چطور "پاناکوتا شکلاتی" درست کنم؟ پاناکوتا شکلاتی برای 6 نفر

چطور "پاناکوتا شکلاتی" درست کنم؟ پاناکوتا شکلاتی برای 6 نفر

دستور تهیه دسر پاناکوتای شکلاتی و طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی دستور تهیه دسر پاناکوتای شکلاتی و طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

مواد لازم برای درست کردن دسر پاناکوتا شکلاتی

خامه صبحانه 200 گرم
شیر 2.5 پیمانه
پودر ژلاتین 1.5 قاشق غذاخوری
شکلات تلخ 100 گرم
شکر 1/3 پیمانه
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
  چطور “کرم کاستارد با ژله” درست کنم؟ چطور دسر “ژله آکواریومی” درست کنم؟ چطور “ژله باواریا” مجلسی درست کنم؟ طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله خرده شیشه

طرز تهیه و مراحل درست کردن پاناکوتا شکلاتی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی" ، نصف شیر و پودر ژلاتین را داخل یک کاسه بریزید و چند دقیقه هم بزنید، بعد کاسه را روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین کاملا در شیر حل شود. 2- خامه، باقی مانده شیر و شکر را در یک قابلمه بریزید و با هم زن دستی مخلوط کنید، سپس قابلمه را روی شعله ملایم بگذارید تا مواد گرم شوند و شکر نیز کاملا حل شود. 3- بعد از اینکه شکر حل شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، شکلات تلخ را رنده کرده و همراه با وانیل داخل قابلمه بریزید، مخلوط را تا زمانی که شکلات داخل قابلمه آب شود هم بزنید. 4- سپس مخلوط شیر و ژلاتین را نیز داخل قابلمه بریزید و دوباره مواد را تا زمانی که یکدست شوند هم بزنید. 5- پاناکوتای شکلاتی شما حاضر است، مخلوط را در ظرف های مورد نظر بریزید و داخل یخچال بگذارید تا دسر کاملا خود را ببندد. 6- اگر دسر را داخل قالب درست کردید بعد از بسته شدن دسر، آن را از قالب خارج کرده و روی آن را با پودر کاکائو یا خامه و یا میوه تزیین کنید، اما اگر داخل لیوان درست کردید بعد از بسته شدن دسر روی پاناکوتا را با خامه و میوه تزیین کنید و نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن پاناکوتا شکلاتی

1- اندازه شیرین بودن دسر بسته به ذائقه خودتان دارد، من چون دسر های شکلاتی را با طعم تلخ دوست دارم، شکر کمی داخل این دسر میریزم. 2- میتونید شکلات رو جداگانه ذوب کرده و داخل مواد بریزید تا وقت کمی برای آب شدن شکلات در قابلمه صرف بشود. 3- اگر دسر خودش را به‌خوبی نگرفته و سفت نشده است، احتمالا ژلاتین موجود در آن به‌ خوبی در شیر حل نشده یا شیر را به مرحله جوشیدن رسانده‌اید. 4- اگر از خامه فرم گرفته شده برای "درست کردن پاناکوتا شکلاتی" استفاده می کنید باید شکر را از مواد لازم برای تهیه این دسر حذف کنید. 5- این مقدار مواد برای تعداد 6 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “پاناکوتا شکلاتی” درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
نظرات: 0 مشاهده