طرز تهیه کره فندق خانگی + خواص فندق + 2 روش تهیه "کره فندق"

طرز تهیه کره فندق خانگی + خواص فندق + 2 روش تهیه "کره فندق"

درست کردن کره فندق,فواید و خواص فندق در طب سنتی,کره فندق درست کردن کره فندق,فواید و خواص فندق در طب سنتی,کره فندق

مواد لازم برای تهیه کره فندق خانگی

  • فندق 500 گرم
  • روغن زیتون به اندازه دلخواه (بستگی به ذائقه خودتان دارد که کره روغنی باشد یا کم روغن)
  • نمک به میزان کم

طرز تهیه کره فندق خانگی

روش اول فر را روشن کنید و با 200 درجه سانتی گراد اجازه دهید تا داغ شود، بعد از چند دقیقه فندق ها را داخل سینی فر بریزید و سینی را داخل فر قرار دهید و به مدت 10 دقیقه اجازه دهید تا فندق ها داخل فر بو داده شوند فقط بعد از 5 دقیقه اول، یکبار سینی را از داخل فر خارج کنید و فندق ها را جابجا کنید تا یکنواخت بوداده شوند. بعد از 10 دقیقه سینی را درآورده و فندق ها را بعد از خنک شدن با دست هایتان مالش دهید تا پوست آن ها جدا شود سپس فندق های پوست گرفته شده را درون میکسر بریزید و 2 دقیقه هم بزنید و بعد نمک و روغن زیتون را هم داخل میکسر بریزید و میکس کنید، هر چند دقیقه یکبار درب میکسر را بردارید و با کمک قاشق اطراف میکسر را تمیز کنید و فندق های چسبیده به دیواره را درون میکسر بریزید تا یک ترکیب یکدست بوجود بیاید.

مواد لازم برای تهیه کره فندق

  • 200 گرم  فندق خام بدون پوست
  • 3 قاشق غذاخوری  پودر قند
  • 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه کره فندق

روش دوم فندق ها را داخل ماهیتابه بریزید و ماهیتابه را روی شعله گاز و با حرارت متوسط قرار دهید و تا زمانی که پوست فندق ها جدا شود آن ها را تفت بدهید. احتیاط کنید که فندق ها نسوزد وقتی فندق ها بوداده شد و پوست آن ها جدا شد زیر ماهیتابه را خاموش کنید و اجازه بدهید که فندق ها خنک شوند. وقتی فندق ها کمی ولرم شدند با کف دست مالش بدهید تا پوست فندق ها جدا شود فندق های پوست گرفته را در غذاساز خرد کنید. روغن و پودر قند را کم کم اضافه کنید و تا زمانی که به قوام مورد نظر برسد هم بزنید. سپس داخل شیشه های درب دار بریزید و در شیشه را محکم ببندید کره فندق را می توانید به مدت طولانی داخل یخچال نگهداری کنید.

فواید و خواص فندق در طب سنتی

1- فندق جزو مقوی ترین و قابل هضم ترین دانه های روغنی بحساب می آید. 2- فندق پروتئین بالایی دارد. 3- بدلیل نداشتن هیدروکربن و وجود مواد معدنی زیادی مانند: کلسیم،‌ پتاسیم، فسفر،‌ منیزیوم، ‌سدیم و آهن، غذای بسیار خوبی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود. 4- برای تقویت معده و روده بسیار مفید است. 5- مصرف فندق برای افراد دچار کبد چرب توصیه می شود. 6- از فندق برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرد. 7- برای درمانخونریزی در بین دو عادت ماهانه مصرف جوشانده پوست فندق بسیار توصیه شده است. 8- فندق بدلیل داشتن فسفر زیاد مغز را تقویت می‌کند. نکته: فندق فشار خون را بالا می‌برد و مصرف آن برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه نمی‌شود. در صورت مصرف زیاد فندق، دل درد، نفخ شکم و استخراج از عواض آن است. گردآوری از مجله پاموه
نظرات: 0 مشاهده