تعبیر خواب مو » لیست 99 معنی مختلف برای دیدن مو در خواب

در این مطلب از سایت پاموه ، سعی داریم به صورت کامل به معانی مختلف دیدن خواب مو بپردازیم.رایج ترین خواب هایی که ممکن است در این مورد دیده شوند عبارتند از :
  • ریزش مو در خواب و کچل شدن
  • کوتاه کردن مو در خواب
  • آرایش کردن و بلند کردن مو
  • رنگ کردن مو در خواب
  • رشد موهای زائد بدن
  • تعبیر خواب موی بلند
  • دیدن موی زنانه برای مرد
  • سفید شدن مو
  • بلند شدن و یا ریختن موی ابرو و مژه
تعبیر خواب مو » بیش از 189 معنی مختلف برای دیدن مو در خواب تعبیر خواب مو » بیش از 189 معنی مختلف برای دیدن مو در خواب

تعبیر خواب مو چیست ؟

از نظر بسیاری از روانشناسان و تعبیر کننده های جدید ، دیدن مو در خواب نماد قدرت و اعتماد بنفس شخص است . خواب مو یکی از رویاهایی است که می تواند بیانگر جوانب مختلف شخصیتی فرد بوده و از جهاتی بسیار مهم و پر اهمیت باشد. اغلب انسان ها به زیبایی موی خود اهمیت بسیار زیادی می دهند و سعی می کنند سلامت آن را به هر نحوی شده ، حفظ کنند. ریزش مو و کچل شدن نیز یکی از کابوس های زندگی هر فردی است که این مورد می تواند برای زنان سخت تر نیز باشد . دیدن مشکلات مو در خواب در بسیاری از موارد می تواند نشان دهنده وجود مشکلات فراوانی در زندگی فرد باشد. این خواب معمولا نماد شخصیت و هویت بیرونی فرد است . سفید شدن مو ، ریزش مو ، طاس شدن  و سایر مشکلات مربوط به مو می تواند با مشکلات هویتی و شخصیتی فرد مرتبط باشد . در یک پژوهش که در کشور چین انجام شده است مشخص شده است که ریزش مو در خواب می تواند بیان گر مشکلاتی در روابط عمومی و عاطفی شخص باشد .

تعبیر خواب ریختن مو

از دست دادن مو ، ریزش مو و کچل شدن در خواب می تواند به معنی بودن در وضعیتی باشد که در کنترل شما نیست . همانطور که شما در زمانی که دچار ریزش مو می شوید ، احساس می کنید که هیچ کنترلی بر آن ندارید و اختیار آن در دستان شما نیست ، زمانی که این خواب را می بینید به این معنی است که شما در وضعیتی گیر کرده اید که احساس می کنید برای تغییر آن هیچ قدرتی ندارید . ریزش مو در خواب در مواردی نیز با غرور و شخصیت فرد در ارتباط است . اگر در خواب ببینید که موهای شما میریزد و در حال کچل شدن هستید می تواند به این معنی باشد که غرور شما جریحه دار شده است و شما دچار مشکلات اعتماد بنفس شده اید .

زیگموند فروید در مورد ریزش مو در خواب می گوید :

زمانی شما این خواب را می بینید که اعتماد بنفس شما از بین رفته باشد. اگر در خواب ببینید که موهای سر شما ریخته است ولی سایر جاهای بدن شما پر مو است (مخصوصا آلت تناسلی) به این معنی است که به شما خیانت جنسی شده است و احساسات شما به همین دلیل بسیار صدمه دیده است .

تعبیر خواب اصلاح مو

اگر در خواب ببینید که در حال اصلاح کردن و زیبا کردن موهای خود هستید می تواند به این معنی باشد که شما احساس می کنید باید توسط جامعه و اطرافیانتان پذیرفته شوید و مورد تحسین قرار بگیرید . اگر ببینید که کسی موهای شما را اصلاح می کند و شما از این بابت ناراضی هستید می تواند به این معنی باشد که احساس می کنید کسی اختیار زندگی شما را از دستتان گرفته است و شما هیچ کنترلی بر زندگی خودتان ندارید. این مورد می تواند روح و روان شما را نابود کند. این فرد می تواند همسر شما و یا والدین شما و یا هر فرد دیگری باشد. بسیار مهم است که شما به صورت بی رحمانه ای این فرد را از زندگی خود بیرون کنید.

تعبیر خواب کوتاه کردن مو

از بین بردن موها و یا کوتاه کردن مو با قیچی در خواب می تواند به این معنی باشد که شما در زندگی خود احساس محدودیت می کنید و سعی دارید خودتان را  آزاد کنید. شما فرد مضطربی هستید و ممکن است کسی در زندگی شما وجود دارد که اختیار زندگی شما را در دست گرفته است و شما دوست دارید او را از زندگی خود بیرون کنید ولی به هر دلیلی موفق به این کار نمی شوید.

تعبیر خواب موی قرمز

اگر در خواب ببینید که موهای شما قرمز است و یا خودتان موهایتان را به رنگ قرمز رنگ کرده اید می تواند به این معنی باشد که شما فرد شادی هستید و در روابط خود احساس قدرتمند بودن می کنید. شما اعتماد بنفس خوبی دارید و اجازه نمی دهید کسی در مسائل خصوصیتان دخالت کند. ممکن است شما احساسات خود را به حداقل رسانده باشید و احتیاج دارید که کمی احساس وارد زندگی خودتان کنید.

تعبیر خواب شپش مو

اگر در خواب ببینید که موهای شما شپش دارد می تواند به این معنی باشد که چیزی و یا کسی تمرکز حواس شما را مختل کرده است و شما توانایی تصمیم گیری درست در مسائل مهم زندگی خود را از دست داده اید. بیرون کردن این شخص از زندگی شما می تواند بسیار سخت باشد. از طرفی اگر نتوانید تمرکز حواس و آرامش خود را بدست بیاورید می تواند برای شما بسیار گران تمام شود. ادامه داشتن این شرایط می تواند شرایط کاری شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلات فراوانی برای شما شود.

تعبیر خواب موی بلند

اگر در خواب ببینید که موی های بلندی دارید می تواند به این معنی باشد که شما فرد آزاد و مستقلی هستید و به کسی اجازه دخالت در مسائل شخصی خود را نمی دهید. شما از این بابت احساس رضایت شدیدی دارید .

تعبیر خواب شستن مو

اگر در خواب ببینید که در حال شستن موهای خود هستید به این معنی است که شما فردی و یا چیزی را از زندگی خود بیرون کرده اید که مانع رشد شما بوده است . شما هم اکنون احساس آزادی و شادی می کنید.ممکن است کسی به شما خیانت کرده بود و شما در حال فراموش کردن او هستید.

تعبیر خواب موی بلوند

اگر ببینید که موهای خود را بلوند کرده اید نشانه این است که احساس خوشبختی و رضایت می کنید.شما در مرحله ای زندگی خود هستید که مدت ها آرزوی رسیدن به آن را داشته اید. ممکن است به عشق خودتان رسیده باشید و حتی ازدواج کرده باشید. این خواب نشانه تغییرات شدید احساسات درونی شما است و شما از از اضطراب و نگرانی به طرف آرامش و شادی در حال حرکت هستید.

دیدن موی فر فری در خواب

اگر در خواب ببینید که موی شما فر و یا مجعد شده است می تواند نشانه این باشد که شما دوست دارید برای کسی خودتان را شیک و زیبا نشان دهید. آن شخص می تواند عشق شما باشد .

تعبیر خواب صاف کردن موها

این خواب می تواند به این معنی باشد که شما در حال تلاش برای تغییر ظاهر خودتان هستید. ممکن است از ظاهر فعلی خودتان رضایت نداشته باشید و یا ممکن است دوست دارید خودتان را زیباتر کنید. این خواب نیز می تواند نشانه وجود عشق جدید در قلب شما باشد.

معنی دیدن خواب رنگ کردن مو

می تواند اینگونه باشد که شما در حال تلاش برای تغییر بخشی از ظاهر و یا بخشی از رفتار خود هستید که از آن رضایت ندارید. این تغییر بسیار مثبت و خوب است و می تواند تاثیرات مهمی در زندگی شخصی شما داشته باشد.

بافتن مو در خواب

اگر در خواب ببینید که موهای خود را بافته اید می تواند به این معنی باشد که شما از لحاظ عاطفی احساس امنیت نمی کنید . شما احساس می کنید به اندازه کافی جذاب نیستید و این حس ، باعث کاهش اعتماد بنفس شما شده است .

تعبیر خواب مو در دهان

اگر در خواب بببینید که مو در دهان شما وجود دارد به این معنی است که کسی یا چیزی باعث بروز مشکلات زیادی در زندگی شما شده است به حدی که شما در حال حاضر به هیچ عنوان احساس راحتی و خوشحالی نمی کنید. حل این مشکل برای شما به هر دلیلی می تواند سخت باشد و ادامه این راه نیز اصلا قابل تحمل نیست . شما تمرکز ، آرامش و شادی زندگی خودتان را از دست داده اید. هر چه سریع تر برای حل این مشکل باید دست بکار شوید.

شستن مو و خیس شدن موها

ممکن است موهای خودتان را بشویید یا شنا کنید و موهایتان خیس شود . ویا حتی ممکن است این خیس شدن به دلیل بارش باران و برف باشد.در هر صورت خیس شدن مو در خواب می تواند به این دلیل باشد که شما در حال تلاش برای تغییر یک رفتار و یا اخلاق زشت خود هستید. ممکن است به کسی خیانت جنسی و یا مالی کرده اید و در حال تلاش هستید که آن را جبران کرده و رضایت فرد را جلب کنید. در هر صورت شما از لحاظ درونی در آرامش نیستید و تصمیم دارید در خودتان تغییر مثبتی ایجاد کنید. این تغییر می تواند شدیدا به نفع شما باشد .

تعبیر خواب موی خاکستری

اگر در خواب ببینید که موهای شما خاکستری شده است به این معنی است که شما تقریبا به بلوغ فکری رسیده اید و سعی دارید هر کاری را به درستی انجام دهید و دوست دارید اخلاق و رفتار شما باعث ضرر کسی نشود.

تعبیر خواب موی سفید

اگر در خواب ببینید که موهای شما سفید شده است و یا به صورت ناگهانی سفید شد می تواند معانی مختلفی داشته باشد. یکی از رایج ترین معانی این خواب می تواند این باشد که شما به شدت از پیر شدن وحشت دارید. از ناتوانی ها و نازیبایی هایی که ممکن است در دوران پیری سراغ شما بیاید می ترسید .احتمالا دوست دارید قبل از رسیدن به دوران پیری بمیرید .

تعبیر خواب حالت دادن به مو

اگر در خواب ببینید که در حال حالت دادن به موهای خود هستید (مثلا با استفاده از سشوار) نشان دهنده این است که شما سعی دارید چیزی و یا رفتاری را در خود تغییر دهید که این تغییر بسیار سخت است و شما با مقاومت روبرو می شود. این تغییر می تواند ظاهری ، اخلاقی و یا حتی شغلی باشد .اگر ببینید که برای حالت دادن موهای خود از ژل مو و یا آب استفاده می کنید نشان دهنده این است که کسی در این راه به شما کمک می کند. اگر ببینید که نمی تواند موهای خود را حالت دهید به این معنی است که شما احساس ناتوانی می کنید و نمی توانید این تغییر را انجام دهید. ممکن است به همین دلیل احساس افسردگی کنید.

تعبیر خواب کلاه گیس

اگر در خواب ببینید که از کلاه گیس استفاده می کنید به این معنی است که شما فرد دروغ گو و ریا کاری هستنید و در روابط شخصی خوتان زیاد دورغ می گویید . ممکن است به عشق خودتان خیانت می کنید و یا در زمینه شغلی در حال خیانت کردن به شریک و یا همکاران خود هستید . ضمیر ناخودآگاه شما از این مورد در عذاب است .روح شما شدیدا از این رفتار شما آسیب دیده است . شما در روابط اجتماعی ، خودِ واقعیتان را نشان نمی دهید و بسیار دورو هستید.

تعبیر خواب چینی در مورد مو

سفید شدن مو شما از پیری می ترسید ، احتمالا افسرده هستید
آتش گرفتن مو مشکلات زیادی در زندگی زناشویی خود دارید
موی قهوه ای احساس زیبایی می کنید
موی سیاه احساس شادی می کنید
موی قرمز احساس آزادی می کنید
ریزش مو از آینده خود بسیار نگران هستید
موی کثیف مشکل عاطفی دارید ، به شما خیانت شده است و یا در حال خیانت جنسی هستید
 

تعبیر خواب هندی

ریزش مو و از دست داده موها

به این معنی است که شما نگرانی بسیار بزرگی در زندگی خود دارید . همچنین نشان دهنده این است که شما از پیری و ناتوانی بسیار وحشت دارید .زندگی فعلی شما سرشار از استرس است .این استرس باعث کاهش بار عاطفی زندگی روزمره شما شده است و حتی ممکن است روابط زناشویی شما را نیز تحت تاثیر قرار داده باشد .

ریزش موی ابرو

می تواند به این دلیل باشد که شما به عشق خودتان مشکوک هستید. شما شک دارید که آیا او به شما خیانت می کند یا نه . حتی ممکن است نشانه هایی از خیانت جنسی پیدا کرده اید ولی هنوز مطمئن نیستید و یا دوست ندارید این خیانت را باور کنید و هنوز به دنبال دلایلی می گردید که مطمئن شوید این اتفاق نیوفته است.

اگر در خواب ببینید که موهای زائد دارید

می تواند به این معنی باشد که مشکلات جدیدی در زندگی شما به وجود آمده است که احساس می کنید حل این مشکلات در توان شما نیست و یا به مدت زمان زیادی نیاز دارد. تمرکز خودتان را حفظ کنید و اجازه ندهید این مشکلات باعث سخت شدن شرایط زندگیتان شوند. شما با کمی صبر و تلاش می توانید این مشکلات را رفع کنید. رشد مو بر روی صورت ، کف دست ، کف پا ، گوش ها ، روی پیشانی و حتی روی آلت تناسلی می تواند همین تعبیر را داشته باشد.

اگر در خواب ببینید که در حال شانه کردن موهای خود هستید

می تواند معنی مثبتی داشته باشد.
  • شما افکار مزاحمی را که باعث مشکلاتی برای زندگی شما شده بود ، از ذهنتان بیرون کرده اید
  • رفتار نا مناسبی را ترک کرده اید .
  • فرد مزاحمی را از زندگی خود بیرون کرده اید .
  • مشکلی بزرگی را حل کرده اید

اگر در خواب ببینید که موهای خود را رنگ می کنید

می تواند معانی مختلفی داشته باشد . برای مثال اگر موهای خود را سفید رنگ کردید نشانه این است که افسرده شده اید و یا استرس و اضطراب شدیدی دارید . اگر موهای خود را قرمز رنگ کردید نشان دهنده این است که احساس آزادی می کنید و یا از چیزی و یا کسی بسیار خشمگین هستید. اگر ببینید که موهای خود را بلوند کرده اید نشان دهنده این است که شما احساس جنسی شدیدی دارید و از لحاظ جنسی به خوبی ارضا نشده اید . اگر موهای خود را صورتی رنگ کنید نشان دهنده این است که کودک درون شما تمایل دارد به خواسته های کودکیتان دست پیدا کند. شما دوران کودکی خوبی نداشته اید. تعبیر خواب های قدیمی در این مورد   نظر کارل یونگ: این خواب نشان دهنده سلامت و شادابی است .

نظر حضرت یوسف در مورد خواب مو

  • ریزش مو در خواب نشان دهنده دوری از همسر و احتمالا طلاق است .
  • دیدن موی بلند نشانه طول عمر زیاد است
  • دیدن خواب تراشیدن موی سر نشانه آنست که از غم بیرون خواهید آمد
نظر لوک اویتنهاو 
شستن مو نشانه نگرانی و استرس
بافتن مو و بستن مو نشانه ناراحتی و غمگین بودن
موی فر نشانه منفعت مالی
سوختن مو نشانه خیانت جنسی
ریختن مو نشانه آبرو ریزی است .
شانه کردن مو در کارهای روزمره بی دقتی می کنید

بروز رسانی در تاریخ یکم دی ماه هزار و چهار صد :)

معنی این خواب از نظر روانشناسان اروپایی و ترکیه از نظر روانشناسان اروپایی و ترک ، دیدن خواب مو می تواند نماد نگرانی شما از بابت ظاهرتان باشد .این خواب در بسیاری از موارد نشان دهنده نگرانی بیننده خواب از بابت سلامتی ظاهری ، زیبایی ، قدرت و حس اعتمادبنفس است .

دیدن مو در خواب

دیدن خواب مو در زنان بسیار بیشتر از مردان است  و تقریبا هر زنی در طول زندگی خود حداقل چند بار خواب هایی مربوط به مو را میبیند در حالی که ممکن است مردی تا آخر عمر حتی یکبار هم این خواب را ندیده باشد. این موضوع به این دلیل است که زنان بسیار بیشتر از مردان نسبت ظاهر و سلامتی خودشان حساس هستند و نسبت به این که دیگران چه نظری در مورد آنها دارند ، اهمیت بسیار زیادی قائل هستند.

تعبیر خواب ریزش مو

اگر در خواب ببینید که موهای شما در حال ریختن هستند می تواند به این معنی باشد که مشکلاتی برای شما پیش آمده است که حس می کنید از کنترل شما خارچ است و نمی توانید به هیچ طریقی این مشکلات را حل کنید . حس می کنید این مشکلات می تواند بر روی اعتبار شما در نزد دیگران تاثیر منفی بگذارد . فکر می کنید به مرور اعتبار خودتان را در بین اطرافیانتان از دست داده اید و آنها دیگران به شما اهمیت نمی دهند. اگر ببینید که کاملا کچل شده اید به این معنی است که اعتماد به نفستان را در روابط اجتماعی از دست داده اید . فروید در این مورد می گوید : اگر در خواب ببینید که موهای شما در حال ریختن هستند به این معنی است که احساس پیری می کنید و حس می کنید که دیگر جذابیت جنسی برای جنس مخالف ندارید . شدیدا احساس بی انگیزگی می کنید و دلیلی برای تلاش ندارید . در حال افسرده شدن هستید . مخصوصا اگر یک زن این خواب را ببیند .

کوتاه کردن مو در خواب

اگر در خواب ببینید که در حال کوتاه کرده موهایتان هستید می تواند به این معنی باشد که شما برای جلب رضایت و اعتماد اطرافیانتان معمولا از خواسته های خود دست می کشید و حتی ممکن است برای این منظور دست به کارهایی بزنید که برای شما سخت و نفرت انگیز است . توحه داشته باشید که شما هیچ وقت نمی توانید تمام اطرافیانتان را راضی نگه دارید و ادامه این مسیر می تواند برای شما سخت و ناراحت کننده باشد.

دیدن موی قرمز در خواب

دیدن موی قرمز در خواب نشان دهنده اشتیاق شما به زندگی و احساس شادی و جوانی در شماست . شما تصمیم گرفته اید از این به بعد بیشتر به علایقتان اهمیت بدهید.

دیدن شپش داخل مو

اگر در خواب ببینید که موهای شما شپش دارند به این معنی است که احساس می کنید کسی یا کسانی از بین اطرافیانتان در حال خراب کردن چهره شما در جامعه هستند و برایتان نقشه کشیده اند . احساس می کنید در مقابل این افراد بی دفاع هستید و نمی توانید جلوی کارهای آنها را بگیرید .حس می کنید کسانی پشت سر شما حرف می زنند.

موهای بلند (دراز)

اینکه در خواب ببینید که موهای شما بلند است و یا تصمیم دارید موهایتان را بلند کنید می تواند به این معنی باشد که شما آدم مستقلی هستید و به هیچ عنوان اجازه نمی دهید دیگران برای شما تصمیم بگیرند . برای رسیدن به لذت ها و اهدافتان خودتان تصمیم گیری می کنید و به کسی اجازه دخالت کردن نمی دهید.

تعبیر خواب اینکه کسی موهای شما را کوتاه کند

اگر در خواب ببینید که کسی در حال کوتاه کردن موهای شما است می تواند به این معنی باشد که احساس می کنید کسی یا کسانی از اطرافیان شما ، کنترل زندگیتان را از شما گرفته اند و باعث ناراحتی و سردرگمی شما شده اند . این فرد ممکن است یکی از عزیزانتان باشد به همین دلیل نمی توانید به راحتی او را از خود دور کنید چرا که نگران هستید از شما دلگیر شود. در هر صورت در سریع ترین زمان ممکن باید او را کاملا بیرحمانه از زندگیتان بیرون کنید در غیر این صورت مشکلات زیادی پیش روی شما خواهد بود.

تعبیر خواب موهای بلوند (زرد طلایی)

این خواب دقیقا نشان دهنده حالات روحی شما ست . شما در حال حاضر احساس شادی و نشاط می کنید و بهترین روزهای زندگیتان را سپری می کنید.  احساس می کنید به اهدافتان رسیده اید و روزهای خوبی در پیش رویتان است .

تعبیر خواب موهای فر و مجعد

این خواب معمولا نشانه احساس رضایت از زیبایی است .اگر در خواب ببینید که موهای شما فرفری شده است می تواند به این معنی باشد که احساس می کنید دیگران شما را دوست دارند و اعتبار خوبی در جامعه دارید. مطالب مرتبط
  1. تعبیر خواب مرده
  2. تعبیر خواب نوزاد
  3. تعبیر خواب گل
  4. تعبیر خواب بارداری
  5. تعبیر خواب ماشین
  6. تعبیر خواب خانه
  7. تعبیر خواب دندان
نظرات: 14 مشاهده