چطور "پاناکوتا زعفرانی" درست کنم؟ + مواد لازم برای 4 نفر

چطور "پاناکوتا زعفرانی" درست کنم؟ + مواد لازم برای 4 نفر

 دسر سنتی زعفرانی, طرز تهیه دسر پاناکوتای زعفرانی,پاناکوتا زعفرانی دسر سنتی زعفرانی, طرز تهیه دسر پاناکوتای زعفرانی,پاناکوتا زعفرانی

مواد لازم پاناکوتا زعفرانی

خامه صبحانه 1 بسته
شیر یک و نیم پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
پودر ژلاتین 2 قاشق سوپخوری
زعفران دم کرده  به میزان لازم

دستور پخت و مراحل تهیه پاناکوتا زعفرانی

1- پودر ژلانتین را داخل 1 کاسه میریزیم، بعد نصف لیوان آب روی پودر ژلانتین میریزیم و کاسه را روی کتری میگذاریم و با کمک بخار کتری به صورت بن ماری ژلانتین را آب میکنیم تا زمانی که پودر ژلانتین حل شده و شفاف شود. 2- یک قابلمه را روی شعله با حرارت کم میگذاریم و شیر و خامه را داخل آن میریزیم، سپس شکر را به آنها اضافه می کنیم و با کمک قاشق شکر را در شیر و خامه حل میکنیم. 3- در این مرحله ژلاتین را به قابلمه اضافه میکنیم و دوباره همه مواد را با هم قاطی میکنیم و زعفران را به داخل قابلمه میریزیم و مداوم همه مواد را هم میزنیم تا یک مخلوط غلیظ بدست بیاید، دقت کنید خامه نجوشد، تا قبل از جوشیدن خامه زیر حرارت را خاموش کنید. 4- قالب مورد نظر خود را چرب کرده و مایه پاناکوتا را داخل قالب میریزیم و بعد از سرد شدن، قالب را داخل یخچال میگذاریم و 12 ساعت صبر میکنیم تا دسر پاناکوتا فرم قالب را به خود بگیرد. 5- بعد از 12 ساعت پاناکوتا را از قالب خارج کرده و روی آن را با خامه، بادام یا پسته یا انواع میوه تزئین می کنیم.

نکات برای تهیه پاناکوتا زعفرانی

1- شیر و خامه را از یخچال بیرون می آوریم و کنار می گذاریم تا با دمای محیط یکسان شوند. 2- می توانید برای عطر و طعم بهتر پاناکوتا، گلاب به مواد اضافه کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “خوراک میگو” درست کنم؟ چطور سالاد سیب زمینی و شوید درست کنم؟ چطور “آش رشته” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده