چطور "کباب کوبیده مرغ سیخی"رستورانی و مجلسی برای 6 نفر درست کنم؟

چطور برای 6 نفر "کباب کوبیده مرغ" رستورانی و مجلسی درست کنم؟

دستور پخت کباب کوبیده مرغ,کوبیده مرغ,طرز تهیه کباب کوبیده مرغ دستور پخت کباب کوبیده مرغ,کوبیده مرغ,طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

مواد لازم برای درست کردن کباب کوبیده مرغ

فیله مرغ بدون پوست و استخوان 1 کیلو
پیاز بزرگ 1 عدد
برگ ریحان 1 استکان
کره ذوب شده 100 گرم
زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه ، فلفل سفید به میزان لازم

طرز تهیه و مراحل درست کردن کباب کوبیده مرغ رستورانی

1- پوست پیاز را بگیرید و بشویید ، بعد از اینکه آبش گرفته شد چند تکه کنید و داخل چرخ گوشت بریزید و چرخ کنید. 2- فیله های مرغ را بشویید و چند تکه کنید و بعد از پیاز ها داخل چرخ گوشت بریزید، برگ های ریحان را نیز بعد از شستن داخل چرخ گوشت بریزید تا همرا با مرغ ها چرخ شود. 3- آب پیاز را بگیرید و داخل یک کاسه بریزید، مخلوط مرغ و ریحان را هم داخل کاسه پیاز بریزید و 1 قاشق زعفران، مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل سفید هم روی مواد بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا منسجم و یکدست شوند. 4- یک کاسه آب کنار دستتان بگذارید و زمانی که از مخلوط روی سیخ ها میگذارید دستتان را خیس کنید. 5- این مقدار گوشت برای 6 نفر است پس مخلوط کوبیده را به 12 قسمت مساوی ( هر قسمت به اندازه یک پرتقال متوسط) تقسیم کنید. هر قسمت را دوباره کمی در دست ورز بدهید و آن را به شکل بیضی دربیاورید. 6- دستتان را با کمی آب مرطوب کنید و آن مقدار از گوشت را که برای هر سیخ کباب کنار گذاشته اید، بردارید و روی سیخ پهن کنید. 7- بعد از این‌که گوشت را روی سیخ پهن کردید با دو انگشت اشاره و شصت (انگشت شصت روی گوشت و انگشت اشاره زیر گوشت) به آرامی روی گوشت فشارهای کوچک بیاورید تا هم گوشت به سمت عقب کشیده شده و کباب دراز شود و هم شکل انگشتان روی کباب بماند و مثل کباب کوبیده رستورانی شود. 8- سر و ته گوشت را روی سیخ کمی بیشتر فشار دهید، تا موقع کشیدن کباب از روی سیخ به راحتی از آن جدا شود، کره ذوب شده را با 2 قاشق زعفران دم کرده قاطی کنید و با یک قلم موی تمیز روی کوبیده ها بکشید. 9- وقتی که همه کباب ها را به سیخ کشیدید میتوانید روی زغال یا کباب پز گازی آنها را بپزید و در انتها از سس کره و زعفران برای براق شدن و چربتر شدن این کباب ها استفاده کنید. چطور "کباب کوبیده مرغ سیخی"رستورانی و مجلسی برای 6 نفر درست کنم؟ چطور "کباب کوبیده مرغ سیخی"رستورانی و مجلسی برای 6 نفر درست کنم؟

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن کباب کوبیده مرغ رستورانی

1- برای درست کردن کباب کوبیده مرغ معمولا از قسمت ران مرغ استفاده نمیکنن، بهترین قسمت مرغ برای کباب کوبیده ،فیله و یا سینه مرغ بدون استخوان و بدون چربی میباشد. 2- توجه داشته باشید مواد را با دهنه ریزِ چرخ گوشت، چرخ کنید هر چقدر دهنه ریزتر باشد، قدرت چسبندگی مواد هم بیشتر میشود. 3- اگر تمایل داشتید میتوانید داخل مواد 4 حبه سیر رنده کنید. 4- برخلاف کباب کوبیده گوشت قرمز، نیازی نیس مخلوط مرغ را در یخچال استراحت بدید. 5- در صورتی که شرایط لازم برای استفاده از منقل ذغال را ندارید می توانید کباب کوبیده مرغ را به صورت تابه ای تهیه کنبد. برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید و مایه کباب را کف تابه بریزید و با دست فشار دهید تا در کف تابه به صورت یکدست بخوابد. 6- درب تابه رو بذارید، پس از اینکه کباب کمی خودش را گرفت آنرا با کفگیر به صورت طولی برش بزنید و برگردانید تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. 7- این مقدار مواد برای تعداد 6 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “کباب کوبیده مرغ” رستورانی درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. 8- اگر کار کردن با یک سیخ براتون سخت بود میتونید 2 تا سیخ رو کنار هم قرار بدین و مایه کوبیده رو روی 2 تا سیخ پهن کنید و بپزید.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر

قسمت گريل فر را روشن کنید تا داخل فر گرم شود، سپس درون سينی فر فويل كشيده و مخلوط گوشت را روی آن پهن کنید تا صاف و يکدست شود. با قلم‌مو روی مواد زعفران ماليده و با چاقو روی گوشت خطوطی ايجاد کنید، كره را روی کباب بریزید و سينی را در بالاترين طبقه فر به مدت 15 دقيقه قرار دهید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “مرغ شکم پر” در قابلمه درست کنم؟ چطور “مرغ سوخاری کنتاکی” رستورانی درست کنم؟ چطور “خاگینه مغزدار” قیقاناخ درست کنم؟
نظرات: 1 مشاهده