31 خواب رایج در جهان + تعبیر آنها

رویاهای ما معمولا زمانی اتفاق می افتند که مغزدر حالت REM قرار دارد و طبق تحقیقات بنیاد ملی خواب امریکا ، بزرگسالان هر شب حداقل 6 بار خواب می بینند که اکثر این خواب ها را فراموش می کنند.تعبیر خواب از سالهای بسیار دور وجود داشته است و در حال حاضر نیز محققان در تلاش هستند تا معانی خواب هایی را که می بینیم ، تفسیر کنند.برهنه بودن در خواب ، افتادن از بلندی ، افتادن دندان ، خواب مرگ و خواب امتحان دادن ، از رایج ترین خواب های جهان هستند که هر فردی حتما چندین بار آن را تجربه کرده است . در ادامه این مطلب برخی از رایج ترین خواب ها را لیست کرده ایم . لطفا با ما همراه باشید .

تعبیر 31 خواب رایج

31 خواب رایج در جهان + تعبیر آنها 31 خواب رایج در جهان + تعبیر آنها

1 ) تعبیر خواب پرنده

دیدن پرنده در خواب معمولا به این معنی است که شما امیدوار هستید از کسی یا چیزی خبری بشنوید.احتمالا شما منتظر کسی هستید .

2 ) تعبیر خواب هواپیما

اگر در خواب ببینید که در حال پرواز با هواپیما هستید نشان دهنده این است که شما تلاش دارید تا سریعا تغییر بزرگی در احساسات و روحیات خود ایجاد کنید.زیگموند فروید در این مورد می گوید :
اگر در خواب ببینید که سوار هواپیما شدید و از زمین بلند شدید و به سمت مقصدی در حرکت بودید نشان دهنده این است که شما در وضع روحی خاصی قرار دارید که می خواهید سریعا آن را تغییر دهید. احتمالا کسی را از دست داده اید و یا خیانتی به شما شده است که سعی دارید سریعا آن را فراموش کنید.

3 ) تعبیر خواب یک موجود عجیب

دیدن موجودی عجیب و ناشناخته و یا موجودی که در فیلم ها و داستان ها وجود دارد می تواند نشان دهنده ترس های ناشناخته و عجیب درونی شما باشد . ممکن است از تغییراتی که در حال حاضر در حال انجام است وحشت دارید. برای مثال ممکن است در حال ازدواج کردن هستید ولی ترسی در درون شما وجود دارد که خودتان هم نمی دانید علت آن چیست .

4 ) قطع شدن اندام ها (مانند دست و پا و انگشتان)

قطع اندام ها معمولا مربوط به از دست دادن برخی از احساسات است .برای مثال اگر در خواب ببینید که دست شما قطع شده است می تواند به این معنی باشد که شما احساس می کنید در رسیدن به آرزوهایتان دچار مشکل شده اید و دیدن قطع شدن پا نشان دهنده این است که شما از رسیدن به آرزوی خود کاملا ناامید شده اید.

5 ) تعبیر خواب قطع شدن سر

جدا شدن سر از تن ، بریده شدن سر و خواب هایی از این دست نشان دهنده از دست دادن هویت و شخصیت است .ممکن است اعتماد بنفس خود را کلا از دست داده باشید و یا دیگر برای خود اهمیت و احترامی قائل نیستید.

6 ) تعبیر خواب رابطه جنسی با همکار

اگر در خواب ببینید که با همکار خودتان رابطه جنسی دارید به این معنی است که شما ویژگی های مثبت او را تحسین می کنید و احتمالا کمی هم نسبت به او حسادت دارید.

7 ) بودن در یک اتاق خالی

این رویا به این معنی است که شما در زندگی هیچ هدف مشخصی ندارید و کاملا در حال هدر دادن انرژی و عمر خود هستید. شما استعدادهای زیادی دارید ولی بجای برنامه ریزی و پیشرفت ، فقط منتظر هستید تا تقدیر راه درست را به شما نشان داده و دری از امید به سوی شما باز کند. خودتان هم از این مورد ناراحتید و دوست دارید کسی شما را راهنمایی کند. مراجعه به یک مشاور می تواند انتخاب خوبی باشد. اگر در خواب ببنید که در اتاق خالی هستید و می ترسید ، یا اینکه بدانید که در این اتاق روح و جن وجود دارد ، به این معنی است که شما در چند روز گذشته متوجه مورد بسیار ناراحت کننده ای شده اید و در تلاش هستید تا از این موقعیت وحشتناک فرار کنید. زیگموند فروید در این مورد اعتقاد داشت : ممکن است به شما خیانت جنسی شده است و شما به تازگی این موضوع را متوجه شده اید و فشار زیادی تحمل می کنید. یا ممکن است واقعیت بسیار تلخی از گذشته خود شنیده اید و قادر به هضم آن نیستید.

8 ) تعبیر خواب ماشین

اگر در خواب ببینید که در ماشینی نشسته اید که کس دیگری در حال رانندگی است به این معنی است که شما احساس می کنید اختیار زندگی شما در دست خودتان نیست و کسی یا کسانی این آزادی را از شما گرفته اند. اگر ببینید که تصادف کردید و زخمی شدید به این معنی است که شما شکست خورده اید و احساس می کنید کسی دیگری باعث این شکست شما شده است . پیشنهاد می کنیم هر چه سریع تر این مورد را حل کنید و هر کسی که سعی دارد این آزادی را از شما بگیرد ، با بیرحمانه ترین حالت ممکن از زندگی خود بیرون کنید.

9  ) گم کردن ماشین و یا دزدیده شدن ماشین

دیدن دزدیده شدن ماشین در خواب به این معنی است که شما در شغل و کسب و کارتان دچار مشکل شده اید و احساس می کنید راهی برای فرار از این مشکل ندارید. شما شدیدا دنبال راه چاره ای برای فرار از این مشکل هستید.

10 ) انباری و یا زیر شیروانی خانه

اگر در خواب ، زیر شیروانی و یا انبار خانه را ببینید به این معنی است که شما خاطرات ناراحت کننده ای از گذشته دارید که باعث فشار روحی شما شده اند و نمی توانید آنها را فراموش کنید. این خاطرات می توانند باعث ایجاد مشکلات روحی و افسردگی و حتی در مواردی باعث داشتن تفکرات خودکشی در شما می شوند.هرچه سریع تر باید فکری به حالشان بکنید. تعبیر خواب تعبیر خواب

11 ) دیدن کودک ، بچه و نوزاد در خواب

دیدن بچه در خواب معمولا نشانه این است که شما فصل جدیدی در زندگی خود آغاز کرده اید و شدیدا احساس مسئولیت می کنید. ممکن است شغل جدیدی شروع کرده اید و یا ازدواج کرده اید.

12 ) گم کردن کفش در رویا

دیدن گم کردن کفش در خواب نشان دهنده این است که شما در موضوع مهمی دودل هستید و نمی توانید تصمیم قاطعی بگیرید. اگر در آخر نتوانید کفش خود را پیدا کنید به این معنی است که شما قدرت تصمیم گیری را از دست داده اید و تقریبا تسلیم شده اید.

13 ) گم کردن چیزی در خواب

اگر در رویا ببینید که چیز با ارزشی را گم کرده اید به معنی از دست دادن عزت نفس و یا اعتماد بنفس است . زمانی که شما در خواب می بینید که به دنبال چیزی می گردید که بسیار با ارزش است ولی نمی توانید آن را پیدا کنید به این معنی است که شما بخش با ارزشی از احساسات و شخصیت خود را از دست داده اید. اگر در خواب ببینید که کسی را گم کرده اید و او را پیدا نمی کنید به این معنی است که شما در تلاش هستید تا دوباره هویت گم شده خودتان را پیدا کنید.

14 ) ثروتمند شدن و پولدار شدن در خواب

اگر در خواب ببینید که ناگهان ثروتمند شده اید و یا جایزه ای به نام شما درآمده است نشان دهنده این است که شما بتازگی تغییر بزرگی در خود ایجاد کرده اید که از این تغییر بسیار خوشحال و راضی هستید.

15 ) عاشق شدن در خواب

اگر در خواب ببینید که عاشق کسی شده اید و بسیار پر شور و هیجان هستید نشان دهنده این است که شما نیازمند دوست داشته شدن و صمیمیت هستید. شما در زندگی واقعی ، کمبود عشق و محبت دارید . ممکن است رابطه شما با عشقتان خوب نیست .

16 ) آویزان شدن

اگر در خواب ببینید که از جایی آویزان شده اید و مقاومت می کنید نشان دهنده این است که تغییر مهمی در زندگی شما در حال رخ دادن است و شما شدیدا در مقابل این تغییر در حال مقاومت کردن هستید. شما به خوبی می دانید که در نهایت مجبور به قبول کردن این تغییر هستید پس نیازی به خسته کردن روح و روانتان نیست .بهتر است خودتان را با این تغییر هماهنگ کنید و بیهوده خودتان را خسته نکنید.

17 ) تعبیر خواب پرواز کردن

پرواز کردن در خواب نشان دهنده این است که شما بسیار ناامید هستید و در شرایط سختی قرار دارید و دوست دارید به هر نحوی که می توانید از این شرایط فرار کنید.شما نیاز به آزادی بیشتری دارید و احساس خفگی می کنید. اختیار عمل خود را از دست داده اید و روحیه شما بسیار تضغیف شده است . احساس می کنید چیزی در زندگی شما وجود دارد که دست و پای شما را بسته است و اجازه نمی دهد به آرزوهایتان برسید . هرچه سریعتر باید این محدودیت را از بین ببرید چرا که مانع پیشرفت و آزادی شماست .

18 ) مردن در خواب

اگر در خواب ببینید که زندگی شما به پایان رسید و مردید ، به این معنی است که شما احساس می کنید کسی و یا چیزی در زندگی شما به آخر خط رسیده و تمام شده است .شما آماده اید تا چیزی و یا کسی را کاملا ترک کنید. زیگموند فروید در این مورد می گوید : عشقتان به شما خیانت کرده و شما تمام احساس خود را به او از دست داده اید و می توانید او را ترک کنید و یا از کار خود ناامید شده اید و آماده اید تا شغل خود را عوض کنید.

19 ) ترسیدن از مرگ

اگر در خواب ببینید که از مرگ می ترسید به این معنی است که شما نگران هستید که شخص و یا چیز مهمی را از دست بدهید.ممکن است زندگی زناشویی شما در خطر است و شما از این بابت نگران هستید. ممکن است کسب و کار شما اوضاع خوبی ندارد و باعث ناراحتی شما شده است .

20 ) دیر کردن

اگر در خواب ببینید که برای رسیدن به جایی دیر کرده اید به این معنی است که شما در زندگی شخصی خود بیش از حد نگران درست انجام دادن کارهایتان هستید.

21 ) لخت بودن در بین جمعیت

اگر در خواب ببینید که در بین جمعیت ، لخت هستید و یا در یک مکان عمومی مانند اداره و یا مدرسه لخت ایستاده اید نشان دهنده این است که احساسات شما آسیب دیده است و احتمالا غرور شما شکسته است .شما احساس می کنید دیگران و جامعه برای شما به اندازه کافی ارزش و شخصیت قائل نیستند.

22 ) کور شدن

اگر در خواب ببینید که کور شده اید نشان دهنده این است که شما احساس می کنید مشکل بزرگی در زندگی دارید ولی نمی توانید منشاء آن را پیدا کنید.شما یک نقطه کور بسیار بزرگ در زندگی خود دارید که شما را بسیار سردرگم کرده است .

23 ) انفجار و یا بمب

دیدن بمباران و یا انفجار در خواب نشان دهنده این است که شما در حال انجام تغییر بزرگی در زندگیتان هستید که احساس می کنید اگر اشتباه باشد می تواند زندگی شما را کاملا نابود کند.احتمال برای انجام این تغییر دودل شده اید.

24 ) امتحان دادن

دیدن این خواب معمولا در زمان هایی که واقعا امتحان دارید و استرس شما بالاست بسیار رایج است و معنی خاصی ندارد. ولی اگر زمان های دیگری این خواب را ببینید به این معنی است که شما از خودتان به هیچ عنوان راضی نیستید و مدام در حال انتقاد کردن در مورد خودتان هستید. اگر ببینید که در جلسه امتحان نشسته اید و هیچ چیزی بلد نیستید می تواند به این معنی باشد که شما در شغلتان بیش از حد تلاش می کنید.

25 ) نیاز به توالت و دستشویی رفتن

اگر در خواب ببینید که نیاز به دستشویی و توالت دارید ولی جایی را پیدا نمی کنید اینگونه تعبیر می شود که شما دیگران را به خودتان ترجیح می دهید و برای راضی نگه داشتن آنها معمولا از خواسته های خود دست می کشید.اگر ببینید که خودتان را کثیف کرده اید به این معنی است که این رفتار شما باعث ضرر مالی و یا روحی شما شده است .

26 ) تعبیر خواب حمام کردن

این خواب به این معنی است که شما احساس می کنید باید چیزی ، کسی و یا رفتاری را از زندگی خود کاملا حذف کنید.توجه داشته باشید که در اکثر موارد این خواب نشان دهنده این است که مثانه شما پر است و باید سریعا از خواب بیدار شده و به دستشویی بروید :)

27 ) تعبیر خواب افتادن دندان

اتفاقاتی در زندگی شما افتاده است که اصلا خوشایند شما نیست ولی شما احساس می کنید برای جلوگیری از آنها ناتوان هستید . برای مثال ممکن است تغییرات اقتصادی کشور باعث وخیم شدن اوضاع کسب و کار شما شده است و شما هیچ راه حلی برای نجات دادن شغلتان ندارید و در حال ورشکست شدن هستید. و یا ممکن است عشقتان عاشق فرد دیگری شده است و شما احساس ناتوانی می کنید و مطمئن هستید به زودی او را از دست خواهید داد و توان رقابت عشقی در مقابل رقیب عشقیتان را ندارید. شما مشکل اعتماد بنفس دارید .

28 ) بالا رفتن از جایی

اگر در خواب ببینید که در حال بالا رفتن از ساختمان و یا کوه هستید نشان دهنده این است که شما کار جدید و مشکلی را آغاز کرده اید و شدیدا تلاش می کنید که در آن کار موفق شوید.

29 ) طلاق گرفتن

اگر در خواب ببینید که در حال طلاق گرفتن هستید به این معنی است که شما تعهدی را پذیرفته اید که دوست دارید از آن خلاص شوید . ممکن است از زندگی زناشویی خود راضی نیستید و احساس می کنید انتخاب درستی نکرده اید.

30 ) ازدواج کردن

اگر در خواب ببینید با کسی ازدواج کردید که او را نمی شناسید به این معنی است که شما در حال پذیرفتن مسئولیت سنگین و عهدی هستید که مطمئن نیستید می توانید از پس آن بر بیایید یا نه .

31 ) نمی توانید حرف بزنید

اگر در خواب ببینید که قادر به حرف زدن نیستید به این معنی است که شما مشکل حل نشده اید با کسی دارید که نادیده گرفته شده است و یا شما نتوانسته اید آن مشکل را با او مطرح کنید و از این بابت شدیدا احساس ناراحتی می کنید. تعبیر خواب های مشابه  :  
نظرات: 0 مشاهده