چطور "کیک گوشت" درست کنم؟ برای 6 الی 8 نفر

چطور "کیک گوشت" درست کنم؟ برای 6 الی 8 نفر

طرز تهیه کیک گوشت,پخت کیک گوشت,طرز پخت کیک گوشت طرز تهیه کیک گوشت,پخت کیک گوشت,طرز پخت کیک گوشت

مواد لازم برای تهیه مواد میانی کیک گوشت

گوشت چرخکرده 400 گرم
پنیر پیتزا 250 گرم
فلفل دلمه ای کوچک 2 عدد
پیاز بزرگ 1 عدد
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
قارچ 6 عدد
روغن، نمک، فلفل سیاه به میزان لازم

دستور تهیه و مراحل درست کردن مواد میانی کيک گوشت

1- ابتدا مواد میانی کیک را درست میکنیم، برای این منظور داخل یک ماهی تابه روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا داغ شود. 2- پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و داخل ماهی تابه بریزید و تفت دهید تا زمانی که پیاز ها طلایی شده و نرم شوند. 3- گوشت چرخکرده را داخل پیاز ها بریزید و نمک و فلفل اضافه کنید و دوباره تفت دهید، قارچ ها را بعد از شستن، ورقه ورقه کنید و داخل ماهی تابه ریخته و با گوشت و پیاز تفت دهید. 4- بعد از اینکه گوشت ها کمی سرخ شدند، رب را اضافه کنید و خوب همه مواد را قاطی کنید تا هم قرمز شده و هم همه مواد یکدست سرخ شوند. 5- در مرحله آخر، فلفل دلمه ای را بعد ازشستن، نگینی خرد کنید و داخل ماهی تابه بریزید و به مدت 3 دقیقه با حرارت کم همه مواد را خوب تفت دهید، بعد زیر حرارت را خاموش کرده و ماهی تابه را کنار بگذارید.

مواد لازم برای تهیه خمیر کیک گوشت

آرد دو و نیم لیوان
ماست 1 لیوان
روغن مایع 3/4 لیوان
تخم مرغ 4 عدد
بیکينگ پودر 2 قاشق مرباخوری
نمک، فلفل سیاه به میزان لازم

مراحل درست کردن خمیر کيک گوشت

1- ماست را داخل یک کاسه بریزید، بیکینگ پودر را داخل ماست بریزید و با یک چنگال خوب هم بزنید تا ماست و بیکینگ پودر خوب با هم قاطی شوند. 2- تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید و به مدت 3 دقیقه با همزن، هم بزنید، سپس مخلوط ماست و بیکینگ پودر، روغن مایع، نمک و فلفل سیاه را داخل کاسه تخم مرغ بریزید و دوباره به مدت 5 دقیقه با همزن خوب هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند. 3- در این مرحله از درست کردن خمیر "کيک گوشت" آرد را 2 بار الک کرده و آرام آرام و به تدریج به کاسه تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر کیک گوشت آماده شود.

طرز تهیه و مراحل درست کردن کیک گوشت

1- ابتدا فر را به مدت 10 دقیقه و با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا کاملا گرم شود. 2- قالب کیک را کاملا چرب کنید، خمیر کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. 3- نیمی از خمیر را به داخل قالب بریزید و با قاشق سطح خمیر را صاف کنید، سپس مایه گوشتی را روی خمیر بریزید و با کمک قاشق همه مواد را روی خمیر پخش کنید، البته به اندازه 1 سانت مایه گوشت را از دیواره های قالب فاصله بدهید. 4- نصف پنیر پیتزا را روی مواد گوشتی بریزید و پخش کنید، بقیه خمیر را روی پنیر پیتزا بریزید و دوباره با قاشق سطح خمیر را صاف کنید. 5- قالب را داخل فر بگذارید و با دمای 180 درجه و به مدت 40 تا 45 دقیقه صبر کنید تا خمیر کیک پخته و طلایی رنگ شود، بعد از پخته شدن کیک، قالب را از فر درآورید و باقیمانده پنیر پیتزا را روی کیک بریزید و به مدت 5 دقیقه گریل فر را روشن کنید و اجازه بدهید تا پنیر روی کیک آب شده و کمی طلایی شود. 6- کیک را از قالب خارج کرده و روی آن را با سس قرمز تزیین کرده و نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن کیک گوشت

1- یکی از اصلی ترین فوت و فن این کیک این است که بیکینگ پودر را حتما با ماست چند دقیقه هم بزنید بعد به بقیه مواد اضافه کنید. 2- اگر خواستید این کیک را در کیک پز درست کنید همه دستور العمل های بالا را رعایت کنید. 3- اگر تمایل داشتید میتوانید 1 عدد سیب زمینی متوسط را هم نگینی خرد کرده و سرخ کنید و با مواد گوشتی مخلوط کرده و داخل کیک بریزید. 4- میتونید درون قالب فر کاغذ روغنی را پهن کنید و دیواره های قالب فر را نیز به خوبی چرب کرده و مواد رو داخل قالب بریزید. 5- از جعفری خرد شده هم درون مواد گوشتی میتوانید استفاده کنید، جعفری هم ظاهر کیک را جذاب تر میکند هم طعم و عطر خوبی به کیک گوشت میدهد. 6- این مقدار مواد برای حدود 6 الی 8 نفر کافی میباشد، اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “کیک گوشت” درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور دسر “ژله آکواریومی” درست کنم؟ چطور “کباب کوبیده” را در فر درست کنم؟ چطور “پیتزا پپرونی” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده