چطور بستنی سنتی زعفرانی درست کنم؟ + مواد لازم برای 4 نفر

چطور بستنی سنتی زعفرانی درست کنم؟ + مواد لازم برای 4 نفر

بستنی زعفرانی,طرز تهیه بستنی سنتی,دستور پخت بستنی سنتی زعفرانی بستنی زعفرانی,طرز تهیه بستنی سنتی,دستور پخت بستنی سنتی زعفرانی

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی زعفرانی

خامه 80 گرم
شیر پر چرب 3 پیمانه
زعفران 1/2 قاشق غذاخوری
شکر یک و نیم پیمانه
ثعلب یک ونیم قاشق چایخوری
گلاب 1/4 پیمانه
خلال پسته ۲ قاشق غذاخوری
اسانس هل به میزان دلخواه

آموزش مراحل تهیه بستنی سنتی زعفرانی

1- ابتدا خامه را داخل یک سینی بزرگ و لبه دار، می ریزیم و بعد با پشت 1 قاشق، تا زمانی که قطر خامه به 2 میلی متر برسد خامه را در کف سینی پهن می کنیم، سپس سینی را داخل فریزر می گذاریم تا خامه یخ بزند، برای این کار بهتر است از خامه کم چرب استفاده کنید تا خامه در فریزر یخ بزند). 2- سپس شیر را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا جوش بیاید و بعد حرارت را کم می کنیم و گلاب و زعفران دم کرده را به شیر می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم. 3- ثعلب را همراه با شکر در یک ظرف میریزیم و خوب هم میزنیم، بعد از هم زدن، آرام آرام ترکیب ثعلب و شکر را داخل شیر میریزیم و هی هم میزنیم تا شکر کاملا در شیر حل شود و ثعلب باعث قوام گرفتن مخلوط شود. 4- زمانیکه مایه بستنی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و مواد را در کاسه ای می ریزیم و در ظرف بزرگتری یخ می ریزیم و کاسه مایه بستنی را در ظرف یخ قرار می دهیم و با همزن مایه بستنی را تا زمانی که کش دار شود خوب هم می زنیم. 5- بعد بستنی را به مدت نیم ساعت در فریزر می گذاریم، حال هر یک ساعت یک بار آن را از فریزر در می آوریم و مجددا با همزن بستنی را می زنیم تا کشدارتر شود و دوباره آن را در فریزر قرار می دهیم و این عمل را 5 الی 6 بار انجام میدهیم. دقت داشته باشید در این عمل شیر نباید یخ بزند فقط کمی سرد شود و اگر دیدید داشت یخ میزد آن را از فریزر در بیاورید. 6- در این مرحله بستنی و خامه یخ زده را از فریزر خارج میکنیم و خامه را به اندازه مستطیل هایی کوچک برش میزنیم و به بستنی اضافه می کنیم. 7- در مرحله آخر خلال پسته را به بستنی اضافه میکنیم و بستنی را خوب زیر و رو می کنیم تا بستنی با خلال پسته و خامه یخ زده قاطی شود و کمی اسانس هل نیز به بستنی اضافه کنید و بعد بستنی را به مدت 2 ساعت در فریزر می گذاریم تا کاملا آماده شود.

نکاتی برای تهیه بستنی سنتی

1- برای درست کردن بستنی همیشه بخاطر داشته باشید برای اینکه بستنی کشدار شود باید از ثعلب مرغوب استفاده کنید در غیر اینصورت بستنی دچار یخ زدگی می شود. 2- رنگ بستنی پس از بسته شدن روشن تر میشود پس زعفران بیشتری اضافه کنید. 3- دلیل یخ زدن سطح بستنی این است که شما آن را مدتی بیرون از فریزر نگهداری کرده‌اید و پس از نرم و باز شدن یخ، دوباره آن را داخل فریزر گذاشته‌اید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور سوپ سیب زمینی خامه ای درست کنم؟ چطور شیرینی نخودچی درست کنم؟ چطور “آش رشته” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده