چطور "ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی" درست کنم؟ برای 4 الی 6 نفر

چطور "ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی" درست کنم؟ برای 4 الی 6 نفر

ماکارونی مجلسی,دستور پخت ماکارونی با گوشت چرخکرده و ته دیگ سیب زمینی ماکارونی مجلسی,دستور پخت ماکارونی با گوشت چرخکرده و ته دیگ سیب زمینی

مواد لازم برای درست کردن ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی

ماکارونی 500 گرم
سیب زمینی 2 عدد
گوشت چرخ کرده 300 گرم
قارچ 5 عدد
پیاز بزرگ 1 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد
رب گوجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری
آب لیمو 3 قاشق غذاخوری
روغن مایع، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه و مراحل درست کردن ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی

1- پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در ماهی تابه ای که در آن روغن داغ کرده ایم میریزیم و تفت میدهیم، بعد این که پیاز ها کمی نرم شدند، کمی نمک و زردچوبه به آن اضافه میکنیم و دوباره تفت میدهیم تا پیاز ها طلایی رنگ شوند. 2- فلفل دلمه ای را هم پس از شستشو به صورت نگینی خرد کنید و داخل تابه پیاز بریزید و کمی تفت دهید، قارچ ها را بعد از شستن، پوست گرفته و ورقه ورقه کنید و به ماهی تابه اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه تفت دهید. 3- در این مرحله از "طرز تهیه ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی" گوشت چرخکرده را هم داخل تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ گوشت کمی تغییر کرده و سرخ شود، بعد آبلیمو، رب و فلفل سیاه را اضافه کنید و خوب همه مواد را قاطی کنید تا همه مواد قرمز رنگ و یکدست شوند. 4- ماکارونی را داخل قابلمه آبجوش ریخته و بپزید، در حدی ماکارونی را بپزید که اطراف ماکارونی نرم بوده اما مغز آن کمی سفت باشد، ماکارونی را با آب سرد آبکش کنید و داخل یک ظرف مناسب با مایه ماکارونی کاملا مخلوط کنید تا رشته های ماکارونی رنگ رب را به خود بگیرد و مایه گوشتی در همه جای ماکارونی پخش شود. 5- پوست سیب زمینی را گرفته و بشویید، سپس ورقه ورقه کنید و بعد یک قابلمه نچسب را روی حرارت متوسط بگذارید و داخل آن روغن مایع بریزید و صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود، بعد سیب زمینی ها را در آن بچینید و ماکارونی را روی سیب زمینی ها بریزید 6- یک دم کنی روی درب قابلمه قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید و حرارت را متوسط نگه دارید تا بخار داخل قابلمه بپیچد، سپس زیر حرارت را کم کنید و به مدت 50 تا 60 دقیقه صبر کنید تا ماکارونی کاملا دم کشیده و سیب زمینی ها سرخ شوند. وقتی ماکارونی دم کشید آن را داخل ظرف سرو بریزید و سیب زمینی ها را روی ماکارونی بچینید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن ماکارونی و ته دیگ سیب زمینی

1- برای خوشمزه تر شدن و خوش رنگ تر شدن ته دیگ، کمی زردچوبه داخل روغن بریزید بعد سیب زمینی ها را کف قابلمه بچینید. 2- میتوانید زیر سیب زمینی ها کنجد سفید بریزید تا طعم ته دیگ بسیار عالی شود. ماکارونی،ماکارونی با ته دیگ،ته دیگ سیب زمینی کنجدی ماکارونی،ماکارونی با ته دیگ،ته دیگ سیب زمینی کنجدی 3- توجه داشته باشید برای داشتن ته دیگ خوب باید حتما قابلمه نچسب باشد. تفلون یا سرامیک یا چدن فرق نمیکند و البته خش نیز نداشته باشد. 4- میتوانید داخل پیاز از پودر سیر یا سیر رنده شده نیز استفاده کنید. 5- میتوانید یک عدد سیب زمینی را خرد کرده و سرخ کنید و داخل مایه گوشت بریزید. 6- این مقدار مواد برای حدود 4 الی 6 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی” درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

طرز تهیه ماکارونی با سویا و ته دیگ سیب زمینی

برای پختن "ماکارونی با سویا و ته دیگ سیب زمینی" ، ابتدا سویا را برای مدت 30 دقیقه در آب ولرم بخیسانید، بعد پیاز را خرد کرده و با نمک و ادویه هایی مانند : پودر آویشن، زردچوبه و فلفل تفت داده و بعد از طلایی شدن پیاز ها، سویا را آبکش کرده و آب آن را کامل بگیرید و در تابه با پیاز ها تفت دهید بعد از سرخ شدن سویا ، رب را داخل تابه بریزید و خوب تفت دهید تا تمام مواد با هم ترکیب شده و یکدست شوند، بعد از آبکش کردن ماکارونی، مایه ماکارونی را با ماکارونی مخلوط کرده و دم کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “پنکیک” ساده درست کنم؟ چطور “خاگینه مغزدار” قیقاناخ درست کنم؟ چطور “میگو پلو” مجلسی درست کنم؟ چطور “کشک بادمجان” خوشمزه درست کنم؟
نظرات: 6 مشاهده