چطور "حلوای زعفرانی" درست کنم؟ طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی

چطور "حلوای زعفرانی" درست کنم؟ طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی

حلوا زعفرانی و طرز پخت حلوا زعفرانی مجلسی و طرز تهیه حلوا زعفرانی حلوا زعفرانی و طرز پخت حلوا زعفرانی مجلسی و طرز تهیه حلوا زعفرانی

مواد لازم برای تهیه شربت حلوای زعفرانی

شکر 2 لیوان
آب 1 لیوان
گلاب 3 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت حلوا زعفرانی

شکر و آب را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر در آب حل شود و صبر کنید تا بجوشد، وقتی آب جوشید گلاب و زعفران را اضافه کنید و بعد از 3 الی 4 قُل، زیر قابلمه را خاموش کنید و شربت را کنار بگذارید (نیاز نیس شربت خنک و یا داغ باشد بهتر است در دمای محیط نگه داشته شود تا بعد از پختن حلوا روی آن بریزید).

مواد لازم برای درست کردن حلوا زعفرانی

آرد سفید 2 لیوان
آرد برنج نیم لیوان
پودر هل 1 قاشق مرباخوری
روغن مایع نیم لیوان

طرز تهیه و مراحل درست کردن حلوا زعفرانی مجلسی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی" ، 2 لیوان آرد را داخل یک ماهی تابه میریزیم و روی اجاق با حرارتِ خیلی کم، تفت میدهیم تا هم خامی آرد از بین برود و هم رنگ آرد تغییر کند ، تفت دادن آرد در این مرحله حدود 45 تا 60 دقیقه زمان میبرد. 2- بعد از اینکه رنگ آرد تغییر کرد، آرد برنج را میریزیم و همراه با آرد سفید به مدت 10 دقیقه تفت میدهیم، حدود 10 دقیقه تفت دادن کافی است، چون آرد برنج زود میسوزد. 3- بعد مخلوط آرد را الک میکنیم و دوباره در تابه میریزیم و روی گاز میگذاریم تا آرد کمی داغ شود بعد روغن را روی آرد میریزیم و تابه را از روی گاز برمیداریم و به مدت 5 دقیقه با قاشق چوبی آنقدر هم بزنید تا روغن کاملا به خورد آرد برود. 4- دوباره تابه را روی اجاق میگذاریم و حدود 15 دقیقه مدام هم زده و تفت میدهیم تا خامی روغن نیز از بین برود اما مواظب باشید تا آرد نسوزد. 5- تابه را کنار میگذاریم و شربت را روی آرد میریزیم دستکش تمیز دست خود میکنیم و تمام مواد را با هم ورز می دهیم طوری که آرد گوله گوله نشود و همه مواد به خورد هم بروند ، بعد پودر هل را میریزیم و دوباره به مدت 10 دقیقه ورز میدهیم، حلوا زعفرانی ما حاضر است ، حلوا را در ظرف های دلخواه میریزیم و روی آن ها را با خلال بادام یا خلال پسته و یا با پودر گل محمدی تزیین میکنیم.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن حلوا زعفرانی مجلسی

1- توجه کنید بعد از اینکه شربت چند قل زد زیر اجاق را خاموش کنید چون اگر زیاد قل بزند شکرک میبندد. 2- برای پوکی و نرمی حلوا می توانید بعد از اینکه هل را ریختید و ورز دادید زرده 1 عدد تخم مرغ را هم به حلوا اضافه کرده و کامل ورز دهید تا تخم مرغ کامل به خورد حلوا برود. 3- سعی کنید برای "درست کردن حلوا زعفرانی" از روغن جامد استفاده نکنید. 4- اگر 50 گرم کره را هم داخل این حلوا بریزید بسیار خوش عطر و خوشمزه تر خواهد شد. 5- برای داشتن یک حلوای طلایی زعفرانی باید صبور باشید و دقایق زیادی را پای گاز به تفت دادن ملایم آرد صرف کنید. 6- برای اطمینان از گوله نشدن حلوا، آرد را یک مرتبه قبل از تفت دادن و یک مرتبه بعد از تفت دادن، الک کنید. 7- برای تهیه شهد نیازی به قوام آمدن شهد نیست، حل شدن شکر در آب به تنهایی کفایت می‌کند. 8- سعی کنید از قاشق چوبی برای هم زدن آرد و شربت استفاده كنيد. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “حلوای زنجبیلی” درست کنم؟ چطور “حلوای آرد گندم” درست کنم؟ چطور “کباب کوبیده مرغ” رستورانی و مجلسی درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده