چطور "رولت کالباس" مجلسی درست کنم؟ برای 6 الی 8 نفر

چطور "رولت کالباس" مجلسی درست کنم؟ برای 6 الی 8 نفر

طرز تهیه رولت ژامبون,طرز تهیه رولت کالباس,دستور تهیه رولت کالباس طرز تهیه رولت ژامبون,طرز تهیه رولت کالباس,دستور تهیه رولت کالباس

مواد لازم برای درست کردن مواد میانی رولت کالباس

کالباس یا ژامبون گوشت 500 گرم
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری
خیارشور متوسط 3 یا 4 عدد

مواد لازم برای تهیه نان رولت

آرد سه چهارم لیوان
تخم مرغ 3 عدد
شیر 1 لیوان
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه و مراحل درست کردن رولت کالباس

1- ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید و هم بزنید ، بعد شیر را اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید، بعد نمک و آرد را اضافه کرده و مخلوط کنید تا تمام مواد یکدست شوند 2- داخل یک ماهی تابه متوسط را چرب کرده روی حرارت ملایم قرار دهید، مقداری از مواد را داخل ماهی تابه بریزید، آنقدر مواد بریزید تا خمیر به صورت یک لایه نازک دربیاید. 3- وقتی زیر خمیر طلایی رنگ شد، خمیر را با کفگیر برگردانید تا هر دو طرف نان سرخ و طلایی رنگ شود. 4- بعد نان را داخل سینی قرار دهید و روی آن یک درب بگذارید تا نان نرم بماند، باقی مانده خمیر را همین مدل درست کنید تا چند ورق نان نازک داشته باشید. 5- خیار شور ها را بشویید و رنده کنید و داخل آبکش قرار دهید تا کاملا آب آنها گرفته شود چون اگر خیار شور آب داشته باشد نان رولت را خمیر میکند، بعد داخل یک کاسه بریزید و سس مایونز را روی آن بریزید و خوب مخلوط کنید. 6- یکی از ورقه های نان را داخل یک دیس بگذارید بعد روی آن را با ورقه کالباس بپوشانید، بعد مخلوط سس و خیارشور را روی کالباس ها پخش کنید و بعد جعفری بریزید و سپس خیلی آرام و با احتیاط اما محکم نان را رول کنید تا باز نشود. 7- روی رولت ها را با سلفون بپوشانید و به مدت 2 الی 3 ساعت بگذارید یخچال تا رولت ها خود را بگیرند ، بعد از اینکه رولت ها را از یخچال درآوردید به اندازه دلخواه برش بزنید و این دسر مجلسی و خوشمزه را در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن رولت کالباس مجلسی

1- اگر از کالباس معمولی استفاده میکنید حدود نیم کیلو کافی میباشد، اما اگر از ژامبون استفاده میکنید حدود 9 الی 10 ورق کافی میباشد، البته اگر از ژامبون استفاده کنید رولت شما هم خوشمزه تر وهم سالم تر میشود. 2- اگر خیارشورتان خیلی شور بود برای تهیه نان رولت دیگر نیازی نیست نمک بریزید. 3- از مایه خیارشور و سس به صورت یک لایه نازک روی کالباس ها بریزید. 4- نباید نان رولت کلفت و ضخیم باشد، چون بعد از قرار دادن مواد در داخل آن، هم نان به حالت رول در نمی آید و هم امکان دارد نان پاره شود. 5- برای زیباتر دیده شدن رولت بعد از برش، میتواند داخل مواد کمی ذرت و فلفل دلمه ای رنگی خرد شده بریزید. 6- اگر خواستید خیار شور را حذف کنید، سس را روی نان ها بمالید بعد کالباس ها را روی سس بچینید و اگر خواستید کالباس رو حذف کنید بجاش از مرغ ریش ریش شده استفاده کنید. 7-  اگر خواستید از این رولت برای پذیرایی در مجالس و مهمانی استفاده کنید، روی رولت را با خلال دندون وگوجه مینیاتوری تزئین کنید که هم خیلی بهتر و شکیل تره و هم خوردنش راحت تر میباشد. 8- این مقدار مواد برای حدود 6 الی 8 نفر کافی میباشد، البته به اندازه برش هایی که میزنید بستگی دارد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “رولت کالباس” درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی” درست کنم؟ چطور “پنکیک” ساده درست کنم؟ چطور “کیک گوشت” درست کنم؟ چطور دسر “ژله آکواریومی” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده