احتمال بیماری قلبی با مشاهده این علائم جود دارد

بدون شک قلب ، یکی از حیاتی ترین و مهم ترین اعضای بدن است که کوچکترین مشکلی در آن می تواند باعث بروز مشکلات فراوانی در سلامت بدن شود. پی بردن به مشکلات قلبی هر چقدر زودتر و سریع تر باشد می تواند درمان آن را نیز راحت تر و موفقیت آمیزتر کند. برخی از تغییرات و مشکلات جزئی که در بدن به وجود می آیند می تواند نشانه ای از احتمال بروز مشکلات قلبی باشند . در ادامه این مطلب به برخی از این تغییرات اشاره شده است . لطفا با ما همراه باشید.

علائمی که می توانند نشان دهنده بیماری قلبی باشند .

1 ) زخم هایی روی پا دارید که بهبود پیدا نمی کنند

اگر روی پای خود زخمی دارید که مدت زیادی از ایجاد آن گذشته است و بهبود پیدا نمی کند و یا اگر زخم هایی که در پاهای شما ایجاد می شوند به سختی و در مدت طولانی تر از حد معمول درمان می شوند می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد. این مشکل می تواند به دلیل مشکلات رگ آئورت بوجود آید و کاهش اکسیژن رسانی به بافت های بدن در قسمت پاها می تواند باعث بروز زخم هایی شود که به راحتی بهبود پیدا نمی کنند .در برخی از موارد حاد ، این زخم ها می توانند تا حدی پیشرفت کنند که منجر به قطع عضو شوند. احتمال بیماری قلبی با مشاهده این علائم جود دارد احتمال بیماری قلبی با مشاهده این علائم جود دارد

2 ) احساس کشیدگی در عضلات ران و پا

اگر در هنگام راه رفتن و دویدن ، در عضلات ران ، باسن و پای خودتان احساس درد و گرفتگی غیر عادی می کنید می تواند نشانه ای از مشکلات آئورت باشد .

3 ) درد انگشتان پا ، درد پاشنه پا

اگر در زمان استراحت و مخصوصا در زمانی که از خواب بیدار می شوید ، درد خاص و غیر معمولی در انگشتان پا و یا کف پا احساس می کنید نیز می تواند نشانه مشکلات قلبی باشد . 4 ) هنگام سرفه کردن ، خلط و موکوس صورتی رنگ دارید به گفته انجمن قلب امریکا ، در صورتی که در هنگام سرفه کردن ، موکوس و خلط رنگی به رنگ صورتی دارید می تواند نشانه ایجاد مایع در ریه به دلیل نوعی بیماری قلبی باشد. 5 ) اگر درد فک و گردن درد در سمت راست دارید ممکن است به نظر برسد که درد فک ربطی به بیماری قلبی نمی تواند داشته باشد ولی در بسیاری از موارد ، درد فک اگر با درد گردن در سمت راست همراه باشد می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد . 6 ) کم شدن موی پاها اگر قبلا شما در ناحیه پا در بخش بین زانو و مچ پا ، مو داشتید ولی در حال حاضر موهای این ناحیه کم شده و یا کلا از بین رفته است می تواند نشانه ای از مشکلات شریانی و مشکل گردش خون و همچنین مشکل اکسیژن رسانی به بافت های بدن باشد.ریزش موی پا در اکثر اوقات نشانه بیماری قلبی است . 7 ) چندین بار در طول شب از خواب بیدار می شوید اگر شب های بدون اینکه نیاز به ادرار کردن داشته باشید از خواب بیدار می شوید می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد . 8 ) اگر مدام احساس خفگی می کنید اگر احساس می کنید چیزی در گلویتان گیر کرده و باعث می شود مدام احساس خفگی کنید می تواند نشانه بیماری قلبی و حتی نشانه حمله قلبی باشد . سایر نشانه های احتمالی عبارتند از :
  •  افزایش وزن سریع : نارسایی قلبی می تواند باعث افزایش سریع وزن شود.این افزایش وزن به این دلیل است که بدن شما مایعات را بخوبی دفع نمی کند چرا که قلب شما به درستی قادر به پمپاژ خون نیست .
  • تورم پاها و مچ پا : جمع شدن مایع در پاها و مچ پا می تواند باعث تورم این قسمت از بدن شود که می تواند نشانه نارسایی قلبی باشد .این اتفاق به این دلیل می افتد که خونی که در تلاش است از پاها به سمت قلب بازگردد ، به دلیل نارسایی قلبی ، با مشکل روبرو می شود.
  • عرق سرد : اگر ناگهان و بدون هیچ دلیلی عرق سرد می کنید می تواند نشانه بیماری قلبی و حتی حمله قلبی باشد .
  • اگر احساس ناخوشایندی دارید که نمی دانید دلیل آن چیست و حتی این حس برای شما ناشناخته است بهتر است به پزشک مراجعه کنید.
  • مشکل نعوظ دارید : در صورتی که اخیر دچار مشکل نعوظ شده اید  می تواند به دلیل اختلال در گردش خون به دلیل مشکلات عروقی باشد .
  • اگر در زمان استراحت و مثلا در حال تماشای تلویزیون احساس می کنید که ناگهان ضربان قلب شما افزایش پیدا می کند به طوری که احساس می کنید قادر به شنیدن و حس کردن ضربان قلبتان هستید و حتی تنفس شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد ، توصیه می کنیم به پزشک مراجعه کنید.
  • درد بی دلیل دست و شانه که حتی در زمان استراحت کردن نیز بهبود پیدا نمی کند.

9 ) احساس درد و سوزش در قفسه سینه

رایج ترین نشانه فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) ، احساس تغییر ریتم قلب همراه با سوزش و درد قفسه سینه است که می تواند حسی مانند تنگی نفس داشته باشد. این مشکل می تواند احتمال سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش دهد. 10 ) همیشه احساس خستگی و بی حوصلگی می کنید خسته بودن و بی حوصلگی برای همه انسان ها پیش می آید و امری طبیعی است . ولی اگر شما در اکثر اوقات و بدون انجام دادن فعالیت سخت بدنی نیز احساس خستگی و بی حوصلگی می کنید و این حس با استراحت کردن از بین نمی رود می تواند نشانه نارسایی قلبی و یا مشکل در عروق کرونر باشد .

11 ) بی حواسی ، مشکلات حافظه ، سردگم بودن

اگر حواس خود را نمی توانید به خوبی جمع کنید ، حافظه شما دچار مشکل شده است ، سردرگم هستید ، افکار مزاحم بسیاری در سر دارید ، دچار اختلالات فکری شده اید و نمی توانید درست تصمیم گیری کنید می تواند نشانه تغییرات شیمیایی (مانند تغییر سطح سدیم) در خون شما باشد که ممکن است با بیماری قلبی در ارتباط باشد .

12 ) آپنه خواب می تواند از علائم بیماری قلبی باشد

آپنه خواب نوعی اختلال خواب است که افراد مبتلا به آن معمولا در زمان خوب دچار توقف ناگهانی تنفس شده و بعد از چند ثانیه ، دوباره به صورت عادی نفس می کشند.آپنه خواب علاوه بر اینکه کیفیت خواب شما را کاهش می دهد ، معمولا با حمله قلبی و سکته مغزی همراه است . 13 ) حملات هراس ترس ناگهانی و بدون دلیل ، دلشوره مداوم ، استرس و اضطراب بیش از حد در صورتی که با درد قفسه سینه ، حالت تهوع و سرگیجه همراه باشد می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد .

14 ) قلب شما بسیار آرام میزند

در صورتی که ضربان قلب شما در حالت استراحت معمولا کمتر از 60 بار در دقیقه است ، می تواند باعث افت اکسیژن رسانی به بافت های بدن شده و باعث بیماری قلبی شود.  
نظرات: 0 مشاهده