دلایل کاهش میل جنسی + روش های افزایش آن در زنان و مردان

کاهش میل جنسی معمولا در زنان بیشتر از مردان است.این کاهش میلی جنسی در زنان به این دلیل بیشتر به چشم می آید چون طبق تحقیقات اخیر در حالت معمول ، زنان بیشتر از مردان تمایل به برقراری رابطه جنسی منظم دارند.تمایل جنسی افراد شدیدا تحت تاثیر عوامل خارجی و داخلی بدن قرار می گیرد . عواملی مانند : افزایش سن ، تغییر هورمون های بدن مانند تغییر سطح تستوسترون ، افسردگی ، استرس ، نارضایتی جنسی ، مشکلات خانوادگی ، سابقه تجاوز جنسی ، مصرف برخی از داروها ، ابتلا به برخی از بیماری ها ، کم تحرکی و ورزش نکردن ، اضافه وزن ، آپنه خواب ، مصرف مواد مخدر ، الکل  و .... در بسیاری از مواد با تغییراتی در سبک زندگی می توان تا حد زیادی از کاهش میل جنسی جلوگیری کرد و حتی باعث افزایش میل جنسی در زنان و مردان شد.در ادامه این مطلب به روش های خانگی و گیاهی برای افزایش میل جنسی اشاره شده است . دلایل کاهش میل جنسی + روش های افزایش آن در زنان و مردان دلایل کاهش میل جنسی + روش های افزایش آن در زنان و مردان

دلایل کاهش میل جنسی چیست ؟

کاهش میل جنسی در زنان و مردان در برخی از موارد ریشه یکسانی دارد.برای مردان با افزایش سن بسیار طبیعی است که کمی از میل جنسی کاسته شود.اکثر مردان بعد از 60 الی 70 سالگی بخش زیادی از میل جنسی خود را از دست می دهند. ولی این کاهش میل جنسی فقط به دلیل افزایش سن نیست بلکه با افزایش سن ، با ابتلا به بیماری های مختلف ، مصرف برخی از داروها ، استرس و افسردگی ناشی از پیری ، میل جنسی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. کاهش سطح تستوسترون نیز می تواند باعث اختلالاتی در قدرت جنسی شود. برای مثال پایین بودن سطح تستوسترون می تواند باعث اختلال نعوظ شود. البته توجه داشته باشید که کاهش سطح تستوسترون لزوما در همان لحظه باعث مشکل نمی شود.در مردان ابتلا به انزال زودرس و یا مشکل در ارضا شدن ، رایج تر از مشکلات نعوظ است. این مردان به مرور دچار بی میلی جنسی نیز می شوند. مطلب پیشنهادی : درمان گیاهی زود انزالی ولی در زنان پیدا کردن ریشه بی میلی جنسی به این آسانی نیست .علل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند زنان را دچار این مشکل کند. رایج ترین دلایل کاهش میل جنسی در زنان عبارتند از : عدم رضایت از شریک جنسی ، مشکلات خانوادگی ، استرس شغلی ، مشکلات پزشکی مانند (فیبروئیدها ، اندومتریوز و مشکلات تیروئید) ، مشکلات هورمونی ، مصرف برخی از دارو ها ، افزایش سن و ... زمانی که صحبت از افزایش میل جنسی می شود معمولا پای دو ماده شیمیایی بیولوژیکی در میان است . دوپامین و پرولاکتین . محققان اعتقاد دارند که افزایش دوپامین باعث افزایش میل جنسی و افزایش پرولاکتین باعث کاهش میل جنسی می شود .داروهایی که در حال مصرف کردن هستید می توانند بر روی میزان ترشح دوپامین و پرولاکتین تاثیر گذار باشند. کاهش پرولاکتین در بدن مردان باعلائمی مانند چاقی ، افزایش قند خون و ابتلا به دیابت ، کاهش فعالیت بدنی ، خستگی مفرط و نداشتن انرژی و حتی کاهش اعتماد بنفس و افسردگی همراه است.همچنین افزایش وزن می تواند باعث ایجاد مشکل نعوظ و سایر مشکلات جنسی در مردان شود.

روش افزایش میلی جنسی (لیبیدو) با رژیم غذایی

روش های مختلفی برای افزایش میلی جنسی در زنان و مردان وجود دارد که در ادامه این مطلب به برخی از رایج ترین روش های خانگی اشاره خواهد شد.

خوراکی هایی که میل جنسی را افزایش می دهند

1 ) غذاهای سرشار از کلاژن

تولید کلاژن در بدن به صورت طبیعی با افزایش سن کاهش پیدا می کند.کاهش تولید کلاژن می تواند بر روی سلامت پوست تاثیر منفی داشته باشد.این تاثیر می تواند باعث شود که مردان در حفظ نعوظ دچار مشکل شوند و زنان نیز دچار تغییراتی در دیواره داخلی واژن شده و از لذت جنسی آنها کاسته شود.برای حفط سطح تولید کلاژن در بدن می توانید از مکمل های حاوی کلاژن و یا سوپ استخوان استفاده کنید. مصرف خوراکی ها و میوه های حاوی ویتامین C نیز می تواند باعث افزایش تولید کلاژن شود. هندوانه اثراتی شبیه به ویاگرا داشته و نوعی ویاگرای طبیعی محسوب می شود هندوانه اثراتی شبیه به ویاگرا داشته و نوعی ویاگرای طبیعی محسوب می شود

2 ) هندوانه بخورید

در طی تحقیقات انجام شده در سال 2008 مشخص شد که هندوانه اثراتی شبیه به ویاگرا داشته و نوعی ویاگرای طبیعی محسوب می شود. لیکوپن ، بتا کاروتن و سیترولین موجود در هندوانه باعث بهبود عمل کرد رگ های خونی می شود.به همین دلیل خوردن هندوانه می تواند عملکرد جنسی مردان را افزایش دهد در حالی که عوارض جانبی داروهایی مانند ویاگرا را ندارد.

3 ) تاثیر موز بر افزایش میل جنسی

با توجه به مطالعات حیوانی ، مواد مغذی موجود در موز می تواند باعث افزایش هورمون های جنسی زنانه و در نتیجه بهبود میل جنسی زنان شود.

4 ) تاثیر زعفران

زعفران می تواند میل جنسی زنان را افزایش داده و به درمان مشکل نعوظ مردان کمک کند.علاوه بر این زعفران با کاهش افسردگی می تواند از کاهش میل جنسی ناشی از افسردگی جلوگیری کند. شکلات تلخ میل جنسی را افزایش می دهد شکلات تلخ میل جنسی را افزایش می دهد

5 ) شکلات تلخ

تحقیقات نشان داده است که مصرف شکلات تلخ می تواند با افزایش سروتونین در بدن باعث کاهش افسردگی و افزایش میل جنسی شود.

6 ) پروتئین مصرف کنید

مصرف پروتئین های باکیفیت مانند : تخم مرغ ، ماهی های وحشی ، مرغ پرورشی و آزاد ، گوشت گاو آزاد ، گوشت گوسفند آزاد و .. می تواند به افزایش تولید سروتونین و بهبود خلق و خو و افزایش میل جنسی در زنان و مردان کمک کند.

7 ) آب بخورید

مطمئن شوید که به صورت روزانه به میزان کافی آب مصرف می کنید. کم ابی بدن می تواند باعث کاهش میل جنسی و سرد مزاجی شود.خشکی واژن نیز یکی از عوارض جانبی بی آبی بدن زنان است .

خوراکی هایی که باعث کاهش میل جنسی می شوند

1 ) غذاهای فراوری شده و آماده

غذاهای فراوری شده و کارخانه ای معمولا باعث چاقی می شوند. علاوه بر این موادی که در این نوع غذاهای استفاده می شوند هم به صورت مستقیم می توانند بر روی میل جنسی تاثیر گذار باشند و هم به صورت غیر مستقیم و با افزایش احتمال ابتلا به برخی از بیماری ها می توانند باعث کاهش میل جنسی شوند. تا می توانید از مصرف سوسیس ، کالباس ، همبرگر ، ساندویچ ، هر نوع کنسرو ، هر نوع آبمیوه کارخانه ای و پاکتی و غیره خودداری کنید.

2 ) گوشت های کارخانه ای

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند در صورتی که تمایل به مصرف گوشت دارید فقط از گوشت گاو و یا گوسفندی استفاده کنید که به صورت آزادانه و طبیعی تغذیه کرده است و از مصرف گوشت های کارخانه ای و هورمونی به شدت خودداری کنید. این گوشت ها می تواند هورمون های بدن را دچار اختلال کرده و باعث تغییر میل جنسی و افزایش مشکلات جنسی شوند.

3 ) از غذاهای پر سدیم دوری کنید

غذاهای فراوری شده و کنسروها سرشار از سدیم هستند و می تواند جریان خون را به اندام های تناسلی دچار مشکل کنند.

4 ) لبنیات کارخانه ای

دقیقا مانند مصرف گوشت ، مصرف لبنیات نیز باید از بین فراورده هایی انتخاب شوند که از شیر حیوانی تولید شده باشد که به صورت آزادانه و طبیعی رشد کرده است.شیر ، پنیر ، ماست و سایر لبنیات کارخانه ای می توانند حاوی هورمون هایی (مانند  فتالیک اسید)باشند که بر روی هورمون استروژن و تستوسترون تاثیر گذاشته و باعث اختلالات جنسی می شوند.

5 ) شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید

شکر به طور کلی بر روی هورمون های جنسی تاثیر منفی می گذارد .مطالعات نشان داده است که شکر بر روی هورمون تستوسترون تاثیر گذار است.شکر به شدت می تواند تولید هورمون تستوسترون را کاهش دهد.

6 ) کافئین

در این مورد کمی اختلاف نظر وجود دارد. برخی از متخصصان اعتقاد دارند که مصرف کافئین می تواند با افزایش هورمون تستوسترون باعث افزایش میل جنسی شود در حالی که گروه دیگری از متخصصان اعتقاد دارند که کافئین با افزایش تولید هورمون کورتیزول و افزایش استرس می تواند باعث کاهش میل جنسی شود.

روغن ها و اسانس های گیاهی برای افزایش میل جنسی و لیبیدو

اسانس ها و روغن های گیاهی وجود دارند که می توانند باعث افزایش تمایل جنسی زنان و مردان شوند. برخی از این روغن ها و اسانس های گیاهی عبارتند از :
  • روغن یاسمن می تواند باعث افزایش میل جنسی و بهبود خلق و خو و کاهش استرس عمومی بدن شود. این روغن گیاهی برای تنظیم میل جنسی در زنان یائسه بسیار مفید است
  • روغن رازیانه اثرات مثبت استروژنی دارد و می تواند میل جنسی زن را افزایش دهد.ولی هیچگونه تاثیری بر درمان عدم بارداری در زنان ندارد.
  • روغن و اسانس گل سرخ نیز می تواند برای افزایش میل جنسی مفید باشد. برای این مورد توصیه میشود مطلب «خواص روغن گل سرخ» را مطالعه نمایید.
توصیه های بیشتر برای افزایش لیبیدو
  • به صورت منظم ورزش کنید . ورزش کردن می تواند گردش جریان خون را در بدن بهبود بخشیده و جریان خون به اندام های تناسلی را افزایش دهد.همچنین با کمک به پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و دیابت می تواند به صورت غیر مستقیم از کاهش میل جنسی جلوگیری کند.
  • اگر سیگار می کشید حتما آن را ترک کنید و تا می توانید از محیط هایی که در آنجا دود سیگار وجود دارد دوری کنید. سیگار نه تنها باعث کاهش میل جنسی می شود بلکه ممکن است منجر به ناباروری نیز شود.
  • کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید .
  • در مورد اندام های جنسی خود اعتماد بنفس داشته باشید و به شریک جنسی خود نیز در این مورد اعتماد بنفس بدهید.
  • از اضطراب و استرس دور باشید
نظرات: 0 مشاهده