چطور "خاگینه قاشقی" توپی درست کنم؟ برای 10 نفر

چطور "خاگینه قاشقی" توپی درست کنم؟ برای 10 نفر

خاگینه توپی,دستور پخت خاگینه و طرز تهیه خاگینه توپی خاگینه توپی,دستور پخت خاگینه و طرز تهیه خاگینه توپی

مواد لازم برای درست کردن خاگینه قاشقی

تخم مرغ 4 عدد
آرد سفید سرپر 6 قاشق غذاخوری
ماست خامه ای 5 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
زعفرا ن دم کرده 2 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
روغن مایع 1 لیوان

طرز تهیه و مراحل درست کردن خاگینه قاشقی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه خاگینه قاشقی" ، تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید و با چنگال به مدت 3 دقیقه خوب هم بزنید، سپس ماست را بریزید و هم بزنید، بعد آرد را بریزید و مخلوط کنید. 2- بیکینگ پودر، وانیل و زعفران را ریخته و دوباره هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود، البته توجه داشته باشید که مایه خاگینه نه شل باشد و نه سفت باشد، اگر شل بود کمی آرد اضافه کنید. 3- داخل یک قابلمه کوچک روغن بریزید، روغن باید 2/3 قابلمه را بگیرد، با حرارت ملایم بگذارید تا داغ شود، سپس با قاشق و از فاصله نزدیک به قابلمه، مواد را داخل روغن بریزید، اگر از فاصله بالا بریزید مواد در داخل قابلمه پخش میشود. 4- زمانی که خاگینه ها را با قاشق داخل روغن ریختید هر چند دقیقه با قاشق خاگینه ها را اینور آنور کنید تا همه جای آنها کاملا سرخ شود، بعد از سرخ شدن خاگینه ها را در صافی بریزید تا تمام روغن آنها گرفته شود. خاگینه ها را داخل ظرف قرار دهید و کنار بگذارید تا سرد شوند.

مواد لازم برای تهیه شربت خاگینه قاشقی

شکر 2 لیوان
آب یک و نیم لیوان
زعفران دم کرده 2 قاشق
گلاب 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت خاگینه قاشقی

شکر و آب را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و آنقدر هم بزنید تا شکر کاملا حل شود، بعد از اینکه شکر حل شد و شربت چند قل زد زعفران و گلاب را اضافه کنید وقتی کمی شربت حالت غلیظ پیدا کرد، شعله را خاموش کنید و شربت را داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. وقتی شربت خنک شد، با قاشق روی خاگینه ها بریزید و خاگینه ها را جابجا کنید تا همه خاگینه ها شیرین شوند، بعد خاگینه ها را داخل صافی قرار دهید تا شربت آنها کاملا گرفته شود. بعد خاگینه ها را داخل ظرف سرو قرار دهید و روی آنها را با پودر پسته و یا با پودر گل محمدی تزیین کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن خاگینه قاشقی نارنجکی

1- شعله اجاق هنگام پختن خاگینه ها باید ملایم باشد، اگر شعله زیاد باشد خاگینه ها پف نمیکنن و اگر شعله کم باشد خاگینه ها خمیر میشوند. 2- برخلاف خاگینه مغزدار که خاگینه باید داغ باشد، در مدل خاگینه قاشقی هم خاگینه و هم شربت آن باید سرد باشند. 3- این خاگینه ها را میتوانید در ظرف های درب دار به مدت 2 روز در یخچال نگهداری کنید و یا داخل ظرف قرار دهید و روی آنها سلفون بکشید. 4- حتما از ماست خامه ای استفاده کنید تا هم طعم خاگینه ها خوشمزه باشد و هم مایه خاگینه شل نباشد. 5- اگر شربت اضافی خاگینه ها را نگیرید، خاگینه ها خمیر میشوند. 6- میتوانید داخل مایه خاگینه مقداری پودر دارچین اضافه کنید. 7- این مقدار مواد برای حدود 40 الی 50 عدد خاگینه و برای تعداد 10 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید "خاگینه قاشقی" توپی درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “رولت کالباس” مجلسی درست کنم؟ چطور “ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی” درست کنم؟ چطور “پنکیک” ساده درست کنم؟
نظرات: 1 مشاهده