چطور "فلافل" خوشمزه اهوازی درست کنم؟ برای 6 الی 8 نفر

چطور "فلافل" خوشمزه اهوازی درست کنم؟ برای 6 الی 8 نفر

طرز تهیه فلافل و دستور پخت فلافل خوشمزه اهوازی و آبادانی طرز تهیه فلافل و دستور پخت فلافل خوشمزه اهوازی و آبادانی

مواد لازم برای درست کردن فلافل آبادانی

نخود 1 کیلو
سیر  6 حبه
پیاز بزرگ  ۱ عدد
تخم مرغ 2 عدد
آرد نخودچی 3 قاشق غذاخوری
جعفری ساطوری شده 150 گرم
پودر تخم گشنیز  2 قاشق چایخوری
پودر زیره سیاه 2 قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنی، نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه، فلفل قرمز به میزان لازم

مراحل درست کردن و طرز تهیه فلافل خوشمزه اهوازی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه فلافل" جنوبی ابتدا برای این که نفخ نخود ها گرفته شود، باید آنها را به مدت 24 تا 48 ساعت در آب بخیسانید، سعی کنید در صورتی که امکانش هست چند بار آب نخودها را تعویض کنید. 2- بعد از اینکه نخود ها را آبکش کردید به همراه سیر و پیاز چند مرتبه چرخ کنید تا مخلوط منسجم و یکدست شود. 3- مخلوط بدست آمده ، جعفری خرد شده و تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب بریزید و با دست ورز دهید، سپس آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه کنید تا مایه فلافل خودش را بگیرد. 4- تخم گشنیز و زیره پودر شده، نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه را به داخل کاسه اضافه کنید و دوباره ورز دهید تا تمام مواد به خورد هم بروند. 5- داخل یک قابلمه روغن مایع فراوان بریزید و بگذارید تا کاملا داغ شود، سپس از مخلوط فلافل، کمی بیشتر از یک گردو بردارید و توی دستتون گرد کنید و یا مثل کوکو کمی پهن کنید و یا با دستگاه فلافل زن فرم بدید و داخل روغن داغ بیندازید. 6- حرارت قابلمه را کم کنید تا هم روغن نسوزد و هم فلافل ها به آرامی مغز پخت شوند، بعد از سرخ شدن تمامی فلافل ها، آنها را داخل یک دستمال تمیز یا داخل یک توری فلزی بریزید تا روغن آنها کاملا گرفته شود. 7- فلافل ها را همراه با گوجه، خیارشور، کاهو و ترشی بندری و همراه با سس کچاب تند و یا سس انبه نوش جان کنید.

روشی دیگر برای پختن فلافل اهوازی خانگی

در این روش فلافل بدون تخم مرغ درست میشه، به این ترتیب که به ازای هر نیم کیلو نخود چرخ شده که البته یه روز خیس خورده 1 لیوان آب بریزید، همچنین چند پیاز متوسط و چند حبه سیر و یک قاشق غذا خوری پر پودر گشنیز، کمی زنجبیل، فلفل سیاه و قرمز، پودر جوز هندی و 1 قاشق غذا خوری پودر زیره سیاه را همراه با نخود چرخ کنید و بعد مخلوط کنید و در نهایت توی روغن سرخ کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن فلافل اهوازی

1- توجه داشته باشید که نباید بیش از حد ظرفیت ظرف، فلافل داخل آن بیندازید زیرا اینکار باعث می شود فلافل ها به هم بچسبند. 2- به خاطر داشته باشید فلافل را با نخود خام درست کنید، استفاده از نخود پخته برای تهیه فلافل باعث میشه بافت خمیری و چسبنده داشته باشه. 3- دقت داشته باشید پیاز کم باعث میشه فلافل شما خشک بشه و پیاز زیاد باعث میشه فلافلتون موقع سرخ شدن وا بره. 4- برای اینکه فلافل کنجدی داشته باشید، کافیه فلافل ها رو قبل از سرخ کردن در ظرف کنجد کمی فشار بدید که کنجد ها بهش بچسبه. اما اگر از دستگاه فلافل زن استفاده کردید میتوید قبل از ریختن خمیر فلافل توی قالب، کمی کنجد بریزید، بعدش هم موقع فشار دادن خمیر داخل قالب کمی کنجد هم روی فلافل بریزید و بعد فلافل را داخل روغن بیندازید. 5- موقع تهیه فلافل توجه کنید که نخودها را زیاد چرخ نکنید تا له نشوند چون در این صورت مایه فلافل وا میرود. اما بهتر است خيلی هم نخودها درشت نباشند که زیر دندان حس شوند بهتر است میزان نخودهای چرخ شده اندکی از دانه های شکر درشت تر باشد. 6- این مقدار مواد برای تعداد 6 الی 8 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید "فلافل خوشمزه اهوازی" درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور ” کلم پلو شیرازی” درست کنم؟ چطور “مربای آلبالو” درست کنم؟ چطور “قیمه نثار” قزوینی درست کنم؟ چطور “کاچی” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده