دسر کرم نسکافه + دسر کرم شکلاتی + خواص شکلات برای سلامتی

طرز تهیه دسر کرم نسکافه شکلات و فواید بی نظیر شکلات برای سلامتی

دسر کرم نسکافه شکلات,طرز تهیه دسر کرم شکلات نسکافه,درست کردن کرم نسکافه شکلات دسر کرم نسکافه شکلات,طرز تهیه دسر کرم شکلات نسکافه,درست کردن کرم نسکافه شکلات

مواد لازم برای تهیه کرمِ شکلات

  • خامه    100 گرم
  • شیر    2 پیمانه
  • شکلات تخته ای   80 گرم
  • شکر    6 قاشق غذاخوری
  • ژلاتین    2/5 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه کرمِ نسکافه

  • خامه    100 گرم
  • شیر    2 پیمانه
  • نسکافه    1 قاشق غذاخوری
  • شکر   6 قاشق غذاخوری
  • ژلاتین   2/5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر کرمِ نسکافه و شکلات

ابتدا برای تهیه هر دو کِرِم ، دو ظرف تمیز بیاورید و داخل هر کدام شیر ، شکر و ژلاتین را بریزید و با هم مخلوط کنید ، ظرف ها را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا شیر ، شکر و ژلاتین کاملا با هم قاطی و حل شوند. بعد از حل شدن مواد با هم درون یکی از ظرف ها شکلات و درون ظرف دیگر نسکافه را می ریزید. دوباره صبر می کنید تا هم شکلات و هم نسکافه با مواد داخل ظرف هایی که هر کدام را جداگانه داخل آنها ریختید به خرد هم بروند و کاملا حل شوند. سپس خامه ها را داخل هر 2 ظرف می ریزید و با همزن برقی یا همزن دستی خوب هم می زنید ، آنقدر هم بزنید تا مواد با هم یکدست شوند. بعد از این که کرم ها خنک شدن ، داخل قالب دلخواهتان یک لایه کرم نسکافه و یک لایه کرم شکلات بریزید و این کار را تا تمام شدن هر 2 کرم ادامه دهید. وقتی تمام مواد را داخل قالب ریختید ، آن را در طبقه بالای یخچال قرار دهید تا مواد کاملا سفت شده و ببندد. بعد از سفت شدن و بستن مواد ، قالب را از یخچال دربیاورید و به آرامی دسر را از درون آن خارج کنید. دسر مجلسی و شیک شما آماده سرو کردن می باشد. نکته: برای خوشمزه تر شدن این دسر می توانید هنگامی که داخل قالب لایه لایه از کرم ها را می ریزید از مغزهای آجیل مانند: گردو، انواع بادام و فندق یا از انواع میوه های تازه و خرد شده مثل: توت فرنگی و موز یا از پودر نارگیل استفاده کنید.

خواص و فواید شکلات

تصور اکثر مردم بر این است که خوردن شکلات باعث افزایش وزن و بروز آکنه و جوش می شود اما برخلاف این تصور ما در ادامه مطلب برخی از فواید بیشمار شکلات رو برایتان آورده ایم که مطمئنم شگفت زده خواهید شد.

خواص شکلات ، نشاط آور

اگر هر روز مقدار کمی شکلات بخورید، مغزتان شروع به ترشح هورمون‌ هایی می کند که خلق و خوی شما را بهتر کرده و در شما حس شادی و سرخوشی ایجاد می‌کند ، در واقع شکلات یک شیرینی نشاط آور و محبوب به شمار می رود.

خواص شکلات ، جلوگیری از سکته مغزی

خوردن شکلات خطر بروز حمله قلبی در خانم‌ ها را کاهش می دهد. زنان با مصرف حدوداً دو قطعه شکلات در هفته می‌توانند سکته مغزی را در خود کاهش داده و از بروز سکته مغزی جلوگیری کنند.

خواص شکلات ، جلوگیری از از عوارض بارداری

پره اکلامپسی یکی از عواملی است که باعث تولد نوزاد نارس می شود که متأسفانه این مشکل جان بسیاری از نوزادان را می‌ گیرد. در برخی از موارد هم پره‌اکلامپسی سبب توقف عملکرد کلیه‌ها می‌شود.دانشمندان ثابت کرده اند زنانی که در برنامه رژیم غذایی خود مصرف منظم شکلات را قرار داده اند از پره اکلامپسی در دوران بارداری کمتر رنج می‌برند. هنگامی که فشارخون زنان باردار افزایش می‌یابد، منجر به تشنج، لخته شدن خون و آسیب به کبد می‌گردد. شکلات حاوی تئوبرومین است که با انبساط رگ های خونی باعث افزایش جریان خون و تنظیم فشار خون شده و باعث کاهش احتمال پره اکلامپسی در دوران بارداری می شود.

خواص شکلات ، کاهش درد قاعدگی

معمولا خانم ها به خاطر تاثیرات تغییرات هورمونی که در روزهای قبل از قاعدگی روی روان و بدنشان می‌گذراند دچار افسردگی ، خستگی غیرعادی و بدخلقی‌های ناگهانی می شوند و در ادامه هم که چند روزی با دردهای قاعدگی روبرو می شوند بنابر توصیه دانشمندان می توانند با خوردن شکلات تلخ دردهای قاعدگی را کاهش و حتی در خیلی موارد از بین ببرند.

فواید شکلات ، رمانتیک شدن زنان

طبق تحقیقات دانشمندان ، زنان پس از خوردن شکلات رمانتیک می شوند چون شکلات باعث بهبود و تقویت خلق‌ و خوی رمانتیک زنان می‌گردد ، برای همین است که معمولا مردان عاشق به همسران خود شکلات کادو میدهند.

فواید شکلات ، کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی

شکلات های تلخ و تیره سرشار از آنتی اکسیدان می باشند ، همچنین حاوی منیزیم، اسیدهای چرب، مفید، امگا ۳، امگا ۶ و مقادیر بسیار کمتری قند و همچنین فاقد شیر است که در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی نقش مثبت فراوانی دارد.

فواید شکلات ، کاهش استرس بارداری

معمولا در زندگی امروزه استرس یکی از مواردی است که همه انسانها با آن دست و پنجه نرم میکنند ، بنابر تحقیقات دانشمندان توصیه شده است زنان بارداری که در دوران حاملگی استرس دارند ، بخاطر نشاط آور بودن شکلات، در برنامه رژیم غذایی خود از آن استفاده کنند. فنیل‌ اتیل امین موجود در شکلات به‌ عنوان تحریک‌ کننده‌ ای قوی در دوران بارداری از مادر باردار به جنین منتقل می‌شود بنابراین مادران باردار با مصرف شکلات نسبت به سایر زنان، فرزندان شادتر و فعال‌ تری خواهند داشت.

خواص شکلات ، سلامتی پوست

شکلات تلخ از پوست در برابر تاثیرات پیر کننده نور خورشید محافظت می‌کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش می‌دهد. نکته: باید توجه داشته باشید که کاکائو کالری، چربی و قند بالایی دارد و در خوردن آن، باید اعتدال داشته باشید. درست است که شکلات تلخ فیبر بالایی دارد و با خوردن آن احساس سیری میکنید که این احساس سیری احتمال کاهش وزن را دارد اما زیاده روی در مصرف آن برعکس چاق کننده می باشد.
نظرات: 0 مشاهده