چطور "کشک بادمجان" خوشمزه درست کنم؟ برای 8 الی 10 نفر

چطور "کشک بادمجان" خوشمزه درست کنم؟ برای 8 الی 10 نفر

آموزش پخت کشک بادمجان,طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی,کشک و بادمجان آموزش پخت کشک بادمجان,طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی,کشک و بادمجان

مواد لازم برای درست کردن کشک بادمجان

بادمجان 8 عدد
کشک 6 قاشق غذاخوری
مغز گردو خرد شده  4 قاشق غذاخوری
پیاز متوسط 2 عدد
سیر 8 حبه
نعناع خشک 3 قاشق غذاخوری
روغن مایع، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

دستور پخت و مراحل درست کردن کشک بادمجان خوشمزه

1- بادمجان ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید، و از وسط برش بزنید و داخل یک ظرف که حاوی آب و نمک است قرار دهید و به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود، بعد از نیم ساعت بادمجان ها را شسته و آبشان را با دستمال بگیرید. 2- در یک ماهی تابه روغن ریخته و بگذارید روی حرارت تا داغ شود، سپس بادمجان ها را در روغن سرخ کنید، توجه کنید بادمجان ها را نسوزانید، همین که رنگ آنها تغییر کرد و مغز پخت شدند کافی است. 3- بعد از اینکه تمام بادمجان ها را سرخ کردید از ماهی تابه جمع کنید و داخل یک کاسه بریزید و با گوشتکوب له کنید، البته لازم نیس اینکارو با گوشتکوب برقی یا غذاساز انجام بدین چون بادمجون نباید کاملا پوره بشه و باید بافتش رو حفظ کنه. 4- پیاز را یا رنده کنید و یا به صورت نگینی خرد کنید و بعد تفت بدهید و بعد از اینکه کمی رنگ آنها طلایی شد به آن فلفل، سیر و زردچوبه نیز اضافه کنید و بعد آنها را نیز تفت بدهید تا تمام مواد به خورد هم بروند. 5- بادمجان های له شده را داخل ماهی تابه بریزید و همراه با پیاز و سیر کمی تفت بدهید. 6- داخل یک ماهی تابه کوچک روغن بریزید و داغ کنید، سپس نعنا خشک را داخل آن بریزید و 1 دقیقه تفت بدین و زیر شعله را خاموش کنید. 7- برای تزیین کشک بادمجان، نعنا‌ داغ، گردوی خرد شده، سیر و پیاز داغ و کشک از هر کدام 1 قاشق کنار بگذارید. 8- در این مرحله از "طرز تهیه کشک بادمجان" ، اگر کشک شما سفت بود آن را با آب رقیق کنید و داخل ماهی تابه مخلوط بادمجان و سیر و پیاز بریزید، نعنا داغ و گردوی خرد شده را هم داخل آنها بریزید و خوب هم بزنید تا تمام مواد خوب باهم قاطی شده و به خورد هم بروند. 9- با حرارت ملایم صبر کنید تا کشک بادمجان هم جابیفتد و هم آب اضافی آن تبخیر شود.بعد از اینکه کشک بادمجان خوب جا افتاد آن را داخل ظرف سرو بریزید و روی آن را با گردوی خرد شده، کشک، نعنا‌داغ و سیر و پیاز داغ تزیین کنید.

فوت فن و نکات مهم برای درست کردن کشک بادمجان مجلسی و خوشمزه

1- میتونید هنگام پختن کشک بادمجان داخل آن اصلا کشک نریزید و فقط هنگام سرو از کشک استفاده کنید. 2- ریختن گردو داخل کشک بادمجان سلیقه ای میباشد، ولی معمولا از گردو فقط برای تزیین استفاده میکنند. 3- میتوانید کشک رو با کمی آب داخل یک تابه بریزید و روی حرارت کم هم بزنید تا کاملا رقیق شود ، بعد بادمجان ها را داخل آن بریزید و خوب له کنید و بعد بقیه مواد را روی آنها بریزید و خوب هم بزنید. 4- اگر با چربی بادمجان‌ های سرخ شده مشکل دارید می‌توانید از بادمجان‌ کباب شده برای "درست کردن کشک بادمجان" استفاده کنید. 5- برای خوشمزه تر شدن کشک بادمجان میتوانید روی آن را با گوشت چرخکرده سرخ شده در رب و پیاز تزیین کنید. 6- برای داشتن کشک زرد و زعفرانی، مقداری از کشک را با زعفران دم کرده غلیظ مخلوط کنید و داخل یک کیسه فریزر بریزید و نوک کیسه را سوراخ کنید و روی کشک بادمجان را به هر شکلی که دوست دارید تزیین کنید. 7- در صورتی که کشک نیاز به جوشانده شدن قبل مصرف داشت حتما آن را بجوشانید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “پاستا مرغ” با سس آلفردو درست کنم؟ چطور “آش دندونی” درست کنم؟ چطور “آش رشته” درست کنم؟ چطور “آش شله قلمکار” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده