دیوار افتاد که دلیل خاصی نداشت .این مورد معمولا در تاریکی اتفاق می افتد .
  • احساس اینکه چیزی از بدن خارج شد و یا به بدن وارد شد . مورمور شدن .گزگز کردن . احساس سرمای ناگهانی
  • احساس بویی که هیچ دلیل خاصی ندارد.ممکن است این بو بسیار آشنا باشد. ممکن احساس کنید بوی ادکلن می آید ولی کسی در آن اطراف نیست .
در برخی از موارد نیز فرد احساس می کند که مثلا رئیس جمهور و یا حیوان خاصی است که در موضوع بحث این مطلب نیست . علائم توهم چیست ؟ علائم توهم چیست ؟

دلایل دیدن توهم

دلایل بسیار زیادی برای دیدن توهم وجود دارد که رایج ترین این دلایل عبارتند از :
  •  مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، آنتی بیوتیک ها ، داروهای هورمونی ، داروهای خواب اور ، داروهای ضد تشنج و ...
  • بارداری
  • تغییرات شدید هورمونی
  • شوک شدید مانند دیدن مرگ کسی که می تواند باعث توهمات بعدی شود.یا دیدن صحنه تصادف و ...
  • از دست دادن مقدار زیادی خون . برای مثال بعد از تصادف کردن و یا بعد از عمل جراحی احتمال دیدن توهم وجود دارد.بعد از زایمان نیز به دلیل تغییرات هورمونی شدید و هم به دلیل از دست دادن مقدار زیادی خون احتمال توهم وجود دارد.
  • برخی از بیماری ها مانند تومورهای مغزی و تومور چشم و گوش می تواند باعث توهم شود .
  • برخی از بیماری های روحی و روانی می تواند باعث توهم شود.
  • و ....

دلایل توهم دیدن جن چیست ؟

اگر به تازگی جن دیده اید و یا یکی از اطرافیان شما جن دیده است ، توصیه می کنیم قبل از  ترسیدن ، نگران شدن ، داستان سرایی و فکر کردن به اینکه این جن واقعی بوده است یا نه ، مسائل زیر را سریعا بررسی کنید. برخی از مشکلات چشم می تواند باعث توهم دیدن جن شود بیماری به پزشک مراجعه می کند و مشکل خود را اینگونه توصیف می کند :
در اطراف تمام اجسام خانه ، هاله نور و روشنایی می بینم .احساس می کنم چیزی بر روی دست و سایر اندام من می خزد .من آن را روی دیوار هم می بینم .وقتی روی پوست من است فقط آن را می بینم و هیچ حس دیگری ندارم.
در این موارد معمولا پزشک شما را به یک چشم پزشک خواهد فرستاد تا ابتدا مسائل مربوط به چشم مورد بررسی قرار گیرد. چشم پزشک نیز معمولا مهمترین سوالاتی که از فرد می کند این است که :
  •  آیا به تازگی داروی خاصی مصرف می کنی ؟
  • آیا ضربه ای به سر شما خورده است؟
  • آیا بیماری خاصی دارید ؟
چشم پزشک با بررسی های مختلف سعی می کند دلیل دیدن این توهم ها را پیدا کند.بعد از بررسی های مختلف او به شما خواهد گفت که آیا این مشکل از بینایی و چشم شماست و یا باید به یک متخصص مغز و روانپزشک مراجعه کنید. اگر مشکل از بینایی و چشم شما نبود نگران نباشید. در بسیاری از موارد فرد زمانی که مورد مشکلی چشمی در او رد می شود نگران می شود که به روانپزشک مراجعه کرده و نام «دیوانه» بر روی او گذاشته شود در حالی که دلایل بسیار زیادی دیگری برای این موضوع وجود دارد. برخی از متخصصان در این مورد می گویند :
توهم در بسیاری از موارد می تواند چیزی بیش از یک علت داشته باشد.ممکن است شما داروی خاصی مصرف می کنید که در حالت عادی باعث توهم نمی شود ولی مثلا زمانی که شما پریود می شوید ، تغییرات هورمونی همراه با عوارض جانبی مصرف آن دارو می تواند باعث توهم شود.

1 - داروهایی که باعث توهم دیدن جن می شوند

برخی از داروها با تغییراتی که در بدن ایجاد می کنند می توانند احتمال داشتن توهم را افزایش دهند. این توهم می تواند شامل شنیدن صداهایی خاص و یا دیدن اشیا ، نورها ، افراد و یا حتی دیدن جن باشد. برای مثال برخی از این داروها عبارتنداز  : عوارضی که این داروها ایجاد می کند می تواند شامل این موارد شبیه به توهم باشد :
  •  احساس اینکه یک سایه به سرعت از جلوی چشم شما رد شد
  • احساس صدایی مانند جیر جیر کردن زمان بسته شدن در
  • احساس شنیدن صدای وزش باد
  • احساس اینکه کسی پشت گوش شما نفس می کشد
  • احساس اینکه کسی شما را صدا می زند
  • فکر می کنید کسی در خانه راه می رود
  • فکر می کنید کسی شما را نگاه می کند
  • تصور می کنید کسی پشت در است
  • فکر می کنید کسی پشت شماست و نمی توانید برگردید و پشت خودتان را نگاه کنید
  • احساس می کنید نوری می بینید که سریع رد می شود ولی نمی توانید منشاء آن را پیدا کنید.
هر دارویی می تواند تاثیر خاصی داشته باشد. برای مثال داروهای کاهش فشار خون و داروهای هورمونی می توانند باعث دیدن توهم سایه شوند .شما احساس می کنید که کسی از جلوی چشم شما رد شد. یا موقع رانندگی احساس می کنید کسی از عرض خیابان رد شد که شبیه به روح ، جن و سایه بود . یا داروی ویاگرا می تواند باعث دیدن نورهای بنفش شود.شما ممکن است در اطراف اجسام نورهای بنفش ببینید که می تواند برای برخی از افراد ترسناک باشد. اثرات هر دارویی در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. معمولا در افراد باردار و افراد مسن ، داروها بیشتر می توانند باعث توهم شوند. نمونه ای از این توهم در مراجعه به یک پزشک ایرانی اینگونه گزارش شده است :
تازه بچه دار شدم . برای دیدن مادرم به شهر انها رفته بودیم.شب زمانی که در راه برگشت به خانه بودیم من بسیار خسته و خواب آلود بودم و برای اینکه سریع تر به خانه برسیم ، از یک جاده تاریک و خلوت عبور کردیم . من در حال تماشا بودم که ناگهان احساس کردم فردی بسیار بزرگ که کاملا سیاه و شبیه سایه بود فقط در یک قدم ، عرض خیابان را طی کرد.جن بود ، مطمئن هستم من او را کاملا واضح و واقعی دیدم . او به من نگاه کرد.پاهاش نوک تیز و مانند مداد بود .یک قدم بزرگ برداشت و از این طرف جاده به آن طرفش رفت و ناپدید شد.
پزشک موضوعات زیر را پرسیده است و می داند که :
  •  زایمان به صورت سزارین بوده است .
  • داروهایی برای درمان علائم افسردگی مصرف می کند.
طبق شواهد و علائم ، پزشک دیدن جن توسط این خانم را اینگونه بررسی می کند: یکی از عوارض جانبی زایمان به صورت سزارین ، توهم است .این عارضه گاهی می تواند تا چند ماه بعد از زایمان ادامه داشته باشد ولی در روزهای اول بسیار شدیدتر است و رفته رفته کاهش پیدا می کند. در روزهای اول بعد از زایمان بسیار دیده می شود که فرد ، توهم دارد و حس می کند روی دیوار جن می بیند.معمولا اینگونه افراد اجازه خاموش کردن چراغ های اتاق را نمی دهند. این توهم در صورتی که بسیار شدید باشد معمولا به صورت ناگهانی رفع می شود.معمولا شروع و پایان این توهمات هم زمان می شود با اقدامات خانواده برای رفع طلسم و جادو و زمانی که این مورد به صورت طبیعی رفع می شود اطرافیان تصور می کنند اقدامات فرازمینی آنها باعث فراری دادن جن شده است . در مورد این خانم : ایشان به تازگی زایمان سزارین داشته اند ، داروی ضد افسردگی مصرف می کنند ، بسیار خسته هستند ، بسیار خواب آلود هستند، در دوران شیردهی قرار دارند ، تغییرات هورمونی بسیار شدیدی را تحمل می کنند و در حال برگشت از طریق جاده ای تاریک و خلوت هستند. احتمال دیدن توهم در این فرد بسیار بالاست . علائمی که از جن می گوید کاملا نشانه مصرف داروی ضد افسردگی است : سیاه و شبیه سایه است .ناگهان ظاهر شده است و ناگهان ناپدیده شده است .به این خانم نگاه کرده است که می تواند به دلیل اشتباه دیداری ناشی از مثلا نور چراغ های کنار جاده باشد. و نشانه ای از همه مهمتر . این جن نشانه هایی از اشکال هندسی دارد. مصرف داروهای ضد افسردگی در صورتی که باعث توهم شود ، این توهمات حالاتی هندسی دارند.مانند همین جن که پاهایی نوک تیز و شبیه به مداد داشت. در موارد مشابه نیز پاهایی شبیه به سم و دستی شبیه به تبر و چاقو گزارش شده است که تماما اشکال هندسی هستند.
نکته : اگر این فرد در امریکا و در زمانی بود که فرازمینی ها موضوع داغ اخبار بودند ، بجای اینکه بگوید جن دیدم ، مطمئنا می گفت : یک مریخی دیدم ، او عرض جاده را در یک قدم طی کرد. چشمان او دقیقا شبیه مریخی ها بود.
لیست معروف ترین داروهایی که باعث توهم می شوند

2 - بیماری هایی که باعث دیدن توهم و حتی جن می شوند

برخی از بیماری ها می تواند باعث توهم شود.تومورهای مغزی ، تورمور چشم و گوش از این بیماری ها هستند. افسردگی ، بیماری های روحی ، بیماری هایی که باعث تغییر هورمون های بدن می شوند و بسیار از سایر بیماری ها می توانند احتمال دیدن توهم را افزایش دهند. مهم ترین و معروف ترین بیماری که باعث دیدن توهم می شود اسکیزوفرنی نام دارد.

اسکیزوفرنی چیست ؟ می تواند با دیدن جن ارتباط داشته باشد ؟

اسکیزوفرنی مهمترین بیماری است که می تواند باعث توهم در فرد شود.کسانی که دچار این بیماری هستند نمی تواند تفاوت بین واقعیت و توهم را تشخیص دهند. اگر شما یا یکی از نزدیکان شما دچار این بیماری شده باشد ، تجربه ای بسیار ناراحت کننده و استرس زا خواهد بود. اسکیزوفرنی یا اسکیزوفرنی پارانوئید یک اختلال مغزی است که طرز نگرش فرد نسبت به دنیای واقعی را تغییر می دهد.کسانی که دچار اسکیزوفرنی پارانوئید هستند چیزهایی می بینند و صدا هایی می شوند که افراد دیگر قادر به درک آنها نیستند. آنها با افراد فرضی و عجیب و غریبی گفتگو می کنند و اعتقاد دارند که کسی یا کسانی وجود دارند که می خواهند به او آسیب برسانند.این افراد احساس می کنند همیشه تحت نظر هستند و کسی آنها را نگاه می کند. این تصورات می تواند فرد را در انجام کارهای روزمره دچار مشکل کند.برای مثال این افراد در حمام احساس می کنند کسی می خواهد بهاو حمله کند.او نمی توانند زیر دوش برود چرا که می ترسد به محض بستن چشم ها کسی (مثلا جن) به او حمله کند. این افراد معمولا دچار افسردگی می شوند و دائما به خودکشی فکر می کنند.
توجه : اگر کسی در اطرافیان شما دچار این بیماری شده است ، تمام تغییرات رفتاری او را دقیقا تحت نظر بگیرید.هرگونه تهدید به خودکشی را در او جدی بگیرید.
خبر خوب این است که افراد مبتلا به این بیماری اگر به موقع و درست تشخیص داده شوند می توانند با درمان هایی که وجود دارد ، روند پیشرفت بیماری را کاهش داده و حتی شدت بیماری را کمتر کنند. توجه داشته باشید که اسکیزوفرنی برخلاف تصور عموم ، یک بیماری نادر نیست .این بیماری در بسیاری از افراد وجود دارد و تنها در 1 درصد از موارد به حدی می رسد که می تواند باعث مشکل شود. با وجود اینکه این بیماری خطرناک نیست ولی در مواردی ممکن است فرد ، به خود و یا دیگران آسیب وارد کند .

علائم اسکیزوفرنی چیست ؟

این بیماری علائم بسیار و متفاوتی ایجاد می کند که رایج ترین آنها عبارتند از :
  •  افسردگی ، غمگین بودن
  • خستگی و بیحوصلگی
  • دوری از جامعه و میل به تنهایی
  • واکنش های شدید و نامتناسب
  • کاهش بهداشت فردی
  • عدم رسیدگی به اطراف و بی نظمی
  • نمی تواند فریاد بزند ، نمی تواند با صدای بلند گریه کند و یا بخندد
  • فراموش کاری و کاهش تمرکز
  • دیدن افراد و یا چیزهایی که بقیه نمی بینند
  • شنیدن صداهایی که در واقعیت وجود ندارند .
  • استفاده از جملات عجیب و غریب
  • تغییر اعتقادات
  • اعتقاد پیدا کردن به ماورا
با وجود اینکه علائم اسکیزوفرنی از فردی به فرد دیگر متفاوت است ولی تقریبا در اکثر مواقع ، توهم داشتن و یا دیدن چیزهایی مانند جن و شیطان در این افراد وجود دارد. حالا میرسیم به اصل قضیه .افرادی که دچار اسکیزوفرنی هستند چه ادعاهایی می کنند؟ جن زدگی یا مشکل اسکیزوفرنی ؟ جن زدگی یا مشکل اسکیزوفرنی ؟

جن زدگی یا مشکل اسکیزوفرنی ؟

افرادی که دچار اسکیزوفرنی هستند ادعاهایی دارند که در ادامه به برخی از انها اشاره می کنیم .توجه داشته باشید که این ادعاها با توجه به کشور محل زندگی فرد و دین و مذهب و فرهنگ محل زندگی او متفاوت است . ممکن است کسی در یک کشور اسلامی این دیده ها را به عنوان جن حساب کند و کسی در یک کشور دیگر آن را روح و در کشور دیگر آن را شیطان فرض کنند. در هر صورت اصل قضیه فرقی نمی کند و همه آنها به یک مشکل خاص مبتلا هستند. مثال ها :

الف : آنها مرا اذیت کردند

کسانی که دچار توهم می شوند ممکن است تا حدی در این توهم خود فرو رفته باشند که حتی خاطراتی از مورد آزار و اذیت قرار گرفتن توسط آن فرد خیالی (مثلا جن یا آدم فضایی) برای شما تعریف کنند.
اگر کسی در اطراف شما وجود دارد که از دیدن جن باشما صحبت می کند ، اگر می خواهید به او کمک کنید ، او را به یک روانپزشک معرفی کنید.
البته توجه داشته باشید که در این بین افرادی وجود دارند که به هر دلیلی دوست دارند داستان سرایی کنند.آنها از خاطرات دیدن جن و مورد اذیت قرار گرفتن توسط او برای شما می گویند تا بعد از آن چیزی یا خواسته ای به شما تحمیل کنند.
ممکن است آن فرد فالگیر است .ممکن است عقده شخصیتی دارد و دوست دارد با داستان های مختلف و هیجانی ، نظر دیگران را به خود جلب کند و یا هر هدف دیگری . چیزی که باید مطمئن باشید این است که او «جن» ندیده است .یا واقعا دچار بیماری است و نمی داند و یا شیاد است .

ب - آنها ادعا دارند که با جن حرف می زنند

افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است واقعا باور کنند که با آن موجود خیالی ارتباط برقرار کرده اند.در برخی از موارد مشاهده شده است که فرد بیمار حتی ادعا می کند که با جن ازدواج کرده و یک جن عاشق دارد !!!

ج - آنها جن را کنترل می کنند

این افراد ممکن است ادعا کنند که کنترل آن فرد خیالی را در دست دارند و هر دستوری به او بدهند او انجام وظیفه می کند. اگر فرد واقعا به این موضوع اعتقاد داشته باشد که بیمار است . در غیر این صورت قصد شیادی دارد .

د - آنها هذیان می گویند

ممکن است در کنار فرد مبتلا به اسکیزوفرنی نشسته باشید و ناگهان متوجه شوید که او دارد با کسی حرف می زند.این حالت می تواند بسیار ترسناک باشد.
اصلا به این فکر نکنید که او طلسم شده است . این فرد بیمار است و می توان با روش های درمانی خاص ، او را درمان کرد.

ه - اصلا معلوم نیست چه می گوید

این افراد نمی توانند بر روی گفته های خود تمرکز کنند.ممکن است شروع به صحبت کردن در مورد موضوع خاصی بکند ولی اواسط صبحت متوجه می شوید که موضوع گفتگو کاملا عوض شده است . به مرور احساس می کنید که حرف های که می زند سر و ته ندارند و کاملا بی معنی هستند.

و - احساس می کند کسی به او دستور می دهد

این افراد احساس می کنند همیشه تحت نظر هستند.این حالت را ممکن است اینگونه بیان کنند:
احساس می کنم کسی همیشه در حال نگاه کردن به من است .او همیشه پشت من است .من صدای او را می شنوم ولی جرات ندارم برگردم و او را ببینم . او گاهی به من دستوراتی می دهد.او به من می گوید که فلان کس دشمن توست و می خواهد به تو آسیب برساند . تو باید به او آسیب برسانی . او را بکش .
برای مثال : یک دانشجوی جوان در حال تحصیل در یک رشته خوب ناگهان تغییر رفتار می دهد.او به صمیمی ترین دوست خود می گوید کسانی در کلاس هستند که می خواهند به او آسیب بزنند. دوست این دانشجو می گوید : او به من گفت کسانی را می بیند که در کلاس حضور دارند ولی من آنها را نمی دیدم .من احساس می کردم که شوخی می کند.ولی زمانی که ترک تحصیل کرد فهمیدم که کاملا جدی است . او کاملا بی نظم شده بود . حمام نمی کرد و هوش و حواس نداشت .از کارش بیرون آمد چرا که اعتقاد داشت همان افرادی که در کلاس دنبال او بودند اینبار به محل کارش رفته اند. زمانی که دیدم او بسیار افسرده شده است و مدام با خودش حرف می زند به زور او را به روانپزشک بردم .این دانشجو به روانپزشک می گوید : همیشه یک نفر مرا تعقیب می کند او حتی در خانه من هم حضور دارد. نمی توانم حمام کنم چون می دانم به محض اینکه چشم های خودم را ببندم او به من حمله خواهد کرد. به وضع ظاهری خودم نمی رسم چرا که نمی توانم در آینه نگاه کنم . می دانم به محض نگاه کردن در آینه ، او را در پشت سر خودم خواهم دید. جرات نگاه کردن در آینه را ندارم. شب ها نمی توانم تلوزیون را خاموش کنم چون صداهایی می شنوم .انگار کسی در را باز و بسته می کند. انگار کسی در خانه راه می رود.احساس می کنم او از پنجره به من نگاه می کند. نمی توانم چراغ را خاموش کنم .همیشه با چراغ های روشن می خوابم . به محض خاموش کردن چراغ ، او مرا لمس می کند. دست های او همیشه سرد است . این دانشجو ادامه می دهد : گاهی حس می کنم اسم مرا صدا می زند. آهسته پشت گوش من نفس می کشد.نفس هایش را حس نمی کنم ولی می توانم صدای آن را بشنوم .هر چقدر سعی می کنم به او بی توجه باشم نمی شود. یکبار او مرا تعقیب کرد. در یک کوچه تاریک در حال راه رفتن بودم که حس کردم کسی از پشت به من نزدیک می شود.شروع به دویدن کردم و هر چقدر می دویدم نمی توانستم از او دور شوم.احساس می کنم او دست من را گرفت . این دانشجو برای بررسی های بیشتر به بیمارستان منتقل شد چرا که احتمال آسیب رساندن به خودش یا دیگران وجود داشت.بسیار مهم است که این افراد را سریعا به پزشک معرفی کنید. عوامل بسیار زیاد دیگری وجود دارد که می تواند باعث توهم فرد شود برای مثال :
  •  از دست دادن مقدار زیادی خون
  • مصرف داروها
  • مصرف مواد خدر
  • مصرف الکل
  • تغییرات هورمونی
  • اگر مادر فرد در زمان بارداری دچار عفونت ویروسی شده باشد
  • اگر فرد در زمان جنینی ، دچار مشکل دریافت اکسیژن شده باشد
  • اگر در دوران نوزادی دچار عفونت ویروسی شدید شده باشد .
  • در صورتی که والدین خود را در کودکی از دست داده باشد
  • در صورتی که شاهد مشاجره و کتک کاری والدین خود بوده باشد .
  • در صورتی که در کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته باشد.
  • در صورتی که ساختار مغز دچار مشکل شده باشد
  • در صورت ابتلا به برخی از بیماری ها
  • و ...
نکته بسیار مهم :

توهم زنان در بارداری و بعد از زایمان

زنان در دوران بارداری و مخصوصا بعد از زایمان ممکن است دچار توهم شوند.در بسیاری از موارد ، اطرافیان این توهم را طلسم فرض کرده و شروع به باطل کردن طلسم می کنند ولی این کارها ممکن است برای فرد بسیار خطرناک و مضر باشد. مادر در دوران بارداری تغییرات هورمونی شدیدی را تحمل می کند. در زمان زایمان و بخصوص زایمان سزارین خون بسیار زیادی از دست می دهد .به محض زایمان ، دوباره تغییرات شدید هورمونی ‎آغاز می شود. این تغییرات شدید به همراه مصرف داروهایی که در بیمارستان برای مادر تجویز می شوند می توانند دست به دست هم داده و مادر را دچار توهم کنند. این فقط توهم است .جنی در کار نیست .لطفا برای درمان او جادوگری نکنید. این توهم معمولا ناگهان آغاز می شود و بعد از مدتی خاص در یک لحظه و ناگهانی رفع می شود. اگر فرد دچار توهم بود و شما اقدامی برای رفع طلسم کردید ، تصور نکنید که شما موفق به باطل کردن طلسم شدید.حتی اگر شما کاری انجام نمی دادید هم این مشکل رفع می شد. خوب حالا می رسیم به یک جن رایج در بین مردم که اکثر ما حداقل یکبار آن را دیده ایم.

جنی که اکثر ما آن را دیده ایم چه نام دارد ؟

شاید در حال حاضر حضور ذهن ندارید ولی حتما دیده اید. این جن ، «بختک» نام دارد.

بختک چیست ؟

توضیح بختک شاید کمی سخت باشد. به صورت خلاصه : زمانی که شما از خواب بیدار شده اید ولی فلج خواب از بین نرفته است ، دچار حالتی می شوید که به بختک معروف است.حالا فلج خواب چیست ؟ زمانی که شما می خوابید ، مغز به صورت موقت حالتی شبیه به فلج شدن ایجاد می کند.دقیقا دلیل این حالت مشخص نیست ولی برخی از پزشکان اعتقاد دارند اگر در زمان خواب ، فلج نشویم ، موقعی که خواب می بینیم شروع به حرکت کردن و حتی راه رفتن می کنیم .(کسانی که در خواب راه می روند این مشکل را دارند) حالا تصور کنید بدن شما دچار فلج خواب است و قبل از از بین رفتن این حالت شما از خواب بیدار شده اید. می خواهید دست خود را تکان دهید ولی نمی توانید، نمی توانید هیچ جای بدن خود را تکان دهید. اینجاست که دچار ترس می شود. احساس می کنید کسی دست و پای شما را گرفته است .نمی توانید فرار کنید.چشم های خود را باز کرده اید ولی چیز واضحی مشاهده نمی کنید. بسیار ترسناک است .ولی ترسناک تر هم می شود.زمانی که مغز دستور رفع فلج را صادر می کند معمولا گزارش شده است که با صدای خاصی همراه است .در حالت معمول شما این صدا را نمی شنوید ولی زمانی که دچار بختک شده اید فرق می کند. صدا شروع می شود.چیز خاصی نمی بینید .احساس می کنید چیزی از دور به شما نزدیک می شود.صدا رفته رفته بیشتر می شود تا جایی که احساس می کنید هر چیزی که بود، الان به شما رسیده است . در این لحظه میزان صدا بسیار وحشتناک است ،شما می خواهید فرار کنید ولی فلج هستید. فشار و ترس به حداکثر میزان خود میرسد . در اوج ترس و وحشت هستید که ناگهان همه چیز تمام می شود. در این لحظه هیچ چیزی حس نمی کنید.گوش های شما کمی زنگ می زند.چشمان شما سیاهی می رود. احساس خستگی می کنید. خوب حتما این حس را تجربه کرده اید. مهم اینجاست که : اگر شما این حس را به جن زدگی تشبیه کنید بسیار وحشت می کنید و معمولا بسیار تکرار می شود.ولی اگر دلیل واقعی آن را بدانید ناگهان حس می کنید از این حالت نمی ترسید. در این صورت معمولا تعداد دفعات حمله نیز کاهش پیدا می کند. جمع بندی : طبق آمار موجود ، در بین افرادی که دچار مشکلات روحی هستند و به این دلیل بستری شده اند ، کسانی که به جن اعتقادی ندارند هیچ وقت اشاره ای به دیدن آن نمی کنند و تمام کسانی که جن زده هستند و یا جن دیده اند ، واقعا به آن اعتقاد دارند. به عبارت دیگر ، فرد چیزی در توهم خود می بیند و با توجه به فرهنگ و اعتقادات خود ، آن چیز را نام گذاری می کند. اگر در اطرافیان شما کسی جن می بیند و یا حتی خود شما جن می بینید ، قبل از هر چیز این گزینه ها را بررسی کنید :
  •  آیا باردار است
  • آیا زایمان کرده است
  • آیا داروی خاصی مصرف می کند
  • آیا به تازگی شوک روحی به او وارد شده است
  • الکل مصرف می کند
  • داروی مخدر مصرف می کند
  • فیلم ترسناک دیده است و یا خاطره ترسناک شنیده است
  • بیماری روحی یا روانی دارد
  • دچار نوعی بیماری فیزیکی شده است
  • و ....
نکته : متن این مطلب ربطی به وجود داشتن و یا نداشتن جن ندارد. در این مورد نظری ندارم .(به هر دلیلی) منابع : 1 و 2 و 3
نظرات: 70 مشاهده