چطور "پنکیک" ساده درست کنم؟ برای 3 الی 4 نفر

چطور "پنکیک" ساده درست کنم؟ برای 3 الی 4 نفر

دستور پخت پنکیک و طرز تهیه پنکیک و آموزش درست کردن پنکیک دستور پخت پنکیک و طرز تهیه پنکیک و آموزش درست کردن پنکیک

مواد لازم برای درست کردن پنکیک

آرد سفید 2 فنجان
تخم مرغ 2 عدد
شیر یک و نیم فنجان
شکر 2 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری خوری
نمک نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه و مراحل درست کردن پنکیک ساده

1- کره را آب کنید و داخل کاسه ای مناسب بریزید، بعد نمک ، آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و روی کره آب شده بریزید خوب هم بزنید. 2- تخم مرغ و شکر را داخل یک کاسه دیگر آنقدر هم بزنید تا یک مایه کرم رنگ بدست بیاید و شکر کاملا در تخم مرغ حل شود. 3- مخلوط تخم مرغ و شکر را داخل کاسه آرد بریزید و دوباره هم بزنید تا تمام مواد یکدست شوند. 4- شیر را آرام آرام ریخته و هم بزنید، شیر را تا اندازه ای بریزید که مخلوط شما شبیه فرنی باشد (نه شل و نه غلیظ) ، زمانی که مایه فرنی مانند بدست آمد دیگر شیر نریزید. 5- ماهی تابه نچسب را روی اجاق با حرارت متوسط قرار دهید تا تابه کاملا داغ شود، بعد از اینکه تابه کاملا داغ شد زیر حرارت را کم کنید، سپس با یک ملاقه کوچک از مواد برداشته و داخل تابه بریزید و اگر لازم شد کمی با قاشق مواد را پخش کنید تا پنکیک زیاد ضخیم نباشد. 6- زمانی که روی پنکیک شروع به حباب زدن کرد و پنکیک خودش را گرفت، زیر پنکیک را با کفگیر کمی بلند کنید، اگر زیر آن به رنگ قهوه ای روشن بود پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز به همین شکل بپزد. 7- هر دو طرف پنکیک که سرخ شد در بشقابی قرار دهید و باقی مواد را نیز به همین صورت آماده کنید و پنکیک های آماده شده را در بشقاب سرو روی هم قرار دهید و روی آن را با عسل، تکه های میوه و شکلات آب شده تزیین کرده و نوش جان کنید. 8- میتوانید روی هر پنکیک شکلات آب شده و یا نوتلا پخش کرده و پنکیک ها را روی هم قرار داده و به عنوان یک صبحانه مقوی یا یک عصرانه خوشمزه نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن پنکیک خوشمزه

1- کره را از یخچال بیرون بیاورید تا با دمای محیط سازگار شده و آب شود. 2- اگر دوست دارید پنکیک بدون شیر درست کنید می توانید شیر را از مواد لازم حذف کرده و به جای آن از آب استفاده کنید. اما شیر باعث میشود پنکیک خشک نشده و تا مدتی نرم بماند و طعم بسیار خوشمزه تری داشته باشد. 4- حتما تابه را با حرارت متوسط کاملا داغ کنید، در این صورت پنکیک خیلی راحت بلند می شود و اصلا به تابه نمی چسبد. برای درست کردن پنکیک اصلا نیازی به ریختن روغن داخل تابه ندارید. 5- این مقدار مواد برای حدود 3 الی 4 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “پنکیک” درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

طرز تهیه پنکیک با مغز نوتلا

برای اینکه پنکیک با مغز نوتلا داشته باشید ، نصف ملاقه مواد پنکیک را داخل ماهی تابه بریزید، بعد از چند ثانیه یک قاشق نوتلا روی پنکیک بریزید سپس نصف ملاقه مواد پنکیک روی نوتلا بریزید و بعد از سرخ شدن هر دو طرف  پنکیک، آن را از ماهی تابه بردارید.

طرز تهیه پنکیک بلوبری

میتوانید پس از اینکه پنکیک را داخل تابه ریختید، روی آن چند عدد میوه بلوبری قرار داده و فشار دهید و به راحتی هر دو طرف پنکیک را سرخ کنید.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

برای داشتن پنکیک شکلاتی، روی مواد پنکیک، 3 الی 4 قاشق چایخوری پودر کاکائو بریزید و در تابه سرخ کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “خاگینه مغزدار” قیقاناخ درست کنم؟ چطور “میگو پلو” مجلسی درست کنم چطور “کشک بادمجان” خوشمزه درست کنم؟ چطور “پاستا مرغ” با سس آلفردو درست کنم؟
نظرات: 3 مشاهده