چطور شیرینی نخودچی درست کنم؟ + مواد لازم برای 2 نفر

چطور شیرینی نخودچی درست کنم؟ + مواد لازم برای 2 نفر

آموزش درست کردن شیرینی نخودچی,طرز تهیه شیرینی نخودچی عید نوروز آموزش درست کردن شیرینی نخودچی,طرز تهیه شیرینی نخودچی عید نوروز

مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی

آرد نخودچی 100 گرم
پودر قند 50 گرم
وانیل نوک قاشق چای خوری
زعفران دم کرده به میزان دلخواه
پودر هل نرم 1/4 قاشق مرباخوری
کنجد سیاه یا خلال پسته برای تزئین به میزان دلخواه
روغن جامد 50 گرم

دستور پخت و مراحل تهیه شیرینی نخودچی

1- در ابتدا پودر قند را الک کرده و درون یک ظرف میریزیم و روغن را به ظرف اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم تا مانند خامه کمی سفت شود و بعد کم کم آرد نخودچی را هم اضافه می کنیم و دوباره ورز میدهیم تا همه مواد به هم بچسبد و منسجم شود. 2- در این مرحله هل، وانیل و زعفران را به بقیه مواد اضافه کرده و دوباره خوب هم می زینیم و ورز می دهیم، بعد از این که مواد را خوب ورز دادیم، خمیر بدست آمده را داخل زیپ لاک و یا سلفون قرار می دیم طوری که هوا بهش نرسه و 24 ساعت در دمای آشپزخانه می گذاریم تا خمیر خوب استراحت کند. 3- مثل همیشه فر را 15 دقیقه قبل تر روشن میکنیم تا کاملا داغ شود، تا زمانی که فر داغ شود خمیر را روی تخته آشپزخانه و یا یک سطح صاف میگذاریم و با وردنه خمیر را صاف و یکدست می کنیم و با قالب های مخصوص "شیرینی نخودچی"، تمام خمیر را قالب می زنیم و برای خوشمزه تر شدن نخودچی ها روی آنها کنجد سیاه رنگ (چون شیرینی ها رنگ روشن دارند کنجد سیاه از کنجد سفید زیباتر دیده میشود) و یا خلال پسته میریزیم. طرز تهیه شیرینی نخودچی خانگی,نخودچی خانگی,شیرینی نخودچی طرز تهیه شیرینی نخودچی خانگی,نخودچی خانگی,شیرینی نخودچی 4- کف سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم و شیرینی های قالب زده را در سینی می چینیم و در قسمت وسط فر و با حرارت 160 درجه سانتی گراد و به مدت 15 الی 20 دقیقه قرار می دهیم ، زمانی که رنگ شیرینی ها طلایی شد سینی را از فر بیرون بیاورید تا کاملا سرد شوند.

نکاتی برای پخت شیرینی نخودچی

1-دقت کنید تا سرد شدن کامل نخودچی ها نباید به آنها دست بزنید چون نخودچی های گرم بسیار نرم و شکننده هستند. 2- باید کلفتی خمیر شیرینی ها به اندازه قالب هایی باشد که انتخاب کردید. 3- زمانی که برای پخت شیرینی ها میگذاریم همیشه قطعی نیست و باید مدام به شیرینی ها سر بزنید تا نسوزند. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “پیتزا مخلوط گوشت” درست کنم؟ چطور رشته پلو با مرغ درست کنم؟ چطور “آش رشته” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده