چطور "پیتزا پپرونی" درست کنم؟ + مواد لازم پیتزا پپرونی برای 4 نفر

چطور "پیتزا پپرونی" درست کنم؟ + مواد لازم پیتزا پپرونی برای 4 نفر

آموزش تهیه پیتزا پپرونی خانگی و دستور پخت و طرز تهیه پیتزا پپرونی آموزش تهیه پیتزا پپرونی خانگی و دستور پخت و طرز تهیه پیتزا پپرونی

مواد لازم برای درست کردن پیتزا پپرونی

خمیر پیتزا 4 عدد
پنیر پیتزا 500 گرم
سوسیس پپرونی 300 گرم
گوجه فرنگی متوسط 1 عدد
فلفل دلمه ای رنگی 1 عدد
آویشن به میزان دلخواه
سس کچاپ تند به میزان دلخواه

دستور پخت و مراحل درست کردن پیتزا پپرونی

1- فر را قبل از مراحل "درست کردن پیتزا پپرونی" روشن کنید و در دمای 180 درجه قرار دهید تا کاملا داغ شود. 2- سوسیس را ورقه ورقه برش بزنید، ما در این مطلب مقدار مصرفی سوسیس را 300 گرم نوشته ایم اما مقدار مصرف آن بستگی به خودتان دارد میتوانید اندازه آن را زیاد یا کم کنید. 3- فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را بشویید و تخم های هر دو را جدا کنید و به صورت مربع های (نه زیاد درشت و نه زیاد کوچک) خرد کنید، حتما از قسمت های گوشتی گوجه استفاده کنید چون تخم های گوجه فرنگی باعث خیس شدن خمیر پیتزا میشود. 4- خمیر ها را روی سینی فر قرار دهید و روی آنها سس کچاپ بریزید و با ته قاشق یا یک قلم موی تمیز سس کچاپ را روی خمیر ها پخش کنید، بهتره یک سانت دور خمیر خالی بمونه تا بعد از پخت، پیتزا شکیل تر باشه. 5- 2/3 پنیر را به 4 قسمت تقسیم کنید و روی سس کچاپ بریزید و پخش کنید. 6- فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی های خرد شده را روی پنیر پیتزا پخش کنید، بعد سوسیس های ورقه ای را هم روی فلفل دلمه ای ها بچینید و آویشن روی مواد بپاشید. 7- در آخرین مرحله از درست کردن پیتزا پپرونی باقیمانده پنیر را هم روی سوسیس ها بریزید و سینی را داخل فر قرار دهید و حدود 10 الی 15 دقیقه طول میکشد تا پنیر ها آب شده و طلایی شود، بعد از طلایی شدن پنیر، پیتزا ها را از فر خارج کرده و روی آن سس کچاپ تند بریزید و نوش جان کنید.

نکات مهم برای درست کردن پیتزا پپرونی

1- پپرونی به‌معنای فلفلی، نوعی سالامی تند آمریکایی است که از گوشت گاوی که با مقادیر زیادی فلفل سیاه و فلفل قرمز مزه‌دار شده‌است تهیه می‌شود. این نوع سوسیس، در معرض هوا خشک می‌شود و نیازی به پختن ندارد و بیشتر برای درست کردن پیتزا پپرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 2- همیشه برای پختن پیتزا با خمیر های حاضری، فقط شعله بالای فر را روشن کنید و پیتزا را پایین فر قرار دهید، چون حرارت، فقط برای آب کردن و طلایی شدن پنیر نیاز است نه پختن خمیر پیتزا. 3- برای زیباتر شدن ظاهر پیتزا میتوانید از حلقه های زیتون، کنجد و قارچ استفاده کنید. 4- چون گوجه فرنگی قرمز است سعی کنید از فلفل دلمه ای سبز یا زرد و یا نارنجی استفاده کنید. 5- توجه داشته باشید در هنگام تهیه هر نوع پیتزایی دمای تمام مواد اولیه یکسان باشد. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “پیتزا مخلوط گوشت” درست کنم؟ چطور “ناگت مرغ” خانگی درست کنم؟ چطور آیس پک درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده