لاغری با سرکه سیب - آیا کاهش وزن با سرکه سیب امکان پذیر است ؟

چاقی به حالتی گفته می شود که در آن وزن فرد نسبت به قد او از حد معینی بیشتر باشد که توضیح آن در مطالب قبلی داده شده است و برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب ، از توضیح مجدد آن خودداری می کنیم .زمانی که شما بیش از نیاز بدن و بیش از کالری مصرفی ، کالری وارد بدن می کنید ، دچار چاقی و اضافه وزن خواهید شد.مصرف برخی از داروها ، بی تحرکی ، برخی از بیماری ها ، مصرف الکل و بسیاری از سایر دلایل می تواند باعث افزایش وزن شود. لاغری با سرکه سیب - آیا کاهش وزن با سرکه سیب امکان پذیر است ؟ لاغری با سرکه سیب - آیا کاهش وزن با سرکه سیب امکان پذیر است ؟ یکی از روش های گیاهی که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است «استفاده از سرکه سیب برای لاغری» است.روش های گیاهی اخیرا طرفداران بسیار زیادی نسبت به روش ها و داروهای شیمیایی پیدا کرده اند چراکه هم ارزانتر هستند و هم عوارض جانبی شدیدی مانند داروهای شیمیایی ندارند.در ادامه این مطلب به برخی از روش های استفاده از سرکه سیب برای لاغری اشاره شده است .لطفا با ما همراه باشید.

لاغری با سرکه سیب ، آیا واقعیت دارد؟

سرکه سیب سرشار از ویتامین ها ، پتاسیم ، مواد معدنی مورد نیاز بدن ، آمینو اسید استیک و بسیاری از سایر مواد مورد نیاز بدن است . همچنین سرکه سیب به جذب آهن از خوراکی هایی که مصرف می کنیم کمک کرده و از ذخیره سازی آب زیر پوستی در بدن جلوگیری می کند.به نظر می رسد این نوشیدنی گیاهی پرخاصیت ، واقعا برای کاهش وزن می تواند موثر باشد. البته توجه داشته باشید که این روش برای لاغری اصلا یک روش سریع نیست و نیاز به صبر و تحمل دارد.در صورتی که تصمیم دارید با مصرف مقدار زیادی سرکه سیب به صورت روزانه سریعا لاغر شوید ، توصیه می کنیم یک روش دیگر برای این کار انتخاب کنید چراکه این کار می تواند باعث بروز عوارض جانبی و حتی آسیب رساندن به دندان های شما شود. علاوه بر این انتظار نداشته باشید که با اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه خود ، شاهد معجزه باشید. همراه با اضافه کردن این سرکه ، حتما باید تحرک بیشتر و ورزش کردن و همچنین برخی پرهیزهای غذایی را نیز در نظر داشته باشید.
توجه : فقط سرکه سیب اصل ، طبیعی و با کیفیت این خاصیت را دارد و سرکه سیب تقلبی و بی کیفیت نه تنها باعث کاهش وزن نمی شود بلکه ممکن است عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد.

چرا سرکه سیب باعث کاهش وزن و لاغری می شود؟

1 ) ذخیره سازی چربی را کاهش می دهد

مصرف سرکه سیب باعث بهبود متابولسم بدن و افزایش سوختن کالری شده و میزان تجمع چربی ها را کاهش میدهد.همچنین سطح کلسترول خوب خون را افزایش داده و کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

2 ) قند خون را کنترل می کند

ممکن است تا کنون به این موضوع توجه نکرده باشید ولی سطح هورمون انسولین و سطح قند خون می تواند بر میزان تجمع چربی بدن تاثیر گذار باشد.ترشح بیش از حد انسولین می تواند باعث چاقی شود.(منبع 1) .مصرف سرکه سیب بعد از وعده غذایی و یا به صورت سالاد همراه با غذا به دلیل داشتن اسید استیک ، می تواند سطح گلوکز بدن را کاهش دهد.(منبع 2) .
توجه : در صورتی که سطح قند خون شما پایین است ، قبل از مصرف دارویی سرکه سیب ، با پزشک خود مشورت کنید.

3 ) به هضم درست غذا کمک می کند

زمانی که تعادل باکتری های مفید بدن بهم می خورد مشکلات گوارشی و هضم آغاز می شود..سرکه سیب باعث متعادل شدن باکتری های روده شده و حرکات روده را بهبود می بخشد.

4 ) سرکه سیب اشتها را کاهش می دهد

سرکه سیب یکی از قوی ترین روش های گیاهی برای سرکوب گرسنگی است.هر چقدر کمتر غذا بخورید ، احتمال افزایش وزن و چاقی نیز کمتر می شود.

روش های لاغری با سرکه سیب

1 ) استفاده از سرکه سیب با دارچین و لیمو

شما به راحتی می توانید با ترکیب دارچین + لیمو + سرکه سیب ، یک نوشیدنی ضد التهاب و چربی سوز خانگی تهیه کنید.برای اینکار می توانید به یک لیوان آب ، نصف قاشق چای خوری دارچین ، 2 قاشق چای خوری عسل ، یک قاشق آب لیموی تازه و اصل ، یک قاشق چای خوری سرکه سیب اضافه کرده و روزی سه بار بعد از هر وعده غذایی بنوشید.از این نوشیدنی بیش از سه هفته مداوم استفاده نکنید.می توانید بعد از سه هفته ، یک هفته استراحت کرده و دوباره مصرف این نوشیدنی را آغاز کنید.
توجه : مصرف دارویی دارچین می تواند عوارض جانبی در پی داشته باشد و با برخی از داروهایی که در حال مصرف کردن هستید تداخل ایجاد کند.داروهایی مانند آسپرین ، ایبوپروفن ، پلاویکس ، وارفارین و ...

2 ) سرکه سیب و عسل

برای استفاده از این روش کافی است به یک لیوان آب ولرم ، دو قاشق چای خوری عسل و 1 قاشق چای خوری سرکه سیب اضافه کرده و روزی دوبار مصرف کنید/. این روش ساده ترین و در عین حال موثرترین روش استفاده از سرکه سیب برای لاغری است.

3 ) سرکه سیب همراه با سالاد

اضافه کردن سرکه سیب به سالاد نه تنها می تواند طعم دلپذیری به سالاد بدهد، بلکه می تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند.

4 ) سرکه سیب + چای سبز

چای سبز نیز می تواند برای کاهش وزن مفید باشد. شما می توانید چای سبز را به روش معمول تهیه کرده و در زمان مصرف ، کمی سرکه سیب به آن اضافه کرده و روزی سه بار بنوشید. سرکه سیب باعث کاهش وزن و لاغری می شود؟ سرکه سیب باعث کاهش وزن و لاغری می شود؟

5 ) سرکه سیب + چای بابونه برای کاهش وزن

2 قاشق چای خوری سرکه سیب را با 3 قاشق چای خوری عسل به یک لیوان چای بابونه اضافه کرده و روزی یکبار مصرف کنید.

6 ) شربت افرا + سرکه سیب

شربت افرا یک شیرین کننده 100 درصد طبیعی است و حاوی مقدار مناسبی از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد نیز کمک کند.کافیست 2 قاشق چای خوری سرکه سیب را با مقدار دلخواه از شربت افرا مخلوط کرده و در یک لیوان آب گرم بریزید و سه بار در روز و بعد از وعده های غذایی بنوشید.

7 ) سرکه سیب + سیر

در یک لیوان آب گرم 2 قاشق چای خوری عسل + 2 قاشق چای خوری سرکه سیب را با چند قطره آب سیر مخلوط کرده و روزی یکبار بنوشید . توجه : در صورتی که به هر دلیل قادر به مصرف سرکه سیب نیستید ، می توانید از قرص های سرکه سیب موجود در داروخانه ها نیز استفده کنید.ولی توجه داشته باشید که این قرص ها به هیچ عنوان نمی توانند اثراتی مانند سرکه سیب طبیعی داشته باشند. احتیاط :
  • قبل از هرگونه مصرف خودسرانه و دارویی سرکه سیب ، حتما با پزشک مشورت کنید
  • مطمئن شوید که به سرکه سیب حساسیت ندارید
  • به صورت همزمان از چند روش مختلف استفاده نکنید
  • هیچ کدام از روش ها را بیش از سه هفته متوالی استفاده نکنید.بعد از سه هفته حتما یک هفته استراحت کنید.
  • افرادی که دچار مشکلات معده و مری هستند نباید سرکه سیب مصرف کنند
  • سرکه سیب می تواند رفلاکس معده را بدتر کند
  • زنان باردار نباید به صورت خودسرانه از سرکه سیب به صورت دارویی استفاده کنند.
نظرات: 0 مشاهده