چطور "مربای انجیر" درست کنم؟ + طرز تهیه مربای انجیر

چطور "مربای انجیر" درست کنم؟ + طرز تهیه مربای انجیر

مربای انجیر,طرز تهیه مربای انجیر,آموزش درست کردن مربای انجیر مربای انجیر,طرز تهیه مربای انجیر,آموزش درست کردن مربای انجیر

مواد لازم برای تهیه مربای انجیر

انجیر 1 کیلوگرم
آب 2 لیوان
شکر 700 گرم
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
گلاب 1 قاشق غذاخوری

دستور پخت و مراحل درست کردن مربای انجیر

1- دنباله انجیر ها را بچینید و تمیز بشویید و کنار بگذارید تا خشک شوند. 2- آب را داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت قرار می دهیم و شکر را کم کم به آن می افزاییم و هی هم میزنیم تا شکر در آب حل شود، این کار را تا زمانی ادامه دهید که آب به جوش بیاید. 3- بعد از به جوش آمدن آب، آرام آرام انجیر ها را به داخل قابلمه بریزید و نیم ساعت صبر کنید تا انجیر ها در شربت پخته و نرم شوند. 4- در این مرحله آبلیمو و گلاب را به قابلمه اضافه کنید و بعد از 5 الی 7 دقیقه زیر شعله را خاموش کرده و قابلمه را کنار بگذارید تا مربا کاملا خنک شود. 5- بعد از خنک شدن مربا، انجیر ها را داخل یک شیشه بریزید و درب آن را بگذارید و در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود.

نکات تهیه مربای انجیر

1- برای تهیه مربای انجیر، انجیر سبز مناسب تر از انجیر سیاه می باشد. 2- اگر از انجیر های خیلی شیرین برای درست کردن مربا استفاده میکنید از شکر کمتری استفاده کنید. 3- اگر خواستید که انجیر ها درسته بمانند و له نشوند، باید از انجیرهای یکدست استفاده کنید، چون بعضی از انجیرها رسیده تر هستند که همین در زمان پخت باعث میشود انجیر ها تغییر رنگ بدن و هنگام جوشیدن سیاه شوند. 4- به یاد داشته باشید که مربا را باید داخل یخچال نگهداری کنید و زود هم مصرف کنید ، چون مرباهای خانگی مثل مرباهای کارخانه، نگهدارنده ندارند زودتر خراب میشوند. 5-انجیر سرشار از کلسیم ، منیزیم ، فسفر و ویتامین های A ،B و C است هم چنین منبع غنی فیبر غذایی است که نقش عمده ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد. 6- زعفران هم طعم خوبی به مربای انجیر میدهد و میتوانید در مرحله آخر به همراه گلاب و آبلیمو زعفران را هم اضافه کنید. 7- انجیر خواص بسیار زیادی دارد بنابراین اگر مقدار کافی از آن را در طول روز نمیتوانید استفاده کنید، مقداری را با خوردن مربای آن جایگزین کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور بستنی سنتی زعفرانی درست کنم؟ چطور سمبوسه قارچ و سوسیس درست کنم؟ چطور جوجه کباب یونانی درست کنم؟
نظرات: 1 مشاهده