چطور "مربای آلبالو" درست کنم؟ ساده ترین روش پخت مربای آلبالو

چطور " مربای آلبالو" درست کنم؟ ساده ترین روش پخت مربای آلبالو

مربای آلبالو,مربای آلبالو خوشمزه,درست کردن مربای آلبالوی خوشرنگ مربای آلبالو,مربای آلبالو خوشمزه,درست کردن مربای آلبالوی خوشرنگ فصل تابستان بهترین زمان برای پختن "مربای آلبالو" می باشد، در ادامه با ما همراه باشید تا راحت ترین و ساده ترین روش درست کردن مربای آلبالو را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای درست کردن مربای آلبالو

آلبالو 1 کیلو
شکر 2 کیلو
جوهر لیمو یک دوم قاشق چایخوری

مراحل درست کردن و طرز تهیه مربای آلبالو

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه مربای آلبالو" ابتدا آلبالو ها را خوب بشویید بعد با کمک هسته گیر هسته تمام آلبالو ها را جدا کنید. 2- داخل یک قابلمه تمیز ابتدا یک لایه آلبالو بعد یک لایه شکر بریزید، این کار را تا زمانی که تمام آلبالو ها و شکر تمام شود ادامه دهید. 3- درب قابلمه را بگذارید و قابلمه را به مدت 24 ساعت (یکروز کامل) داخل یخچال قرار دهید تا آلبالو ها آب بیندازند. 4- بعد از یکروز، قابلمه را روی اجاق و با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا مواد قابلمه بجوش بیاید و شیره مربا غلیظ شود. 5- وقتی آلبالو ها کامل پختند، جوهر لیمو را اضافه کرده و هم بزنید تا آلبالو ها یک قل دیگر بزند بعد زیر حرارت را خاموش کنید. دقت داشته باشید که به محض مشاهده ی غلظت کافی، مربا را از روی  شعله بردارید چرا که جوشیدن زیاد آن باعث تیره شدن رنگ آلبالو ها میشود. 6- باید توجه داشته باشید برای اینکه مربا را داخل شیشه ها بریزید باید صبر کنید تا مربا کاملا سرد شود، بعد مربا را داخل شیشه ها بریزید و درب آنها را ببندید و داخل یخچال قرار دهید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن مربای آلبالو خانگی و خوشمزه

1- سعی کنید هسته های آلبالو را با کمک دستگاه هسته گیر جدا کنید تا آلبالو ها له نشوند و مربای شما بسیار زیبا دیده شود. 2- وقتی آب آلبالو به جوش آمد باید دقت کنید تا سرریز نشود و اگر کف کرد، کف روی مربا رو حتما بردارید تا مرباتون شفاف و خوشرنگ باشد. 3- زمانی که قابلمه را 1 روز در یخچال استراحت میدهیم، این کار باعث میشود که هم شکر کمی در آب آلبالو حل شود و رنگ آلبالو ها قرمز بماند و هم چون شکر باعث آب انداختن آلبالو ها می شود، دیگر نیازی به اضافه کردن آب نمی باشد. 4- چون مربای آلبالو هی سر میرود یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید تا مرباتون هنگام جوشیدن سر نرود. 5- حواستان باشد در زمان پختن مربای آلبالو اصلا درب قابلمه را نگذارید چون در این صورت آلبالو ها بخار کرده و روی درب قابلمه مینشیند و وقتی بخار، روی مربا بریزد باعث میشود مربای شما کپک بزند. 6- برای جلوگیری از کپک زدن مربای داخل شیشه، درب شیشه را حتما بعد از سرد شدن کامل مربا ببندید، دقت کنید که مربا حتی ولرم هم نباشد و باید کاملا سرد باشد. 7- بهترین ظرف برای پخت مربای آلبالو ظرف لعابی هست تا مرباتون خوشرنگ بمونه و حتما برای داشتن مربایی خوشرنگ و خوشمزه از آلبالو های قرمز و بدون پیوندی استفاده کنید. 8- اندازه شکر بستگی به ترشی آلبالو هاتون داره معمولا این اندازه شکر برای آلبالوهای کمی ترش تر کافی میباشد. 9- برای چگونگی تشخیص غلظت مناسب شیره مربای آلبالو، داخل یک لیوان یخ بریزید و کمی از شربت مربا رو داخل آب یخ بریزید، اگر شربت مربا توی آب یخ کمی غلیظ باشه و سریع در آب حل نشه یعنی غلظتش مناسبه. 10 اگر مربای شما شکرک بست، برای رفع شکرک، کمی آب جوش و آبلیمو ریخته و دوباره بذارین مرباتون بجوشه و چند تا قل بزنه تا شکرک آن از بین بره . مطلب اختصاصی از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور ” کلم پلو شیرازی” درست کنم؟ چطور “قیمه نثار” قزوینی درست کنم؟ چطور “خاگینه قاشقی” توپی درست کنم؟ چطور “آش دندونی” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده