چطور "کیک تولد" خامه ای درست کنم؟+طرز تهیه کیک و مراحل تزیین کیک با خامه

چطور "کیک تولد" خامه ای درست کنم؟ + طرز تهیه کیک و مراحل تزیین

طرز تهیه کیک تولد خامه ای ساده و خانگی با تزیین کیک طرز تهیه کیک تولد خامه ای ساده و خانگی با تزیین کیک

مواد لازم برای تهیه کیک ساده

آرد سفید 2 لیوان
تخم مرغ 3 عدد
شیر 1 لیوان
شکر 1 لیوان
وانیل 5 گرم (نوک قاشق چایخوری)
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
روغن 1 لیوان

دستور پخت و مراحل درست کردن کیک ساده تولد

1- ابتدا تا زمانی که مخلوط کیک آماده شود فر را روشن کنید تا داغ شود. 2- آرد کیک را قبل از استفاده 3 تا 4 مرتبه الک کنید تا هوا بگیرد و کیک خوب پف کند، بیکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و یکبار دیگر الک کنید. 3- سپس وانیل، شکر و تخم مرغ ها را در یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا کف کند. 4- روغن و شیر و آرد و بیکینگ پودر را به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کرده و خوب هم بزنید تایک مایه غلیظ و منسجم بدست بیاید. 5- کف و دیواره های قالب مورد نظرتان را چرب کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید و قالب را داخل فر قرار دهید و به مدت نیم ساعت با حرارت 170 درجه صبر کنید تا کیک کاملا پخته شود. یک چنگال یا چاقو را در کیک فرو کنید اگر چیزی به کیک نچسبد یعنی کیک شما پخته است. بعد از پختن کیک قالب را از فر دربیاورید و بگذارید تا کاملا سرد شود.

مواد لازم برای تزیین کیک تولد

موز 1 عدد
خامه فرم گرفته 350 گرم
شکلات خرد شده 1 قاشق غذاخوری
شربت پرتقال 3 قاشق غذاخوری
مغز گردو 2 قاشق غذاخوری
تزیین کیک تولد خانگی-تزیین کیک تولد ساده-تزیین کیک تولد پسرانه خانگی-تزیین کیک تولد خانگی دخترانه با خامه تزیین کیک تولد خانگی-تزیین کیک تولد ساده-تزیین کیک تولد پسرانه خانگی-تزیین کیک تولد خانگی دخترانه با خامه

مراحل تزیین کیک تولد

1- کیک را به دو حلقه مساوی برش بزنید و کنار بگذارید. 2- لایه زیرین کیک را روی تخته قرار دهید و نصف شربت پرتقال را روی کیک بریزید و بعد نصف خامه فرم گرفته را روی سطح کیک بریزید و روی کیک پخش کنید تا همه جای کیک با خامه پوشیده شود. 2- بعد مغز گردو و شکلات خرد شده را روی خامه بریزید. 3- موز را حلقه حلقه کنید و روی مواد بچینید. 4- روی قسمت دوم را هم شربت بریزید و بگذارید روی لایه اول، بعد خامه باقی مانده را روی کیک بریزید و با لیسک یا کارد روی آن را با خامه کاملا بپوشانید تا تمام سطح کیک به طور یکدست صاف شود.

نکات کلیدی برای خوشمزه تر کردن کیک تولد

1- هیچ گاه کیک را تا داغ است از قالب جدا نکنید چون احتمال دارد خرد شود. 2- خامه را زمانی روی کیک بمالید که کاملا سرد شده است چون اگر کیک کمی هم حرارت داشته باشد، خامه بخورد کیک میرود و خامه آب میشود و کیک شما خراب میشود. 3- اگر تمایل داشتید به خامه رنگ غذا بزنید تا برای تزیین کیک روی آن گل درست کنید، آن را 1 ساعت قبل از مراسم تزئین کنید، چون خامه رنگی به خامه سفید رنگ میدهد. 4- روی کیک را با تکه های میوه یا تکه های شکلات میتوانید تزیین کنید. 5- از حلقه های آناناس میتوانید وسط کیک قرار دهید تا خوشمزه تر شود. 6- از اسمارتیز های رنگی هم میتوانید برای تزیین کیک استفاده کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “ناگت مرغ” خانگی درست کنم؟ چطور “خورش قلیه قاشقی” درست کنم؟ چطور “کیک اسفنجی” ساده درست کنم؟
نظرات: 13 مشاهده