چطور "کیک خیس شکلاتی" درست کنم؟ برای 8 الی 10 نفر+عکس کیک شکلاتی خیس

چطور "کیک خیس شکلاتی" درست کنم؟ برای 8 الی 10 نفر

طرز تهیه کیک خیس,کیک خیس شکلاتی,آموزش پخت کیک خیس طرز تهیه کیک خیس,کیک خیس شکلاتی,آموزش پخت کیک خیس

مواد لازم برای درست کردن کیک خیس و سس شکلاتی کیک

شکر 2 و نیم لیوان دسته دار فرانسوی
شیر 2 و نیم لیوان دسته دار فرانسوی
آرد 3 لیوان دسته دار فرانسوی
تخم مرغ 4 عدد
بیکینگ پودر 2 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
پودر کاکائو 6 قاشق غذاخوری
نمک نوک قاشق غذاخوری
روغن مایع یک لیوان دسته دار فرانسوی
طرز تهیه کیک شکلاتی کافی شاپی بدون شیر و ماست در توستر برای 6 تا 8 نفر-اسفنجی

دستور تهیه و مراحل درست کردن کیک خیس شکلاتی کافی شاپی+سس شکلاتی

درست کردن سس شکلاتی 1- ابتدا داخل یک کاسه مناسب، شکر، شیر و پودر کاکائو را ریخته و خوب هم میزنیم تا جایی که تمام مواد با هم قاطی شده و یکدست شوند، چون معمولا پودر کاکائو گوله گوله میشه حتما 1 بار الک کنید بعد استفاده کنید، از مخلوط به اندازه 1 و نیم لیوان جدا کرده و کنار بگذارید تا بعد از پختن کیک، به عنوان سس روی کیک استفاده شود، روغن رو به باقیمونده سس شکلاتی اضافه کنید و هم بزنید. اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر 2- بیکینگ پودر، نمک، وانیل و آرد را با هم مخلوط کرده و بعد از 3 بار الک کردن طی 3 مرحله روی مخلوط روغن و سس شکلاتی بریزید و هربار با لیسک یا همزن دستی به صورتی دورانی هم بزنید تا مخلوط کاملا با آرد ترکیب شده و تمام مواد یکدست و شکلاتی شود. اضافه کردن تخم مرغ ها 3- در این مرحله از "طرز تهیه کیک خیس" ، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن تخم مرغ ها، مایه کیک را به خوبی هم بزنید، البته برای اینکه راحت تر باشید میتونید تخم مرغ ها رو توی ظرف دیگه ای کاملا هم بزنید تا رنگ تخم مرغ ها کرمی بشه و حجمش 2 برابر بشه بعد به مخلوط آرد اضافه کنید. گذاشتن قالب در فر 4- فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد و به مدت 15 دقیقه روشن کنید تا گرم شود، قالب مورد نظر خود را چرب کرده و مایه کیک رو داخل آن بریزید و قالب را طبقه وسط فر بگذارید و با حرارت 180 درجه و به مدت 40 الی 50 دقیقه صبر کنید تا کیک کاملا بپزد، حرارت فرها چون متغیره حتما بعد از 40 دقیقه یک کارد داخل کیک فرو ببرید اگر مواد به آن نچسبید کیک شما حاضر است. درآوردن کیک از فر و قالب 5- وقتی کیک پخت قالب رو از فر دربیارید 20 دقیقه در دمای اتاق قرار بدین تا قالب خنک بشه، بعد از 20 دقیقه کیک را از قالب خارج کرده و صبر کنید تا کیک کاملا خنک بشه بعد کیک رو داخل ظرف مناسبی بذارید و با یک چنگال سوراخ هایی روی کیک ایجاد کنید و سس شکلاتی را که قبلا کنار گذاشته بودید روی کیک بریزید. برش زدن کیک 6- بعد روی کیک رو با پودر پسته، پودر نارگیل یا گردوی خرد شده تزیین کنید و کیک را به تعداد نفرات برش بزنید و نوش جان کنید، اگر یک روز کیک توی یخچال بمونه و سس رو کاملا جذب کنه مزش خیلی بهتر و خوشمزه تر میشه، اگر سس شکلاتی کم بود مقداری شکر، پودر کاکائو و شیر رو مخلوط کنید و بریزید روی کیک.

فوت فن و نکات مهم برای درست کردن کیک خیس شکلاتی فوق العاده خوشمزه و مجلسی

1- اگر خواستید کیک را در کیک پز، بپزید در کیک پز رو 10 دقیقه بذارید داغ بشه بعد کیک پز را چرب کنید مایه کیک را داخل آن ریخته و به مدت 45 دقیقه بپزید. 2- برای خوشمزه تر شدن و تزیین مجلسی کیک خیس، روی آن را با میوه هایی مثل توت فرنگی، گیلاس، حلقه های موز، ترافل های رنگی و اسمارتیز و خامه تزیین کنید. 3- شیر و تخم مرغ را کمی زودتر از یخچال دربیاورید تا با دمای محیط سازگار شوند. 4- در فر را تا 40 دقیقه باز نکنید، چون پف کیک میخوابد. 5- بخاطر داشته باشید سس را زمانی روی کیک باید بریزید که کیک خنک شده، چون اگه کیک گرم باشه و سس رو بریزید کیک خمیر میشه. 6- گرم شدن فر قبل از گذاشتن قالب برای پف کردن کیک لازمه، قبل از گذاشتن قالب، 15 دقیقه فر رو روشن کنید تا داغ بشه. 7- هرچه پودر کاکائو تیره تر و با کیفیت تر باشد، کیک خوشرنگ تر و خوشمزه تری خواهید داشت. 8- نمک برای متعادل کردن طعم مواد داخل کیک لازمه. 9- اگر با خلال دندان یا یک سیخ چوبی کیک رو سوراخ کنید سس بهتر داخل کیک میره، چون لازمه که سوراخ های کیک عمیق باشه. 10- این مقدار مواد برای 8 الی 10 نفر کافی می باشد، اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “کیک خیس شکلاتی” درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید 11- مقدار شیرینی کیک به ذائقه خودتون بستگی داره، اگر دوست دارید طعم کیک شکلاتی کمی تلخ باشه مقدار شکر رو کمتر کنید.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی با گردو

برای درست کردن کیک شکلاتی با گردو همه مراحل مثل دستور بالاس، فقط به اندازه دلخواه گردوی خرد شده رو توی مقدار کمی آرد (تقریبا 1 قاشق غذاخوری) بریزید و مخلوط کنید بعد همه گردو رو داخل مایه کیک بریزید، یا مقداری از مایه کیک رو بریزید بعد دو سوم از گردو رو وسط مایه کیک بریزید بعد بقیه گردو ها رو بعد از اینکه تمام مایه کیک رو ریختید داخل قالب روی مایه کیک بریزید تا هم وسط کیک گردو باشه هم روی کیک. نکته مهم: فقط حواستون باشه برای اینکه گردو ها کف قالب نرن و نسوزن حتما با مقداری آرد مخلوط کنید.

ایده و تزیین ساده و شیک کیک خیس شکلاتی

کیک خیس شکلاتی ترکیه-کافی شاپی-تزیین کیک طرز تهیه کیک خیس شکلاتی با گردو در فر-طرز پخت کیک شکلاتی خیس به صورت مرحله به مرحله دستور کیک خیس شکلاتی-طرز تهیه کیک شکلاتی خیس با شکلات تخته ای دستور کیک خیس شکلاتی برای 8 نفر-طرز تهیه کیک شکلاتی خیس با شکلات تخته ای برای 10 نفر نکات کیک خیس شکلاتی-مجلسی-با گردو-تولد دخترانه نکات کیک خیس شکلاتی-مجلسی-با گردو-تولد دخترانه تزیین کیک شکلاتی خانگی با میوه با خامه سفید-عکس کیک خیس تزیین کیک شکلاتی خانگی با میوه با خامه سفید-عکس کیک خیس کیک شکلاتی برای 8 تا 10 نفر-ایده و تزیین کیک خیس شکلاتی کیک شکلاتی برای 8 تا 10 نفر-ایده و تزیین کیک خیس شکلاتی چطور کیک خیس شکلاتی درست کنم؟-چطور کیک شکلاتی رو تزیین کنم؟ چطور کیک خیس شکلاتی درست کنم؟-چطور کیک شکلاتی رو تزیین کنم؟ گردآوری از مجله پاموه چطور “کیک گوشت” درست کنم؟ چطور “کیک زبرا” درست کنم؟ چطور “کیک تولد” خامه ای درست کنم؟ چطور “کیک اسفنجی” ساده درست کنم؟
نظرات: 36 مشاهده