چطور " کلم پلو شیرازی" درست کنم؟ برای 4 الی 6 نفر

چطور " کلم پلو شیرازی" درست کنم؟ برای 4 الی 6 نفر

طرز تهیه كلم پلو,مراحل تهیه کلم پلو شیرازی,كلم پلو شیرازی خوشمزه طرز تهیه كلم پلو,مراحل تهیه کلم پلو شیرازی,كلم پلو شیرازی خوشمزه

مواد لازم برای درست کردن کلم پلو شیرازی

برنج 4 پیمانه
کلم قمری متوسط 2 عدد
گوشت چرخ کرده 700 گرم
سبزی کلم پلو (تره، ریحان، ترخون، شوید) 500 گرم
پیاز بزرگ 1 عدد
آبغوره 2 الی 3 قاشق غذاخوری
آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به میزان لازم

مراحل درست کردن و طرز تهیه کلم پلو شیرازی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه کلم پلو شیرازی" ، پوست پیاز را گرفته و بشویید، سپس رنده کنید و آب آن را کامل بگیرید و روی گوشت چرخ کرده بریزید و با نمک، فلفل و آرد نخودچی آنقدر ورز دهید تا تمام مواد به خورد هم رفته و یکدست شوند. 2- از مایه چرخکرده، به اندازه های گردو بردارید و با دست گرد کنید و در تابه ای روغن بریزید و داغ کنید، سپس کوفته های قلقلی را در روغن تفت دهید تا همه جای قلقلی ها سرخ شوند، داخل تابه تا اندازه ای که سطح قلقلقی ها پوشیده شود آب بریزید و زیر حرارت را کمی بیشتر کنید و صبر کنید تا قلقلی ها مغز پخت شوند در این حین 2 الی 3 قاشق غذاخوری آبغوره هم به قلقلی ها اضافه کنید. 3- کلم ها را بعد از شستن به صورت خلالی خرد کنید، بعد کلم های خرد شده را داخل تابه بریزید و تفت بدهید تا نرم و سبک شوند، بعد کمی نمک و زردچوبه و فلفل سیاه روی کلم ها بپاشید و مجددا تفت بدهید تا طعم ادویه به خورد همه کلم ها برود. 4- داخل قابلمه 2 لیوان آب جوش روی کلم ها بریزید و درب قابلمه را بگذارید و منتظر بمانید تا کلم ها کاملا پخته شوند، بعد آنها را آبکش کنید. 5- بعد از اینکه برنج را هم آبکش کردید، سبزی کلم پلو و کلم ها را داخل یک ظرف با برنج آبکش شده کاملا مخلوط کنید تا تمام مواد یکدست شوند. 6-  داخل یک قابلمه روغن بریزید و بگذارید داغ شود ، سپس ته دیگ دلخواهتان (ته دیگ سیب زمینی یا ته دیگ نان) را روی روغن بچینید و مخلوط برنج و کلم و سبزی را داخل قابلمه بریزید و روی آن روغن داغ بریزید و دمکنی بگذارید تا برنج کاملا دم بکشد. 7- بعد از اینکه برنج دم کشید آن را داخل ظرف سرو بریزید و روی برنج را با قلقلی های پخته شده تزیین کنید و با انواع ترشی، سالاد و یا سبزی خوردن میل کنید، البته غذای شیرازی با سالاد شیرازی مطمئنن خیلی خوشمزه تر خواهد شد.

اصولی ترین روش پخت و طرز تهیه کلم پلو شیرازی

ابتدا كلم قمری را خرد کرده و سرخ کنید سپس با آبغوره و كمی زردچوبه بپزید تا نرم شوند بعد روی كوفته های سرخ شده نيز آبغوره بریزید تا به خورد قلقلی ها هم برود و حسابی ترش مزه شوند سپس کلم و قلقلی ها را به همراه سبزی های معطر لايه لايه با برنج دم کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن کلم پلوی اصیل شیرازی

1- اگر تمایل داشتید که قلقلی ها را با برنج دم کنید دیگر لازم نیس برای مغزپخت کردن آنها داخل تابه آب بریزید، قلقلی ها را فقط در روغن سرخ کنید، بعد روی برنج بگذارید تا با دم کشیدن برنج آنها هم مغز پخت شوند. 2- روی کلم پلو را با پیاز داغ هم میتوانید تزیین کرده و سرو کنید. 3- می توانید کلم پلوی آماده شده را با زعفران و خلال بادام و پسته تزیین کنید. 4- میتونید کوفته ها را تقریباً به اندازه یک فندق کوچک درست کنید تا هم از نظر ظاهری زیبا باشه و هم تعداد کوفته هایی که در غذا قرار میگیره بیشتر باشه. 5- این مقدار مواد برای تعداد 4 الی 6 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “کلم پلو شیرازی” درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “قیمه نثار” قزوینی درست کنم؟ چطور “خاگینه قاشقی” توپی درست کنم؟ چطور “رولت کالباس” مجلسی درست کنم؟ چطور “کشک بادمجان” خوشمزه درست کنم؟
نظرات: 1 مشاهده