تعبیر خواب ماهی - بیش از 49 معنی مختلف برای خواب ماهی

تعبیر خواب ماهی - دیدن ماهی در رویا چه معنی دارد ؟

دیدن ماهی در خواب معمولا معنی خوبی دارد و به ندرت می تواند معنی منفی داشته باشد . برای مثال اگر ماهی را در آب گل آلود ببینید می تواند معنی منفی داشته باشد.همچنین دیدن خواب ماهی مرده می تواند خوب نباشد. تعبیر خواب ماهی - دیدن ماهی در رویا چه معنی دارد ؟ تعبیر خواب ماهی - دیدن ماهی در رویا چه معنی دارد ؟ اگر در خواب ببینید که ماهی در آب زلال در حال شنا کردن است می تواند به این معنی باشد که شما در حال گرایش به اعتقادی جدید هستید و یا در حال تقویت اعتقادات شخصی و مثبت خود هستید .در صورتی که در خواب ببینید ماهی های زیادی در حال شنا کردن در آب هستند ، نوعی یادآوری برای شماست که فراموش نکنید هرکسی اعتقادات خاص خودش را دارد و قرار نیست همیشه همه اطرافیان شما با شما موافق باشند.به تازگی با یکی از عزیزانتان اختلاف نظر پیدا کرده اید .بهتر است هر چه سریعتر با او آشتی کنید.

تعبیر خواب شنا کردن ماهی روی آب

اگر در خواب ببینید که ماهی بر روی آب شنا می کند به این معنی است که شما از لحاظ مالی مشکلی ندارید و در رفاه هستید.اگر ماهی در زیر آب شنا می کند شما از لحاظ مالی مشکلات فراوانی دارید .ماهی می تواند نشانه سود و رونق در کسب و کار شما باشد.

تعبیر خواب ماهی برای زنان باردار

اگر زنی در خواب ماهی ببیند می تواند نشانه بارداری و حاملگی او باشد.اگر شنا کردن ماهی را تماشا می کنید و لذت می برید مخصوصا اگر ماهی قرمز باشد به این معنی است که شما باردار هستید و یا شدیدا در فکر بارداری هستید.
مطلب پیشنهادی : تعبیر خواب بارداری

تعبیر خواب ماهی زنده

اگر در خواب ماهی زنده و مخصوصا ماهی قرمز زنده ببینید نشانه این است که شما روابط دوستانه جدیدی آغاز کرده اید و از این بابت بسیار خوشحال هستید.

تعبیر خواب ماهی مرده

اگر در خواب ببینید که ماهی مرده است و بر روی آب شناور است معنی خوبی ندارد.شما در زندگی خود دچار مشکلاتی هستید که در حل انها عاجز مانده اید .این مشکلات به مرور باعث از رونق افتادن کسب و کار شما شده اند و به دلیل ایجاد مشغله ذهنی برای شما ، باعث ضرر مالی بسیاری برای شما خواهند شد.

تعبیر خواب ماهی سرخ شده و کباب شده

اگر در خواب ببینید که در حال خوردن ماهی سرخ شده و کباب شده هستید و بسیار خوشمزه است می تواند نشانه خوبی باشد.شما از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار هستید و از لحاظ مالی استرس زیادی ندارید . اگر ببینید که خودتان در حال پختن ماهی هستید به این معنی است که شما برنامه ریزی های دقیقی برای کسب و کار خود انجام داده اید و از لحاظ مالی و کاری روبه پیشرفت هستید.ممکن است ارثیه بسیار خوبی به شما رسیده است و شما ثروتمند شده اید . اگر در خواب ببینید که ماهی را خوردید و مزه آن را دوست نداشتید و یا اینکه آن ماهی فاسد بود می تواند معنی بدی داشته باشد . شما تصمیمات نادرستی در زمینه کاری خود گرفته اید و هم اکنون وضعیت مالی خوبی ندارید .احتمالا ورشکسته شده اید. معنی دیگر آن می تواند اینگونه باشد که شما به نوعی بیماری مبتلا شده اید که قادر به تامین هزینه های درمانی آن نیستید . تعبیر خواب ماهی قرمز زنده تعبیر خواب ماهی قرمز زنده

تعبیر خواب حرف زدن ماهی

اگر در خواب ببینید که ماهی با شما حرف می زند و شما معنی حرف های ماهی را متوجه می شوید نشانه خوبی نیست .شما یکی از نزدیکان خود را رنجانده اید و از این موضوع دچار عذاب وجدان شده اید. بهتر است قبل از آنکه دیر شود با او صحبت کرده و اختلافات را رفع کنید.

تعبیر خواب ماهیگیری با قلاب

خواب ماهیگیری معمولا تعبیر خوبی دارد.اگر در خواب ببینید که در حال ماهیگیری کردن هستید نشانه این است که شما تلاش زیادی برای کسب ثروت کرده اید و برنامه ریزی های شما در حال نتیجه دادن است.
  • اگر در ماهیگیری شکست بخورید و موفق به گرفتن ماهی نشوید نشانه این است که شما در کسب و کار خود اشتباه کرده اید و از لحاظ مالی وضعیت خوبی ندارید
  • اگر در خواب ببینید که ماهی یخ زده گرفته اید نشانه این است که مسیری که انتخاب کرده اید درست نیست و به موفقیت ختم نخواهد شد. بجای امتحان کرده چند باره مسیر غلط ، کمی استراحت کنید و دوباره برای انتخاب راه درست فکر کنید.
  • اگر ببینید که ماهی قلاب شما را با خود می برد نشانه این است که کسی پول شما را خورده است .
  • اگر در خواب ببینید که کسی ماهی گیری می کند نشانه این است که شما حسرت زندگی دیگران را می خورید .
  • اگر در خواب ببینید که ماهی را با دست های خود محکم گرفته اید نشانه این است که شما از لحاظ مالی اوضاع خوبی دارید و ولخرجی نمی کنید.
  • اگر در خواب ببینید که با افراد زیادی در حال ماهیگیری کردن هستید نشانه این است که شما دوستان و شرکاء بسیار خوبی دارید که بودن آنها در کنار شما باعث منفعت مالی بسیار خوبی برای شما شده است .

تعبیر خواب دیدن ماهی خارج از آب

اگر در خواب ببینید که ماهی از آب خارج شده است و در حال مرگ است معنی خوبی ندارد.یکی از عزیزان شما اوضاع مالی بسیار بدی دارد و نیازمند کمک مالی است .یا ممکن است شما با یکی از عزیزانتان قهر هستید و او شدیدا نیازمند حضور شماست .

تعبیر خواب نجات دادن ماهی از مرگ

اگر در خواب ببینید که ماهی از آب خارج شده بود و در حال مرگ بود و شما ماهی را از مرگ نجات دادید نشان دهنده این است که یکی از عزیزان شما اوضاع مالی بسیار بدی داشت که شما به او کمک کرده اید.

تعبیر خواب آکواریوم پر از ماهی

اگر در خواب ببینید که یک آکواریوم پر از ماهی را تماشا می کنید به این معنی است که شما همیشه حسرت زندگی دیگران را می خورید و این حسرت باعث ناامیدی شما شده است و این ناامید اجازه پیشرفت را به شما نمی دهد. شاید حتی احساس حسودی می کنید و بجای اینکه سعی کنید خودتان پیشرفت کنید همیشه در فکر آسیب رساندن به دیگران هستید تا آنها را پایین بکشید .

تعبیر خواب حمله کردن ماهی

اگر در خواب ببینید که ماهی بزرگی به شما حمله می کند و قصد خوردن شما را دارید به این معنی است که رقیب های کاری شما در حال برنامه ریزی برای نابود کردن شما هستند.شما از این موضوع آگاه هستید ولی راهی برای جلوگیری به ذهنتان نمی رسد.بسیار نگران هستید که آنها  موفق شوند و شما اعتبار و احترام خود را در جامعه و در بین اطرافیان از دست بدهید .

از دست دادن ماهی

اگر در خواب ببینید که ماهی گرفته بودید ولی آنرا از دست دادید می تواند به این معنی باشد که شما فرصت های کاری بسیار زیادی در زندگی داشته اید که می توانست اوضاع مالی شما را دگرگون کند ولی به هر دلیلی این فرصت های کاری را از دست داده اید و حالا بسیار پشیمان هستید . سایر تعبیر ها :
  1. دیدن پرواز کردن ماهی در خواب نشانه خوبی است و به این عنی است که شما موانعی که در راه رسیدن به موفقیت در روبروی شماست را یکی بعد از دیگری رد می کنید.
  2. اگر در خواب ببینید که ماهی را گرفتید و کشتید نشانه خوبی است و به این معنی است که شما به اهداف از پیش تعیین شده خودتان در مورد کسب و کار ، رسیده اید .
  3. اگر در خواب ببینید که ماهی می خرید ممکن است بیماری در بدن شما وجود دارد . برای اطمینان ، به پزشک مراجعه کنید .
  4. اگر ببینید که در حال گرفتن ماهی با دست هستید ولی موفق به این کار نمی شوید به این معنی است که شما از روش های اشتباهی برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنید برای همین اوضاع مالی خوبی ندارید و هیچ وقت موفق نمی شوید . بهتر است سبک زندگی و روش های کسب و کار خود را تغییر دهید .
  5. اگر در خواب ببینید که برای خانه ماهی خریدید به این معنی است که مسئولیت های شما در خانه افزایش پیدا کرده است ولی شما آمادگی پذیرش این مسئولیت ها را ندارید .ممکن است به تازگی ازدواج کرده اید.
  6. اگر در خواب ببینید که ماهی گرفته اید ولی آن ماهی مرده است تعبیر خوبی ندارد و به این معنی است که شما از ادامه راه خسته و ناامید شده اید و حس می کنید که در کسب و کار خود شکست خورده اید.به احتمال زیاد دچار افسردگی هستید .
  7. اکر از بازار ماهی در حال خرید کردن هستید نشان دهنده این است که شما اعتماد به نفس بسیار بالایی دارید و حس می کنید هر کاری را که اراده کنید می توانید به درستی انجام داده و موفق شوید.
  8. اگر ماهی گرفتید و ماهی در حال گریه کردن بود نشانه خوبی است .شما در کسب و کار خود بسیار موفق هستید و رقبای شما حسرت شما را می خورند .
  9. اگر ماهی کوچک و یا زرد گرفتید نشانه رسیدن ضرر مالی جزئی است . جای نگرانی نیست
  10. اگر زن باردار در خواب ماهی قرمز ببینید به احتمال زیاد ، کودک دختر است .
  11. دیدن ماهی سفید نشانه عاشق شدن است
  12. اگر زن باردار در خواب ماهی سیاه و در آب گل آلود ببیند نشانه این است که از درد زایمان وحشت دارد
تعبیر خواب آکواریوم پر از ماهی تعبیر خواب آکواریوم پر از ماهی
مطلب پیشنهادی: تعبیر خواب مرده

در ادامه این مطلب ، به برخی از تعبیر خواب های قدیمی درباره ماهی اشاره می کنیم .

دیدن ماهی در خواب خوب است.مخصوصا اگر در خواب ببینید که ماهی در یک آب زلال و شفاف و تمیز شنا می کند.اگر در خواب ببینید که در حال تماشای ماهی های زیبا در یک حوض ‏ استخر ‏ آکواریوم ، رودخانه و دریا هستند نشانه خوبی است و اینگونه تعبیر می شود که آینده روشنی در پیش روی شما است .اگر این آب گل آلود باشد نشان دهنده آینده ای پر از غم و اندوه و فقر است . اگر آبی که ماهی در آن شنا می کند متعفن و بدبو باشد به این معنی است که شما از راهی ثروتمند می شوید که باعث از بین رفتن سلامت شما خواهد شد و تمام آن ثروت را خرج دوا و دکتر خواهید کرد .اگر کسی به شما ماهی بدهد به این معنی است که کسی به شما سود مالی خوبی خواهد رساند.  کارل گوستاو یونگ درباره دیدن خواب ماهی می گوید :
  • اگر در خواب ببیینید که ماهی در آب شنا می کند نشان دهنده ذهن ناخودآگاه شماست.دیدن ماهی بیانگر اعتقادات و بینش های شخصی شماست.
  • گرفتن ماهی سفید در خواب به این معنی است که شما در اعتقادات خود دچار شک و تردید شده اید .
  • خوردن ماهی در خواب بیانگر وضعیت روحی خوب شماست
  • پختن ماهی به این معنی است که شما در اعتقادات شخصی خودتان محکم تر شده اید .
  • تمیز کردن ماهی به این معنی است که شما خود واقعیتان را به دیگران نشان نمی دهید و برای اطرافیانتان فیلم بازی می کنید.
  • اگر یک ماهی بزرگ و یا نهنگ و کوسه به شما حمله کند به این معنی است که شما احساسات درونی خود را سرکوب می کنید.
  • اگر ببینید که یک ماهی بزرگ تلاش می کند شما را بخورد ، یک رقیب قوی در تلاش است تا شما را شکست دهد.
  • دیدن ماهی فاسد و بدبو نشان دهنده این است که شما غمگین هستید و احتمالا افسرده شده اید .

نظر امام صادق (ع) در مورد خواب ماهی

امام صادق (ع)  : دیدن خواب ماهی اینگونه تعبیر می شود : غنیمت ، غم و اندوه  ، دختر

نظر ابن سیرین در مورد خواب ماهی

ابن سیرین : از نزدیکان خود آسیب خواهید دید / اگر ببینی گوشت پخته ماهی می خوری از طریق مسافرت کردن مال و روزی به ست خواهی آورد .اگر ببینی کسی به تو ماهی شور و خشک داده است، شخص بزرگی به تو ظلم می‌کند.

نظر حضرت یوسف در مورد خواب ماهی

دیدن ماهی در خواب رزق و روزی است . مطیعی تهرانی در مورد خوردن ماهی در خواب می گوید : اگر در خواب ببینی که ماهی را به صورت کامل و درسته قورت دادید دچار حرص و طمع خواهید شد .اگر ببینید که ماهی شور و یا دوی می خورید نشانه غم و اندوه است . ابراهیم کرمانی در مورد این خواب می گوید : خوردن گوشت ماهی در خواب به معنی ثروت است . لیلا برایت می گوید : خوردن ماهى خشک در خواب، نشانه‌ى بيمارى است. آنلی بیتون می گوید : دیدن خواب ماهی مرده ، نشانه آن است که در اثر اتفاق ثروت و قدرت خود را از دست می‌دهید. منوچهر مطیعی تهرانی گوید: ماهی سفید بخت و اقبال است.ماهی زرد طلایی پول و مال و ثروت است. سایر تعبیر خواب ها : تعبیر خواب مار - تعبیر خواب گربه - تعبیر خواب دندان
ب-ت 14 - 01 در ادامه این مطلب به تعبیر خواب ماهی از نظر روانشناسان اروپایی و امریکایی اشاره شده است . لطفا با ما همراه باشید . از نظر این روانشناسان : دیدن ماهی در خواب نمادی از حرکت ، رشد ، شادابی و مال و ثروت است. در بسیاری از فرهنگ های غربی ، ماهی نمادی از خوشبختی و خوش شانسی است. جزئیات خوابی که در مورد ماهی می بینیم می تواند بر روی معنی آن بسیار تاثیرگذار باشد. به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که از جمله افرادی هستید که دوست دارید همیشه معنی خواب هایتان را بدانید ، یک قلم و کاغذ در اتاق خوابتان داشته باشید تا به محض بیدار شدن از خواب ، هر آنچیزی را که به خاطر می آورید ، یادداشت کنید. هر چقدر زمان بیشتری از بیدار شدن بگذرد ، میزان بیشتری از خوابتان را فراموش خواهید کرد.در حالت کلی دیدن این خواب می تواند نمادی از حالات زیر باشد :
فراوانی در زندگی در برخی از موارد دیدن این خواب می تواند نشانه فراوانی باشد. فراوانی هر چیزی که در زندگی به آن دسترسی دارید. از فراوانی نعمت های مختلف ، تا فراوانی فرصت ها و لحظه های شاد . شما حس می کنید که برای رسیدن به اهدافتان همه چیز محیا بوده است و با آرامش خیال این مسیر را طی کرده اید .به همین دلیل شاید گاهی کارهایی انجام می دهید که دیگران به اصطلاح فکر می کنند که خوشی زیر دلتان زده !!!
بر سر دوراهی مانده اید برای انتخاب ، سردرگم هستید . بر سر یک دوراهی گیر کرده اید و نمی دانید که تصمیم درست چیست .این دوگانگی ممکن است بر سر دو راه مثبت و منفی باشد.راه منفی سرشار از لذت ها و خوشی هاست و راه مثبت سرشار از سختی هاست. برای مثال ممکن است از زندگی زناشویی خودتان رضایت ندارید و حالا موقعیتی برایتان پیش آمده است که می توانید به همسرتان خیانت کنید. این خیانت سرشار از خوشی و لذت جنسی است . در بین دوراهی گیر کرده اید که خیانت همراه با لذت را انتخاب کنید و یا وفاداری همراه با زندگی روزمره خسته کننده .
دوست دارید بچه دار شوید بسیاری از زنان زمانی که اقدام به بارداری می کنند ، مدام خواب ماهی می بینند. دلیل این خواب در دوران بارداری هنوز مشخص نیست . زمانی که تصمیم به بارداری گرفته اید ، دیدن این خواب به صورت مدام و پی در پی دور از انتظار نیست . ممکن است نشانه ای از تغییرات هورمونی در بدن زنان باشد.
زندگی شما به جریان افتاده است مشکلات زیادی در زندگی داشتید و زندگی شما سرشار از کارهای تکراری ، بیهوده و خسته کننده بوده است . ولی حالا اتفاقی افتاده که باعث شده زندگی روزمره شما رنگ و بویی تازه به خودش بگیرد و شادتر و جذاب تر شود. شاید با کسی آشنا شده اید که توانسته است زندگی شما را از حالت سکون خارج کند. یا حتی ممکن است شغلتان و محل کارتان را تغییر داده اید. در هر صورت یک تغییر، یک اقدام خوب و به موقع بوده است و باعث آرامش روحی شما شده است .

تعبیر دیدن ماهی در خواب

این خواب می تواند معانی بسیار متفاوتی داشته باشد که در ادامه مطلب به برخی از آنها اشاره خواهد شد . لطفا با ما همراه باشید.

تعبیر خواب گرفتن ماهی

اگر در خواب ببینید که در حال گرفتن ماهی هستید می تواند به این معنی باشد که هدفی دارید و برای رسیدن به آن سخت تلاش می کنید. حس می کنید که اگر به این هدف برسید ، بسیاری از مشکلاتتان حل خواهد شد.این هدف می تواند داشتن شغل بهتر ، ورود به دانشگاه و یا حتی ازدواج کردن باشد. اگر در خواب ببینید که ماهی را گرفتید ولی از دستتان سر خورد و به آب افتاد می تواند به این معنی باشد که در حال رسیدن به یک هدف خوب و بزرگ بودید ولی اشتباهی انجام دادید که باعث از دست دادن این شانس شده است .

تعبیر خواب ماهی مرده

احساس می کنید بسیار بدشانس هستید.دست به هر کاری می زنید در نهایت منجر به شکست می شود. گاهی فکر می کنید که توان انجام هیچ کار مهمی را ندارید و نمی توانید در زندگی به جایی برسید. گاهی فکر می کنید که فرد بی دست و پا و بی کفایت هستید. حس می کنید. حتی از بابت عاطفی و جنسی نیز احساس ضعف و کمبود دارید.

تعبیر خواب خوردن ماهی

اگر در خواب ببینید که در حال خوردن ماهی هستید می تواند به این معنی باشد که به رفاه خوبی از نظر مالی رسیده اید . اگر ماهی بزرگ باشد ، میزان رفاه مالی شما بیشتر است. حس می کنید که زحمات شما نتیجه داده است و از این به بعد دیگر از بابت مالی مشکلی نخواهید داشت.

تعبیر خواب پختن ماهی

اگر در خواب ببینید که در حال پختن و کباب کردن ماهی هستید می تواند به این معنی باشد که روزهای سختی را می گذرانید. این روزها استرس و اضطراب بسیار زیادی دارید و مدام نگران هستید که اتفاق بدی رخ بدهد. دچار مشکلاتی شده اید که هیچ راه حلی برای انها به ذهنتان نمی رسد و نمی دانید دقیقا چکار باید انجام دهید.ممکن است دچار مشکل مالی شده اید و از بابت آینده نگران هستید.

اگر در خواب ببینید که ماهی شده اید و شنا می کنید

در یک کلام باید گفت که : شما عاشق شده اید :) . شما با فردی وارد رابطه عاشقانه شده اید و از این بابت احساس شادی و رضایت می کنید و حس می کنید که این همان فردی است که همیشه منتظرش بودید.

تعبیر خواب ماهی در آب زلال

اگر ببنید که ماهی ها در آب زلال ، مانند آب رودخانه و حوض ، در حال شنا کردن هستند می تواند به این معنی باشد که کار مهمی را شروع کرده اید و قبل از شروع کاملا در مورد آن تحقیق کرده اید و حس می کنید که تمام زیر و بم این کار را بلد هستید و به راحتی می توانید به نتیجه خوبی برسید. ممکن است در حال شروع شغل جدید با یک نفر هستید که او را کاملا می شناسید و می دانید که با شما صادق است . حتی ممکن است با کسی در حال ازدواج کردن هستید و از او کاملا مطمئنید و حس می کنید که کاملا او را می شناسید .این خواب معمولا نماد انجام کارهایی است که کاملا در مورد آن اطمینان دارید.

تعبیر خواب ماهی در آب گل آلود

این مورد دقیقا برعکس مورد قبل است . اگر در خواب ببینید که ماهی ها در آب کثیف و گل آلود شنا می کنند می تواند به این معنی باشد که در یک مورد بسیار مهم به شک و تردید افتاده اید. حس می کنید که در این مورد کاملا گمراه شده اید و نمی توانید راه درست را از غلط تشخیص دهید.

اگر ببینید که ماهی ها از آب به بیرون می پرند

می تواند به این معنی باشد که خبر غیر منتظره ای به شما رسیده است و شما را شدیدا غافلگیر کرده است . شدیدا درگیر احساسات شده اید و این احساسات ، رفتار و نوع تفکر شما را تحت تاثیر قرار داده اند. این اتفاق غیر منتظره می تواند بد یا بسیار خوب باشد.
نظرات: 45 مشاهده