چطور "پیتزا مرغ و قارچ" رستورانی درست کنم؟ برای 6 نفر

برای 6 نفر چطور "پیتزا مرغ و قارچ" رستورانی درست کنم؟

طرز تهیه پیتزای مرغ و قارچ در فر,دستور تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی طرز تهیه پیتزای مرغ و قارچ در فر,دستور تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی

مواد لازم برای درست کردن پیتزا مرغ و قارچ

خمیر پیتزا 6 عدد
فیله مرغ پخته 480 گرم
قارچ 150 گرم
پنیر پیتزا 720 گرم
فلفل دلمه ای رنگی متوسط 3 عدد
زیتون سیاه به میزان دلخواه
سس کچاپ، پودر آویشن، کنجد سیاه، نمک، فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه و مراحل درست کردن پیتزا مرغ و قارچ رستورانی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ" ، ابتدا فر را با دمای 180 درجه به مدت 15 دقیقه روشن کنید تا گرم بشود. 2- خمیر ها را داخل سینی فر یا قالبی که داخل فر قرار خواهید داد، بگذارید و روی هر خمیر پیتزا به مقدار 1 قاشق سس کچاپ بریزید و با ته قاشق یا یک قلموی تمیز سس را روی خمیر ها بمالید. 3- فیله های پخته شده را ریش ریش کنید و به 6 قسمت مساوی تقسیم کنید، هر قسمت از مرغ ها را روی خمیر ها بریزید و پخش کنید. 4- قارچ ها را شسته و پوست آنها را بگیرید، بعد به شکل ورقه ورقه خرد کنید و روی مرغ ها بریزید و بسته به ذائقه خودتان روی قارچ ها، پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه بپاشید. 5- پنیر پیتزا را هم به 6 قسمت تقسیم کنید و روی قارچ ها بریزید، بعدی فلفل دلمه ای های رنگی را به شکل نگینی یا نواری و یا حلقه ای برش بزنید و روی پنیر ها قرار دهید. 6- زیتون های سیاه را بعد از شستن حلقه حلقه کنید و روی پیتزا ها بچینید، بعد برای زیباتر شدن شکل ظاهری پیتزا، کنجد سیاه روی پیتزا ها بپاشید. 7- قسمت بالای فر را روشن کنید و پیتزا ها را داخل فر قرار دهید، چون از خمیر آماده استفاده کرده ایم نیازی به پختن خمیر نیست، بنابراین فقط قسمت بالای فر برای آب شدن پنیر روشن بماند کافی است. 8- بعد از اینکه پنیر پیتزا آب شد و رنگ آن طلایی شد فر را خاموش کرده و پیتزا ها را از قالب خارج کنید و برش بزنید و با سس کچاب نوش جان کنید، البته اگر میخواهید پنیر پیتزاتون کشدار باشه نباید روی پنیر رو زیاد طلایی کنید، پنیر بعد از سرخ شدن دیگه کش نمیاد.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن "پیتزا مرغ و قارچ" رستورانی

1- فیله های مرغ را میتوانید به تکه های بزرگ تر برش بزنید و با کمی روغن، پیاز، زردچوبه و نمک تفت بدهید بعد روی خیمر قرار دهید اما حواستان باشد مرغ ها اصلا نباید روغن داشته باشند و نباید زیاد تفت بخورن چون مرغ ها سفت میشن. 2- از پودر سیر هم میتوانید برای درست کردن پیتزا مرغ و قارچ استفاده کنید. 3- قارچ ها را میتوانید با کمی روغن تفت دهید و در پیتزا استفاده کنید، ولی من خودم هیچوقت نه مرغ رو ونه قارچ رو تفت نمیدم. 4- برای اینکه مواد داخل پیتزا بیشتر به هم بچسبند و پنیر بیشتر کش بیاد، بعد از مالیدن سس روی خمیر، روی هر کدام از خمیر ها مقداری پنیر بریزید. 5- اگر خمیر را خودتان درست کردید، مدت زمان پخت پیتزا 15 دقیقه طول میکشد، 10 دقیقه اول قسمت پایین فر را روشن کنید و پیتزا را در طبقه بالا قرار دهید، اما 5 دقیقه دوم ، قسمت بالای فر را روشن کنید و پیتزا را پایین فر قرار دهید تا پنیر طلایی رنگ شود. 6- مدت زمان پخت پیتزا بستگی به حرارت فر شما دارد، همین که خمیر پیتزا و پنیر پیتزا طلایی شدند فر را خاموش کرده و پیتزا را بیرون بیاورید، زمان بیشتر باعث سفتی و خشک شدن خمیر پیتزا میشود. 7- اگر کمی هم عرق ریحان رو با سس کچابتون مخلوط کرده و استفاده کنید مزه پیتزاتون عالی میشه. 8- این مقدار مواد برای تعداد 6 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “پیتزا مرغ و قارچ” رستورانی درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. تهیه اختصاصی از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور "پیتزا پپرونی" درست کنم؟ چطور “پیتزا مخلوط گوشت” درست کنم؟ چطور “پاستا مرغ” با سس آلفردو درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده