تعبیر خواب آتش - بیش از 29 معنی مختلف برای خواب آتش سوزی

آتش و سوزاندن معمولا نماد نابودی و از بین رفتن است. تعبیر خواب آتش نیز می تواند چیزی شبیه به این باشد. البته توجه داشته باشید که این خواب می تواند معانی بسیار گسترده ای داشته باشد که برای درک بهتر آن باید سعی کنید تا جایی که می توانید جزئیات خواب خود را به خاطر بیاورید.

تعبیر خواب آتش

کارل گوستاو یونگ در این مورد اعتقاد دارد :
دیدن آتش در خواب نشان دهنده یک تغییر و تحول بسیار بزرگ است .این خواب می تواند برای شما یک هشدار باشد .

 تعبیر خواب آتش کنترل شده

اگر در خواب یک آتش کنترل شده مانند آتش بخاری ، شومینه و ... را ببینید نشان دهنده این است که شما حس می کنید در امنیت و آرامش هستید و مشکل بزرگی در زندگی خود ندارید. استرس و اضطراب بسیار کمی دارید و در کل از زندگی خود لذت می برید. اگر در خواب ببینید که این آتش در حال خاموش شدن بود و شما نمی توانستید کاری انجام دهید به این معنی است که روزهای راحت و خوشی های شما در حال تمام شدن است و مشکلی برای شما پیش آمده است که نمی توانید جلوی آن را بگیرید.شما احساس می کنید قدرت کافی برای کنترل و حل این مشکل را ندارید و نگران هستید که در آینده نزدیک ، دچار بحران هایی شوید که آرامش را از شما بگیرد. تعبیر خواب آتش - بیش از 29 معنی مختلف برای خواب آتش سوزی تعبیر خواب آتش - بیش از 29 معنی مختلف برای خواب آتش سوزی

تعبیر خواب آتش گرفتن خانه

آتش گرفتن خانه در خواب می تواند معانی مختلفی داشته باشد . شما دچار یک بحران احساسی شده اید و استرس و اضطراب زیادی دارید. به احتمال زیاد با یکی از نزدیکان و یا افراد خانواده خود دچار مشکل شده اید.اگر در خواب ببینید که وسایل خانه در حال سوختن هستند به این معنی است که شما در کسب و کار خود دچار مشکل شده اید و نگران هستید که در آینده مشکل مالی پیدا خواهید کرد. ممکن است هزینه هایی مانند قسط و اجاره خانه شما بالاست و درآمد فعلی شما برای پرداخت این هزینه ها کافی نیست . سوختن وسایل و لوازم خانه معمولا نماد مشکل مالی و تنگدستی است . کارل گوستاو یونگ در این مورد می گوید :
سوختن و آتش گرفتن چیزی معمولا نماد از دست دادن آن و تحولی بزرگ در زندگی است . این خواب معمولا معنی خوبی ندارد و نشانه احساسات منفی در بیننده خواب است . باید به دقت توجه کنید که در خواب چه چیزی آتش گرفته است ، چقدر از این آتش سوزی ناراحتید و میزان و شدت آتش چقدر است . برای مثال : آتشی در حد شعله یک شمع می تواند بسیار مثبت بوده و نشانه این باشد که شما راه خود را برای خوشبختی پیدا کرده اید.

 تعبیر خواب دود آتش سوزی

اگر در خواب دود ببینید و حس کنید که آتش سوزی در کار است نشانه این است که شما فرد بد بینی هستید و اتفاقات بد را از قبل پیش بینی کرده و باعث افزایش استرس و اضطراب خود می شوید. برای مثال ممکن است مدام مرگ عزیزانتان و صحنه شنیدن این خبر و حتی مراسم خاک سپاری را پیش خود مجسم کرده و شدیدا ناراحت می شوید. یا ممکن است بدون اینکه خبری باشد یا نشانه ای از خیانت در همسر خود دیده باشید ، مدام خیانت او را مجسم کرده و ناراحت می شوید. شما نوعی وسواس فکری دارید.

تعبیر خواب آتش سوزی در ساختمان

اگر در خواب ببینید که ساختمانی آتش گرفته است و آنجا پر از جمعیت است ولی شما به آنها هیچ کمکی نمی کنید نشان دهنده این است که شما از اطرافیان و جامعه خودتان دلشکسته شده اید و از جامعه دور شده اید . احساس می کنید آنها در حق شما بدی کرده اند و یا قدر شما را ندانسته اند.

تعبیر خواب فرار کردن از آتش

اگر در خواب ببینید که از یک آتش سوزی در حال فرار کردن هستید نشان دهنده این است که شما مشکل بزرگی در زندگی و یا کسب و کار خودتان پیدا کرده اید و شدیدا در تلاش هستید که هر طور که می توانید آن مشکل را حل کنید. شما احساس می کنید اگر کمی غفلت کنید دیگر نمی توانید در مقابل آن مشکل مقاومت کنید و شکست خواهید خورد. شدیدا در حال تلاش هستید و استرس بسیار زیادی دارید . شما کمی خسته شده اید و به استراحت روحی احتیاج دارید.شاید یک مسافرت تفریحی فکر خوبی باشد .

آتش گرفتن اتاق خواب

اگر در خواب ببینید که اتاق خواب و تخت شما آتش گرفته است به معنی مشکلات جنسی و زناشویی است . احتمالا پای خیانت جنسی در میان است . زیگموند فروید در این مورد میگوید :
آتش در اتاق خواب نشان دهنده یک عصبانیت بزرگ جنسی است . عصبانیتی که می تواند ناشی از عقده های جنسی و یا حتی یک خیانت جنسی باشد.شما حس می کنید از لحاظ جنسی ، قدرت مورد نیاز را ندارید.

لذت بردن از آتش

اگر در خواب ببینید که در یک گردش همراه خانواده آتشی روشن کردید و دور آن نشستید و در حال لذت بردن از گرمای آتش هستید به این معنی است که شما به بسیاری از اهداف مورد نظر خودتان رسیده اید و در حال لذت بردن از نتیجه آن هستید. شما ثبات مالی خوبی دارید و از این بابت نگران نیستید.

تعبیر خواب راه رفتن روی آتش و یا پریدن از آن

راه رفتن روی آتش و پریدن از روی آن می تواند نشان دهنده قدرت و اعتماد بنفس بالای شما باشد . شما در تلاش هستید که مشکلات زندگی خودتان را یکی پس از دیگری از سر راهتان بردارید و در این راه از هیچ چیزی نمی ترسید . شما از تمام خطراتی که در این راه وجود دارد آگاه هستید ولی با تمام قدرت به راه خودتان ادامه می دهید و به احتمال بسیار زیاد ، پیروز خواهید شد .

تعبیر خواب آتش سوزی و سوختن دیگران

اگر در خواب ببینید که باعث به راه افتادن آتشی شده اید و دیگران در این آتش سوختند به این معنی است که کار اشتباهی انجام داده اید که باعث ایجاد مشکل برای افرادی شده است و شما خودتان را مقصر می دانید ولی نمی توانید کاری برای جبران این اشتباه انجام دهید.

تعبیر خواب خاموش شدن آتش توسط باران

اگر در خواب ببینید که آتش سوزی توسط بارش باران خاموش شد به این معنی است که شما مشکل بزرگی دارید و از حل ان ناامید شده اید و تنها راه نجات خودتان را در اتفاق افتادن یک معجزه می دانید.

تعبیر خواب نجات دادن کسی از آتش

اگر در خواب ببینید که کسی را از آتش سوزی نجات دادید به این معنی است که شما خودتان را برای حل مشکلات دیگران به دردسر می اندازید و بیشتر از حد توانتان به دیگران کمک می کنید . این رفتار اگر ادامه داشته باشد می تواند باعث نابودی و افسردگی شما شود. مخصوصا اگر این رفتار جزو رفتارهای مالی و کاری شما باشد به زودی دچار بحران شدید مالی خواهید شد. تعبیر های قدیمی در این مورد نظر دانیال نبی در مورد آتش گرفتن  اگر در خواب ببینی که آتش بدن تو را سوزاند به این معنی است که دچار سختی و مشکل خواهی شد و یا به اندازه آن آتش ، مال حرام به دست خواهی آورد. اگر ببینی که کسی را در آتش انداختی به این معنی است که پادشاهی به او ظلم کرده است ولی او به زودی از این ظلم خلاص خواهد شد. ابراهیم کرمانی در این مورد می گوید : اگر در خواب ببینی که آتش لباس تو را سوزاند به این معنی است که با خانواده خود مشکل پیدا می کنید.

نظر امام صادق در مورد خواب آتش

اگر ببینی که در کنار تو آتشی روشن کردند که به تو زیانی نمی رساند ، به تو نیکی و خیر خواهد رسید. اگر آتشی تو را بسوزاند ولی نوری نداشته باشد به بیماری سردرد دچار خواهی شد. مطیعی تهرانی در این مورد می گوید : اگر در خواب ببینی که آتش لباس تو را سوزاند ، زیانی به تو می رسد. اگر دستت را سوزاند ، مشکلی برای یکی از اعضاء بدنت بوجود خواهد آمد.اگر ببینی که در کنار آتش نشسته ای ولی آتش تو را می سوزاند و کنار می کشی به این معنی است که پشت سر شما حرف می زنند.اگر ببینی که به آتش دست می زنی ولی آتش تو را نمی سوزاند ، به موفقیت بزرگی خواهی رسید. آنلی بیتون در این باره می گوید : اگر آتش تو را نسوزاند نشانه خوشبختی است .

نظر حضرت یوسف در مورد آتش گرفتن خانه

اتش گرفتن خانه در خواب نشانه مشکل کوچک است . دانیال نبی در این مورد می گوید اگر در خواب ببینی که خانه تو سوخت و اندام تو هم در این آتش آسیب دید ، دچار مشکل و مصیبت خواهی شد و احتمالا بیمار می شوی. آنلی بیتون در این مورد می گوید : اگر در خواب ببینید که خانه شما در آتش می سوزد به این معنی است که همسری خوب و مهربان و فرزندانی بسیار خوب خواهید داشت . تعبیر خواب آتش همراه با دود از نظر امام صادق اگر در میدان جنگ آتش همراه با دود دیدی نشانه ترس است . ابراهیم کرمانی در این مورد می گوید : این خواب نشانه ترس و وحشت از انجام کاری است . ابن سیرین در این مورد می گوید : دیدن دود در خواب نشانه غم و اندوه است . سایر مطالب مرتبط :
نظرات: 9 مشاهده