چند روز بعد از رابطه جنسی می تونم تست بارداری انجام بدم ؟

تصمیم گیری برای اینکه چه زمانی باید آزمایش بارداری انجام دهید می تواند برای شما بسیار استرس زا و هیجان انگیز باشد.در این مطلب به برخی از رایج ترین سوالات در این مورد پاسخ داده ایم .

چند روز بعد از رابطه جنسی می تونم تست بارداری انجام بدم ؟

با وجود اینکه ممکن است شما به دلیل هیجان شدید عجله داشته باشید که سریعا تست بارداری انجام بدهید ولی توصیه می شود حداقل تا یک هفته بعد از زمانی که باید پریود می شدید ، صبر کنید. چند روز بعد از رابطه جنسی می تونم تست بارداری انجام بدم ؟ چند روز بعد از رابطه جنسی می تونم تست بارداری انجام بدم ؟ برای اینکه تست بارداری خانگی جواب درست بدهد ، حداقل باید 2 هفته از زمان رابطه جنسی و اقدام به بارداری گذشته باشد و اینطور نیست که شما امروز اقدام به بارداری کنید و فردا نتیجه بارداری مشخص شود. باید به حدی منتظر بمانید که به اندازه کافی هورمون بارداری یا hCG در ادرار شما وجود داشته باشد تا کیت آزمایش بارداری خانگی بتواند آن را تشخیص دهد.اگر در این کار عجله کنید ممکن است نتیجه منفی باشد و ناامید شوید در حالی که در واقع باردار هستید و نمی دانید.

بهترین زمان برای آزمایش بارداری در خانه صبح است یا شب ؟

بهترین زمان برای انجام تست بارداری یکی از مهمترین سوالاتی است که در این مورد پرسیده می شود.در پاسخ باید گفت بهترین زمان برای انجام تست بارداری خانگی ، صبح است .

چرا باید تست بارداری صبح انجام شود ؟

به این دلیل که ادرار زنان در زمانی که از خواب بیدار می شوند، بیشترین میزان هورمون hCG را دارد.مگر اینکه شما عادت داشته باشید که در اواسط شب از خواب بیدار شوید و ادرار کنید. در این صورت غلظت هورمون بارداری در ادرار کاهش پیدا می کند. البته به این معنی نیست که شما نمی توانید بعد از ظهرها از بیبی چک استفاده کنید.فقط احتمال نشان دادن نتیجه غلط ، در تست هایی که بعد از ظهر انجام می شود بیشتر است . همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب چند ساعت قبل از آزمایش بارداری نیز می تواند باعث کاهش غلظت هورمون بارداری در ادرار شده و احتمال نتیجه غلط را بالاتر می برد. در صورتی که تست بارداری خانگی انجام دادید و منفی بود ، ناامید نشوید و چند روز بعد دوباره این تست را انجام دهید.

چه زمانی برای بیبی چک خیلی زود است ؟

انجام تست بارداری هشت روز قبل از زمان تخمک گذاری و نزدیک به قاعدگی می تواند منفی کاذب باشد.به این دلیل که تخمک بارور شده تا زمانی که لانه گزینی انجام نشده است ، هورمون hCG تولید نمی کند. بعد از لانه گزینی ، هورمون hCG هر 48 ساعت دوبرابر می شود.در این مرحله می توانید از تست بارداری خانگی استفاده کنید و معمولا نتیجه ای که نشان می دهد صحیح است.

چه زمانی باید آزمایش خون ، برای بارداری انجام شود ؟

زمانی که پریود شما به تاخیر افتاده است و برخی از علائم بارداری را در خود می بینید و آزمایش بارداری خانگی انجام دادید ولی نتیجه منفی بود ، ممکن است پزشک به شما آزمایش خون توصیه کند. در این آزمایش خون ، سطح هورمون hCG اندازه گیری می شود و این آزمایش بسیار دقیق تر از کیت های خانگی است .
نظرات: 6 مشاهده