چطور "پاستا مرغ" با سس آلفردو درست کنم؟ برای 8 الی 10 نفر

چطور "پاستا مرغ" با سس آلفردو درست کنم؟ برای 8 الی 10 نفر

طرز تهیه پاستا ایتالیایی,طرز تهیه پاستا با سس آلفردو,طرز تهیه پاستا با مرغ طرز تهیه پاستا ایتالیایی,طرز تهیه پاستا با سس آلفردو,طرز تهیه پاستا با مرغ

مواد لازم برای درست کردن پاستا مرغ با سس آلفردو

پاستا پنه 500 گرم
سینه مرغ 250 گرم
آرد گندم 2 قاشق غذاخوری
شیر پر چرب 2 لیوان
سیر رنده شده به میزان دلخواه (بستگی به ذائقه خودتان دارد)
قارچ 300 گرم
پنیر پارمزان 4 الی 5 قاشق غذاخوری
جعفری ساطوری شده 1 چهارم پیمانه
نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، روغن مایع و کره  به میزان لازم

دستور پخت و مراحل درست کردن پاستا مرغ

1- مرغ را به تکه های کوچک مربع شکل خرد کنید و در یک قابلمه بریزید و آب پز کنید، بعد از اینکه مرغ ها پختند، آنها را در یک تابه بریزید و با حرارت کم همراه با روغن، سیر رنده شده ، مقداری نمک، پودر آویشن و فلفل تفت دهید تا مرغ ها مزه سیر و ادویه را به خود بگیرد البته حواستان باشد مرغ ها نباید خشک و سوخاری بشوند. 2- داخل یک قابلمه آب بریزید و بگذارید تا بجوش بیاید، بعد از بجوش آمدن آب مقداری نمک، روغن و پاستا را داخل قابلمه بریزید و زیر حرارت را متوسط کنید و پاستا ها را یکی دو بار جابجا کنید و صبر کنید تا با حرارت ملایم پاستا ها بپزند. 3- حدودا 10 الی 15 دقیقه زمان میبرد تا پاستا ها بپزند البته خودتان هم بعد از 10 دقیقه یکی از پاستا ها را با آب سرد بشویید و بخورید و مطمئن شوید که کاملا پخته است، البته دقت کنید پاستا ها داخل قابلمه له نشوند چون قیافه پاستا بسیار بد خواهد شود. 4- بعد از اینکه پاستا ها پختند آنها را آبکش کنید و بگذارید کنار تا آب آنها کاملا گرفته شود. 5- قارچ ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید و ورقه ورقه کنید و داخل یک ماهیتابه با کمی نمک و کمی کره یا روغن تفت بدهید تا کمی نرم شوند و آب آنها کاملا تبخیر شود و کمی سرخ بشوند. 6- در این مرحله از "طرز تهیه پاستا مرغ با سس آلفردو" ، داخل یک ماهی تابه کره و کمی سیر رنده شده بریزید و بگذارید تا با حرارت کم آب شود و کره مزه سیر را به خود بگیرد، سپس آرد را به ماهی تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت بدهید،  شیر را کم کم اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل هم بریزید و صبر کنید تا مواد داخل قابلمه بجوش بیاید و کمی غلیظ شود. 7- وقتی مایه به غلظت سس رسید قارچ ها را اضافه کنید و هم بزنید بعد از 2 دقیقه هم زدن پنیر را داخل قابلمه بریزید و بعد از اینکه پنیر آب شد زیر حرارت را خاموش کرده و قابلمه را کنار بگذارید. 8- حالا تمام مواد را به مدت 10 دقیقه داخل یک قابلمه ریخته و با حرارت کم بگذارید و خوب مخلوط کنید تا تمام مواد به خورد هم بروند. بعد از 10 دقیقه "پاستا پنه مرغ با سس آلفردو" حاضر است، مواد را داخل ظرف سرو بریزید و با جعفری ، گوجه گیلاسی و چند برگ نعنای تازه تزیین کرده و از خوردن این پاستای فوق العاده خوشمزه و البته کمی پر کالری لذت ببرید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن پاستا پنه مرغ با سس آلفردو

1- شیر را از یخچال بیرون بیاورید تا با دمای محیط سازگار شود. 2- بجای سیر از پودر سیر هم میتوانید استفاده کنید. 3- برای جلوگیری از گوله شدن آرد بعد از اضافه کردن شیر، آرد و کره را مخلوط میکنیم. 4- من خودم چون مزه فلفل دلمه ای رو خیلی دوست دارم، برای درست کردن تمامی سالاد ها و پاستا ها و ماکارونی ها از فلفل دلمه ای هم استفاده میکنم. 5- بجای پاستا پنه از انواع مدل پاستا مانند: پروانه ای، صدفی، پیچی میتوانید استفاده کنید. 6- بجای پنیر پارمزان از پنیر پیتزا هم میتوانید استفاده کنید و برای کشدار شدن هم میتونید از پنیر موزارلا استفاده کنید. 7- اگر مقداری از سس را هنگام سرو روی پاستا بریزید خوشمزه تر خواهد شد. 8- این مقدار مواد برای حدود 8 الی 10 نفر کافی میباشد چون این پاستا کالری زیادی دارد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید "پاستا مرغ با سس آلفردو” درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “کیک خیس شکلاتی” درست کنم؟ چطور “خورش مرغ” خوشمزه درست کنم؟ چطور “کیک گوشت” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده