چطور "کیک اسفنجی" ساده درست کنم؟ + مواد لازم برای ۴ نفر

چطور "کیک اسفنجی" ساده درست کنم؟ + مواد لازم برای ۴ نفر

کیک ساده اسفنجی,طرز پخت کیک اسفنجی ساده,درست کردن کیک اسفنجی کیک ساده اسفنجی,طرز پخت کیک اسفنجی ساده,درست کردن کیک اسفنجی

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی ساده

شیر 1 لیوان
تخم مرغ 5 عدد
آرد دو و نیم لیوان
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
شکر یک و نیم لیوان
بیکینگ پودر یک و نیم قاشق چایخوری

دستور پخت و مراحل تهیه کیک اسفنجی ساده

1- زرده های تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و سفیده ها را درون یک کاسه و زرده ها را درون یک کاسه دیگر بریزید. 2- داخل کاسه ای که زرده ها را ریخته اید، وانیل و شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک مایه کرم رنگ و کشدار بدست بیاورید، سفیده های تخم مرغ را نیز با همزن برقی یا دستی به خوبی بزنید. 3- سفیده ها را تا زمانی که کف کند هم بزنید، بعد شیر را به کاسه زرده تخم مرغ اضافه کنید، سپس سفیده را کم کم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. 4- آرد را الک کرده و بیکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید و کم کم به مخلوط تخم مرغ ها اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا مواد گوله گوله نشوند. 5- کف قالب کیک مورد نظرتان، کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را آرام آرام روی کاغذ روغنی بریزید، سپس قالب را داخل فر که از قبل گرم کرده اید به مدت 35 الی 45 دقیقه و با حرارت 170 درجه سانتی گراد قرار دهید، وقتی روی کیک طلایی شد قالب را از فر خارج کنید و یک خلال دندان داخل کیک فرو ببرید اگر کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک شما پخته است. بعد از خارج کردن کیک از قالب و سرد شدن کیک روی آن را با خامه قنادی و انواع میوه و یا مغز آجیل تزیین کنید و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

نکات مهم برای تهیه کیک اسفنجی ساده

1- شما در زمان تولد یا مهمانی های خودمانی هم میتوانید از این کیک ها پخته و با خامه تزیین کنید. 2- تخم مرغ و شیر را بیرون از یخچال نگه دارید تا با دمای محیط سازگار شود. 3- دقت کنید ذره ای از زرده تخم مرغ وارد سفیده نشود چون در غیر اینصورت سفیده تخم مرغ خوب پف نمی کند. 4- توجه کنید در فر را تا زمانی که دو سوم زمان پخت سپری نشده باز نکنید چون در این صورت کیک به اندازه کافی پف نخواهد کرد. 5- کیک اسفنجی را بیشتر از ۳ روز در یخچال نگه ندارید، مگر این که بخواهید در فریزر بگذارید که میتونید واسه چند هفته اونو فریز کنید. 6- اگر سفیده و زرده را خوب هم نزنید کیک شما خوب پف نخواهد کرد. 7- یادتان باشد زرده را تا زمانی که کرم رنگ بشود هم میزنید، اول با دور آهسته شروع می‌کنید و بعد با دور متوسط هم می‌زنید، دور تند ممنوع. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور سوپ گوجه فرنگی درست کنم؟ چطور “دلمه برگ مو” درست کنم؟ چطور آیس پک درست کنم؟
نظرات: 5 مشاهده