چطور "ژله باواریا" مجلسی درست کنم؟ + مواد لازم برای 4 نفر

چطور "ژله باواریا" مجلسی درست کنم؟ + مواد لازم برای 4 نفر

طرز تهیه ژله باواریا دو رنگ کاکائویی,انواع دسر با ژله,ژله باواریا طرز تهیه ژله باواریا دو رنگ کاکائویی,انواع دسر با ژله,ژله باواریا

مواد لازم برای درست کردن ژله باواریا

زرده تخم مرغ 6 عدد
خامه 250 گرم
شیر  نیم لیتر
شکر 250 گرم
آب جوش 1/4 پیمانه
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 30 گرم
وانیل 1/4 قاشق مرباخوری

دستور تهیه و مراحل درست کردن ژله باواریا

1- زرده ها را درون یک کاسه ریخته و با همزن برقی، هم بزنید. بعد شکر را به کاسه اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا یک مایه کشدار بدست بیاید. 2- شیر را درون یک قابلمه ریخته و روی شعله با حرارت کم قرار دهید تا بجوش بیاید. 3- پودر ژلاتین را درون ظرفی ریخته و به آن آبجوش اضافه کنید و روی کتری در حال جوش قرار دهید و به صورت بن ماری با بخار کتری پودر ژلاتین را حل کنید تا مایه شفاف رنگی داشته باشید بعد ژلاتین حل شده و وانیل را به شیر در حال جوش اضافه کرده و آرام هم بزنید. 4- زرده های تخم مرغ را که خوب هم زدید به قابلمه شیر اضافه کنید و مدام هم بزنید تا مایه نبندد و زیاد سفت نشود. 5- خامه را هم به قابلمه اضافه کرده و دوباره هم بزنید. 6- پودر کاکائو را با 3 قاشق آب جوش حل کنید تا همه مواد برای "درست کردن ژله باواریا" حاضر باشد. 7- قالب مورد نظر خود را با فرچه چرب کرده و نیمی از مواد را داخل قالب بریزید و قالب را درون یخچال بگذارید تا سفت شده و مایه ببندد. 6- پودر کاکائو را که با آبجوش حل کرده اید به مابقی مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد شکلاتی شود، بعد از سفت شدن لایه اول، قالب را از یخچال درآورده و مابقی مواد را روی لایه اول بریزید و دوباره قالب را درون یخچال بگذارید و اجازه دهید ژله 1 روز در یخچال بماند تا خوب بسته شود. 7- بعد از 1 روز، قالب را از یخچال درآورده و ژله را از قالب بیرون بیاورید و روی آن را با موز، توت فرنگی ویا با اسمارتیز تزئین کرده و نوش جان کنید.

نکته برای درست کردندسر ژله باواریا

1- خامه، شیر و تخم مرغ را بیرون از یخچال قرار دهید تا با دمای محیط سازگار شود. 2- برای بیرون آوردن ژله از قالب، قالب رو 1 ثانیه تو آب گرم نگه دارید بعد دسر رو تو ظرف مورد نظر برگردانید. 3- میتونید از پودر ژله توت فرنگی یا آلبالو هم استفاده کنید تا ژله 3 رنگ داشته باشبد. 4- میتوانید دسر ژله باواریا را در لیوان هم درست کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “کیک زبرا” درست کنم؟ چطور “کیک تولد” خامه ای درست کنم؟ چطور “ناگت مرغ” خانگی درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده