درمان رفلاکس اسید معده - لیست گیاهان دارویی و درمان خانگی

سوزش معده و یا بالا آمدن اسید معده اصطلاحی است که در بین مردم رایج است و برای مشکل رفلاکس اسید معده استفاده می شود.این مشکل معمولا به دلیل خوردن برخی از غذاها ایجاد می شود و در مواردی می تواند به دلیل مشکلات گوارشی و یا عوارض جانبی مصرف برخی از داروها باشد . برخی از مردم در زمان ابتلا به این مشکل ، سریعا به سراغ داروهای کاهش اسید معده می روند در صورتی که ما همیشه توصیه می کنیم ، سعی کنید برای درمان مشکلات مربوط به سلامت ، ابتدا روش های خانگی و گیاهی را امتحان کنید و در صورت نتیجه نگرفتن ، به سراغ روش های شیمیایی بروید . البته این موضوع در شرایط اضطراری و اورژانسی صدق نمی کند. درمان رفلاکس اسید معده - لیست گیاهان دارویی و درمان خانگی درمان رفلاکس اسید معده - لیست گیاهان دارویی و درمان خانگی
نکته : 1- قبل از مصرف دارویی هر نوع گیاهی باید با متخصص طب سنتی مشورت کنید. 2- قبل از مصرف باید مطمئن شوید که به آن گیاه حساسیت ندارید. 3- در صورتی که تحت درمان دارویی هستید باید مطمئن شوید که آن گیاه با داروهای شما تداخل نداشته باشد . 4- هیچگاه دو روش گیاهی را به صورت همزمان امتحان نکنید. همیشه فقط یکی از روش ها را انتخاب کرده و تست کنید. 5- هیچگاه بیش از 21 روز از داروهای گیاهی به صورت مداوم استفاده نکنید. 6- در صورتی که باردار هستید و یا در دوران شیردهی قرار دارید حتما قبل از مصرف گیاهان دارویی با پزشک خود و یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.

درمان رفلاکس اسید معده با روش های گیاهی و خانگی

در ادامه این مطلب برخی از روش های دم دستی و خانگی برای کاهش اسید معده آورده شده است .

1) درمان سوزش معده با سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب یکی از روش های گیاهی است که در بسیاری از مطالب همین سایت به آن اشاره می کنیم چرا که برای بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت سیستم گوارش بسیار مفید است .با وجود اینکه ممکن است به نظر برسد که سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد و می تواند برای سوزش معده مضر باشد ولی در واقع اینطور نیست . سرکه سیب نوعی ترکیب اسیدی گیاهی است که در بدن خاصیت قلیایی دارد ! برای استفاده از این خاصیت سرکه سیب می توانید روزی یک قاشق چای خوری سرکه سیب اصل و طبیعی را در یک لیوان آن رقیق کرده و بنوشید.

2 ) آلوئه ورا برای درمان بالا آمدن اسید معده خوب است

آلوئه ورا به بهبود هضم و بهبود برخی از مشکلات گوارشی کمک می کند.همچنین یکی از شناخته شده ترین خواص درمانی گیاه آلوئه ورا ، رفع سوزش معده و کاهش اسید معده است .آلوئه وا خاصیت خنک کنندگی نیز دارد و به سرعت می تواند سوزش سردل را درمان کند.آب آلوئه ورا برای رفع علائم ناراحت کننده زخم معده نیز مفید است .

3 ) جوش شیرین بلافاصله اسید معده را خنثی می کند

معروف ترین درمان خانگی برای سوزش سردل و کاهش اسید معده ، جوش شیرین و یا همان بی‌کربنات سدیم است .جوش شیرین می تواند اسید هیدروکلریک یا همان اسید معده را بلافاصه خنثی کرده و سوزش معده را رفع کند. برای استفاده از این خاصیت جوش شیرین ، می توانید نصف قاشق چای خوری جوش شیرینی را در یک لیوان آب خنک حل کنید و زمانی که دچار سوزش سردل و یا بالا آمدن اسید معده می شوید ، مصرف کنید. یا می توانید این نوشیدنی را هر روز صبح قبل از خوردن صبحانه تا زمان رفع مشکل مصرف کنید .

4 ) آبلیمو اسید معده را کاهش می دهد

آب لیمو یکی از درمان های دم دست برای کاهش اسید معده است و دقیقا مانند سرکه سیب عمل می کند. آب لیمو در حالت عادی خاصیت اسیدی دارد ولی در بدن خاصیت قلیایی به خود می گیرد. البته توجه داشته باشید که آب لیموی طبیعی مد نظر است و آبلیموهای کارخانه ای این خاصیت را ندارند. در بسیاری از موارد مشاهده می شود که از آب لیمو در زمان داشتن حالت تهوع استفاده می شود که می تواند حالت تهوع را بدتر کرد و حتی منجر به استفراغ شود. در صورتی که امکان دارد ، بجای آبلیمو می توانید از لیمو ترش تازه استفاده کنید که تاثیرات آن بسیار بیشتر از آبلیمو می باشد .

5 ) شیر باعث کاهش اسید معده می شود

شیر و سایر لبنیات بهترین گزینه برای کاهش اسید معده و درمان سوزش سردل هستند.البته توجه داشته باشید که پیدا کردن شیر و سایر لبنیات درست و حسابی در این دوران بسیار سخت است و استفاده از محصولات بی کیفیت می تواند مشکل شما را بسیار بدتر کند. به همین دلیل اگر از محصول مصرفی خود مطمئن نیستید ، این روش را امتحان نکنید .بسته بندی بودن و کارخانه ای بودن شیر و یا گران بودن آن دلیلی بر با کیفیت بودن شیر نیست .

6 ) چای بابونه برای سوزش سردل خوب است

برخی از سوزش های سردل و بالا آمدن های اسید معده نتیجه مشکلات عصبی و اضطراب و استرس است .در این مورد ، استفاده از گزینه های قبلی به تنهایی نمی تواند کارساز باشد و بهتر است اول فکری به حال کاهش استرس خود بکنید. استرس می تواند معده را تحریک کرده و باعث تولید بیش از حد اسید معده شود. چای بابونه یک نوشیدنی بسیار قوی و پرخاصیت است . یکی از خواص طبیعی چای بابونه کاهش استرس و اضطراب است و می تواند باعث آرامش روحی شما شود.چای بابونه باعث می شود شب ها بسیار راحت تر بخوابید .

7 ) از خردل استفاده کنید

خردل نیز مانند سرکه سیب و آب لیمو شاید باعث تعجب شود ولی می تواند برای کاهش اسید معده موثر باشد .ولی توجه داشته باشید که خردل های موجود در بازار معمولا کیفیت لازم را ندارند و دارای افزودنی های بسیار زیادی هستند که ممکن است نتیجه آن را کاملا تغییر دهد .در صورتی که از محصول خریداری شده مطمئن نیستید ، پیشنهاد می شود این روش را امتحان نکنید.

8 ) دم نوش رازیانه برای کاهش اسید معده

چای رازیانه نیز خاصیت آرامبخش دارد و می تواند اسیدیته معده را کاهش دهد. همچنین بخش زیادی از اسید معده را خنثی کرده و اسید معده را پایین میاورد.

9 ) دمنوش زنجبیل برای کاهش اسید معده

دمنوش و چای زنجبیل می تواند اسید معده را کاهش دهد.علاوه بر این زنجبیل حاوی مواد آنتی اسپاسم و ضد التهاب است و می تواند درد و سایر علائم افزایش اسید معده را درمان کند. زنجفیل می تواند تخله معده را تسریع کرده و به کاهش علائم رفلاکس معده کمک کند. همچنین زنجبیل می تواند عضلات معده را تقویت کند که می تواند از بالا آمدن اسید معده به سمت گلو و دهان جلوگیری کند.

10 ) از شیرین بیان استفاده کنید

شیرین بیان می تواند برخی از سایر ترشحات معده را افزایش داده و باعث کاهش غلظت اسید معده شود.
نظرات: 0 مشاهده