تعبیر خواب خانه - معنی دیدن خانه و منزل در خواب - تعبیر متفاوت

تعبیر خواب خانه چیست؟

فکر نمی کنم بتوانید کسی را پیدا کنید که خواب خانه خود را ندیده باشد. این خواب گاهی می تواند بسیار وحشتناک باشد و گاهی هم می تواند باعث زنده شدن خاطرات کودکی شود.خانه و اتاق های آن می تواند معنی نزدیک به هم داشته باشد که در ادامه این مطلب سعی می کنیم به صورت کامل به آنها اشاره کنیم.برخی از رایج ترین خواب هایی که درباره خانه و اتاق های داخل آن دیده می شود عبارتند از :
  •  دیدن خواب خانه پدری
  • دیدن خواب خانه دوران بچگی
  • دیدن خواب خانه بهم ریخته و اتاق های بهم ریخته
  • خانه ای که کسی در آن خانه مرده است
  • تعبیر خواب خانه متروکه و خرابه
  • خانه ای که در حال ساخت است و نیمه کاره است .
  • تعبیر خواب اسباب کشی به خانه جدید
  • و ....
تعبیر خواب اتاق خواب تعبیر خواب اتاق خواب

تعبیر دیدن خانه در خواب

اندازه خانه ، چیزهایی که در خانه هستند ، شلوغ بودن خانه ، اتاق های خانه و هر چیزی که در خانه می بینید می توانند بازتاب افکار و خاطرات روزانه و گذشته ما باشند.وضعیت و اندازه منزل می تواند به ما کمک کند تا معنای خواب را بهتر درک کنیم.اگر در خواب ببینید که وارد خانه خود شدید ولی آن خانه برای شما بسیار غریبه بود به حدی که انگار هیچ وقت آن را ندیده بودید می تواند به این معنی باشد که شما رویاها و آرزوهایی داشتید که برای شما بسیار مهم بوده اند ولی به هر دلیلی مجبور شدید که آن آرزوها را فراموش کنید. ناخودآگاه شما هنوز به آنها توجه دارد و آن آرزوها در درون شما هنوز زنده هستند.

تعبیر خواب خانه کوچک

احساسات ما در خواب می تواند برای تعبیر آن خواب بسیار کمک کننده باشد. اگر در خواب ببینید در خانه ای هستید که احساس می کنید آنجا برای شما خیلی  کوچک است و باعث ناراحتی و دلتنگی شما می شود ، نشان دهنده این است که شما در وضعیتی قرار دارید که استعدادها و احساس شما را بسیار محدود کرده است و این محدودیت باعث عدم پیشرفت شما و ایجاد حس افسردگی در شما شده است . ممکن است مجبور به انجام شغلی هستید که علاقه ای به آن ندارید و آینده ای برای خودتان نمی بینید. یا ممکن است ازدواج کرده اید و ازدواج شما درست نبوده و حالا در رنج وعذاب هستید .
مطلب پیشنهادی :‌تعبیر خواب مرده

تعبیر خواب خانه بزرگ

اگر در خواب ببینید به خانه ای وارد شدید که بسیار بزرگ و دلباز بود می تواند به این معنی باشد که شما از وضعیت زندگی و کار خود کاملا رضایت دارید و به آرامش رسیده اید. شما ایده های بزرگی در سر دارید و معتقد هستید که قدرت رسیدن به این ایده ها را دارید.

دیدن خانه و ساختمان کهنه در خواب

نوع خانه ای که در رویای خود می بینید نیز می تواند بسیار بر تعبیر خواب آن موثر باشد.اگر در خواب ببینید در «خانه ای کهنه و فرسوده» زندگی می کنید که هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد می تواند به این معنی باشد که شما نیاز به تغییرات اساسی در رفتار ، افکار و شیوه زندگی خود دارید. این شیوه زندگی که در پیش گرفته اید و این افکار و رفتار شما نمی تواند بیش از این ادامه داشته باشد . شما از درون خسته شده اید و خودتان هم می دانید که حتما باید تغییر بزرگی در خود ایجاد کنید وگرنه ادامه این رویه می تواند باعث نابودی شما شود.

تعبیر خواب آپارتمان

اگر در خواب خانه های زیاد و یا مجتمع آپارتمانی بینید می تواند اینگونه تعبیر شود که شما برنامه ریزی و آرزوهای بلند مدتی برای خود دارید و این آرزوها و اهداف را برای خودتان به خوبی منظم کرده اید .شما مسیر زندگی خود را به خوبی در دست دارید و می دانید که در آینده چه کارهایی باید انجام دهید. به طور کلی انسان آینده نگری هستید و برای هر اتفاقی ، قبل از وقوع آن ، برنامه دارید .

تعبیر دیدن خانه مادر بزرگ و پدر بزرگ در خواب

دیدن «خانه مادر بزرگ و پدر بزرگ در خواب» بسیار رایج است و معمولا معنی خاصی ندارد و مغز و ذهن شما در حال مرور و دسته بندی خاطرات گذشته است . معمولا اگر کودکی خوبی داشته اید این خواب نیز دلچسب و شادی آور خواهد بود و خاطرات خوش شما را دوباره زنده می کند ولی اگر کودکی سختی را پشت سر گذاشته اید ، دیدن خواب خانه مادر بزرگ و پدر بزرگ نیز می تواند برای شما ناراحت کننده و عذاب آور باشد . تعبیر خواب اتاق پذیرایی تعبیر خواب اتاق پذیرایی

خواب خانه ای که اتاق های بسیاری دارد

اگر در خواب ببینید که «خانه شما اتاق های زیادی دارد» که آن اتاق ها را نمی شناسید می تواند نشان دهنده ایجاد تحول جدید در شخصیت شما باشد .این خواب می تواند بسیار گیج کننده باشد . شما ممکن است شخصیت بسیار خوبی در خود دارید که حتی خودتان هم از آن بی اطلاع هستید.برای کشف این شخصیت خوب می تواند از اطرافیان و عزیزانتان کمک بگیرید.از آنها بخواهید تا چند مورد از خوبی های شخصیتی شما را نام ببرند .مطمئنا در بین این خوبی ها ، چیزهایی از خودتان کشف خواهید کرد که حتی خودتان هم از وجود آن بی اطلاع هستید .

تعبیر خواب حمام و دوش گرفتن

اگر در خواب ببینید که در حال حمام کردن و یا دوش گرفتن هستید می تواند نشان دهنده این باشد که شما احساس می کنید خودتان را باید از شر چیزی و یا اخلاق و رفتاری خاص پاک کنید.ممکن است شما صاحب شرکت و یا تولیدی هستید که یک یا چند نفر از کارمندان شما به خوبی برایتان کار نمی کنند و شما از دورن حس می کنید که باید سریعا آنها را اخراج کنید و احساستان مانع شماست. ممکن است این افراد از آشنایان شما هستند و یا شما به دلیل احساس ترحم نمی توانید آنها را اخراج کنید. برای تصمیم گیری درست باید احساسات را کنار گذاشته و عاقلانه رفتار کنید. ممکن است همسر شما باعث عذاب روحی شماست و جلوی پیشرفت شما را گرفته است .ولی به هر دلیلی نمی توانید از او دل بکنید. این حس می تواند شما را نابود کند .سریعا تصمیم بگیرید و اگر همسر شما قصد تغییر رفتار ندارد ، سریعا از او جدا شود. خود شما بهتر از هر کسی می دانید چه چیزی در زندگی شما وجود دارد که شما باید آن را تغییر دهید ولی احساساتتان جلوی این تغییر را گرفته است .این فرد و یا چیز ، روح شما را آزرده است و در حال نابود کردن شماست . سریعا از شر او خلاص شوید . ما در حمام بسیار آسیب پذیر هستیم .دیدن خواب حمام نیز به همین مورد اشاره دارد . کسی که باعث غذاب روحی شماست دقیقا می تواند به شما آسیب بسیار زیادی وارد کند.او کسی است که به خصوصی ترین بخش های زندگی شما دسترسی دارد و به راحتی می تواند برای شما دردسر ایجاد کند.

دیدن اتاق خواب

دیدن اتاق خواب در رویا می تواند به شما درباره درک بیشتر از شخصیتتان کمک برگی کند.اتاق خواب می تواند منعکس کننده افکار ، احساسات ، خواسته ها ، آرزوهای شما باشد .این خواب حتی می تواند بخش هایی از زندگی شما را که باعث احساس ناامنی در شماست ، نمایان کند.همچنین دیدن اتاق خواب معمولا به تمایلات جنسی شما مربوط است . زیگموند فروید اعتقاد داشت هر چیزی که در خواب در اتاق خواب خود ببینید نماد تمایلات جنسی شماست . اگر در اتاق خواب شما کس دیگری خوابیده است نشانگر این است که به شما خیانت شده است . اگر در خواب ببینید که در اتاق خواب احساس راحتی نمی کنید می تواند به این دلیل باشد که از روابط جنسی خود رضایت ندارید . تعبیر خواب حیاط خانه تعبیر خواب حیاط خانه

تعبیر خواب اتاق نشیمن

هر آنچه که درباره اتاق نشیمن در خواب می بینید می تواند به نحوی مربوط به روابط اجتماعی شما باشد. اگر در خواب ببینید که اتاق نشیمن به هم ریخته و شلوغی دارید به این معنی است که روابط اجتماعی شما چندان منظم و درست نیست و برنامه خاصی برای این موضوع ندارید.شما شخص سردرگمی هستید و نمی دانید با اطرافیان خود چگونه باید رفتار کنید.

معنی خواب آشپزخانه

دیدن آشپزخانه در رویا نشان دهنده قلب و روح ماست.هر چیزی که در آشپزخانه می ببینید می تواند بر روی تعبیر این خواب تاثیر گذار باشد به همین دلیل بسیار بهتر است که جزئیات خواب خود را به یاد داشته باشید .اگر در خواب ببینید که در آشپزخانه بیش از حد غذا پخته اید به این معنی است که شما نگرانی ها و درگیری های ذهنی بیش از حدی دارید که اکثر این نگرانی ها مربوط به دیگران و عزیزان شماست . اگر در خواب ببینید که آشپزخانه شما بسیار به هم ریخته و شلوغ است نشان دهنده این است که شما در ذهنتان افکار مبهم و بسیار زیادی دارید که حتی می تواند باعث خستگی روحی شما و مشکل در تصمیم گیری های درست شود.

تعبیر خواب زیرزمین خانه

دیدن زیر زمین خانه معمولا نشان دهنده حالات ذهن ناخودآگاه شماست.اگر در خواب ببینید که وارد زیرزمین تاریک و بدون نور شده اید به این معنی است که شما در زندگی خود احساس نا امنی می کنید و به کمی آرامش ذهنی نیاز دارید.اگر در خواب ببینید که وارد یک زیر زمین شلوغ و پر از آشغال شدید می تواند نشان دهنده این باشد که ذهن شما مشغولیت ها و درگیری های بسیار زیاد و بی موردی دارد و این درگیری های ذهنی ، تمام انرژی شما را هدر می دهد.

تعبیر خواب پنجره خانه

دیدن پنجره در خواب معمولا نشانگر آرزوها و برنامه های آینده شما هستند .باید دقت کنید و چیزی را که بیرون از پنجره دیده اید به صورت کامل به یاد بیاورید.این تصویر می تواند نگرش شما را به آینده نشان دهد.اگر در خواب ببینید که بیرون از پنجره هوا تاریک و یا بارانی است می تواند نشان دهنده این باشد که شما آینده خوب و روشنی برای خودتان پیش بینی نمی کنید.شما به حد کافی به خودتان اعتماد ندارید .
  • اگر پنجره را بخار گرفته بود نشان دهنده این است که آینده برای شما مبهم است و هیچ ذهنیتی از آینده خود ندارید
  • اگر در پشت پنجره ببینید که شب است و ماه در آسمان دیده می شود یعنی شما احساس می کنید جای زنی در زندگی شما خالی است .
  • اگر در آسمان ستاره های زیادی وجود دارد یعنی شما آرزوها و اهداف زیاد و بزرگی دارید و با انرژی زیاد تلاش می کنید تا به این اهداف بزرگ برسید .
  • اگر در آسمان آفتاب ببینید نشان دهنده این است که شما فرد شادی هستید و برای آینده خود خوشبین هستید
  • اگر شیشه پنجره شکسته باشد یعنی شما نا امید و سرشکسته شده اید و احساس می کنید تمام برنامه ها و آرزوهای شما با شکست مواجه شده است

تعبیر خواب راهرو

راهروهای خانه معمولا اتاق های مختلف را به هم دیگر متصل می کند. اگر شما در خواب ببینید که اتاق های زیادی در راهروی خانه شما وجود دارد به این معنی است که شما در بین انتخاب از چند گزینه مختلف مردد مانده اید.نمی دانید برای آینده خود چه تصمیمی باید بگیرید . برای مثال اگر زندگی زناشویی خوبی ندارید ، نمی توانید بین ماندن و طلاق گرفتن تصمیم بگیرید و این دوراهی باعث نگرانی و عذاب روحی شما شده است . می توانید از فردی که به او اعتماد دارید کمک بگیرید . اگر در خواب ببینید که از یک راهرو عبور می کنید ولی احساس می کنید که قبلا از آنجا عبور کرده اید و مسیر شما تکراری است ، به این معنی است که شما یک اشتباه را چندین بار تکرار می کنید و هیچگاه از اشتباهات خودتان عبرت نمی گیرید .

تعبیر خواب ایوان خانه

اگر در خواب ببیید که تنها در ایوان خانه نشسته اید و به مردم بیرون از خانه نگاه می کنید به این معنی است که شما فرد تنهایی هستید و از ته دل دوست دارید که وارد اجتماع شوید و دوستان زیادی داشته باشید ولی روش دوستیابی و اجتماعی بودن را نمی دانید. اگر در ایوان با افراد زیادی هستید نشان دهنده این است که شما فرد اجتماعی هستید .

تعبیر خواب کمد خانه

اگر در خواب ببینید که چیزی در کمد خانه قرار می دهید می تواند به این معنی باشد که شما رازهایی دارید که دوست ندارید افراد دیگر از آن راز با خبر شوند. اگر کمد خانه را باز کنید و داخل آن خالی باشد به این معنی است که شما راز بزرگی داشته اید که برملا شده است و این موضوع باعث ناراحتی شدید شما است .اگر داخل کمد شلوغ و به هم ریخته باشد شما خاطرات بدی در کودکی داشته اید که گاهی دوباره برای شما یادآوری شده و شما را ناراحت می کند . تعبیر خواب آتش گرفتن و سوختن خانه تعبیر خواب آتش گرفتن و سوختن خانه

تعبیر خواب سقف خانه

اگر در خواب ببینید که خانه شما سقف ندارد نشان دهنده احساس نا امنی شماست .اگر ببینید که سقف خانه شما چکه می کند نشان دهنده این است که کسی آزادی های فردی شما را مختل کرده است ولی به هر دلیلی نمی تواند جلوی او را بگیرید . اگر ببینید که سقف خانه شما زیبا و محکم است نشان دهنده این است که شما کاملا احساس آرامش و امنیت دارید و اعتماد بنفس بسیار خوبی دارید .

تعبیر خواب حیاط خانه

دیدن حیاط خانه در خواب معمولا به معنی دوران کودکی شماست .باید دقیقا توجه کنید که چه چیزهایی در حیاط خانه شما وجود دارد.اگر با ورود به حیاط خانه احساس نا امنی و نگرانی می کنید ، این حس مستقیما به شرایط موجود در کودکی شما اشاره دارد . اگر با ورود به حیاط خانه ، احساس خوبی دارید ، شما کودکی خوب و شادی داشته اید. اگر با ورود به حیاط ، احساس دلتنگی می کنید نشان دهنده این است که شما در کودکی حسرت هایی داشته اید . برای مثال ممکن است پدر و یا مادر خود را در کودکی از دست داده اید و از بابت اینکه آنها را ناراحت کرده اید عذاب وجدان دارید .

تعبیر خواب خانه دیگران

اگر در خواب ببینید که در خانه دیگران هستید می تواند به این معنی باشد که شما حسرت داشته ها و نوع زندگی اطرافیان خود را می خورید و آرزو دارید مانند آنها باشید.
مطلب پیشنهادی : تعبیر خواب بارداری

در ادامه به برخی از تعبیر خواب های قدیمی در مورد خانه اشاره شده است .

  • وارد شدن دزد به خانه » اگر در خواب ببینید که دزد به خانه شما وارد می شود به این معنی است که شما از طرف اطرافیان و جامعه خود مورد سرزنش قرار گرفته اید .
  • اتاق خواب » به معنی نگرانی شما از روابط جنسی تان است .
  • سقف خانه » می خواهید از تصمیمات و اعتقادات خود در برابر انتقادات دیگران دفاع کنید
  • دیدن خانه کوچک در خواب » اگر در خواب ببینید که در یک خانه کوچک هستید که از بودن در آن احساس راحتی نمی کنید ، می تواند نشان دهنده این باشد که شما احساس می کنید در زندگی به آن چیزی که لیاقتش را داشتید نرسیده اید .
  • اتاق غذاخوری » شما به خانواده و دوستان و آشنایان خود علاقه زیادی دارید . همیشه دوست دارید به هر بهانه ای دوستان و آشنایان خود را دور هم جمع کنید و یا مهمانی ترتیب دهید .
  • آشپزخانه » دیدن آشپزخانه در خواب نشان دهنده خلاقیت ذهنی شماست . اگر شما زن هستید نشان دهنده این است که شما به خود افتخار می کنید. اگر از آن دسته از زنانی هستید که اعتقاد دارید آشپزی وظیفه زن نیست ، دیدن خواب آشپزخانه می تواند نشان دهنده این باشد که کسی شما را بسیار ناراحت کرده و باعث ضرر و زیان مالی شما شده است .او شما را به کاری وادار می کند که شما از ته دل به انجام آن کار راضی نیستید .
  • دیدن انباری » انباری مخزن اسرار شماست . شما رازی دارید که نمی خواهید کسی از آن مطلع شود.
  • دیدن اتاق کودک » ممکن است دوست دارید بچه دار شوید . اگر با ورود به اتاق کودک احساس ناراحتی کردید می تواند به این معنی باشد که شما خاطرات بدی از کودکی خود در ذهن دارید .
  • دیدن خانه متروکه » اگر در خواب ببینید که خانه شما ویران شده است به این معنی است که شما گذشته تلخی داشته اید و حالا موفق به پشت سر گذاشتن آن شده اید .
  • اگر در خواب ببینید که در خانه تنها هستید و از این تنهایی احساس رضایت می کنید به این دلیل است که دوست دارید استقلال عمل بیشتری داشته باشید . اگر ببنید که از تنهایی خود راضی نیستید به این معنی است که شما احساس تنهایی می کنید و دوست دارید افراد بیشتری در دور و اطراف شما باشند . ممکن است دوست دارید تشکیل خانواده دهید (که البته در این دور و زمان و در ایران بیشتر اوقات در حد همان خواب و آرزو باقی می ماند.)
نظر منوچهر مطیعی درباره تعبیر خواب خانه
دیدن خانه به معنی زندگی و روزی است .اگر در خواب ببینید که خانه بزرگ و ثروتمندانه ای دارید و آن خانه متعلق به شماست به این معنی است که شما در آینده زندگی خوب و راحتی خواهید داشت .اگر خانه خرابه و ویرانه ببینید به این معنی است که شما در فقر و تنگدستی زندگی خواهید کرد .اگر در خواب ببینید که اتاق های خانه شلوغ ، در هم ریخته و خراب است بخشی از زندگی شما دچار مشکل خواهد شد .اگر خانه شما در محلی بود که هیچ خانه دیگری در اطراف منزل شما وجود نداشت به این معنی است که شما از جامعه دور خواهید شد .

نظر محمد ابن سیرین در مورد تعبیر خواب خانه

محمد ابن سیرین در این مورد می گوید : دیدن خانه در رویا به معنی زن است.اگر ببینید که ستون های خانه را کندید و از جای خود تکان دادید به معنی حامله شدن همسر شماست .اگر وارد خانه نو و جدید شدید به معنی ازدواج با زنی زیبا و توانا است .اگر ببینید که در گوشه خانه نشسته اید و دچار غم و اندوه هستید به معنی رسیدن زمان مرگ شماست .اگر ببینید که از خانه فرار می کنید و فراموش کرده اید که در خانه را قفل کنید به این معنی است که دچار غم و اندوه خواهید شد .

نظر حضرت یوسف در مورد تعبیر خواب خانه

دیدن خانه در خواب شادی و جشن است .

منوچهر مطیعی تهرانی در این مورد می گوید :

اگر در خواب ببینید که خانه شما خراب شده است به این معنی است که به شما ضرر مالی خواهد رسد .اگر در خواب ببینید که در خانه مخروبه در حال راه رفتن هستید و آن خانه متعلق به شما نیست به این معنی است که دچار گناه خواهید شد . ابراهیم کرمانی در این مورد می گوید : اگر در خواب دیدید که سقف خانه بر روی شما ریخت به این معنی است که شما ثروتمند خواهید شد .

تعبیر خواب آتش گرفتن خانه

دیدن سوختن خانه در رویا به معنی این است که شما تحولات عظیمی در رفتار و کردار خود ایجاد خواهید کرد.عادت های بد خوتان را تغییر خواهید داد و روابط خود را با دیگران اصلاح خواهید کرد.این خواب نشان دهنده احساس درونی شما به تغییر یافتن است . تعبیر خواب های دیگر : تعبیر خواب آب - تعبیر خواب پول - تعبیر خواب مار - تعبیر خواب گربه ب-ت-25-01
خانه کوچک شما در وضعیتی قرار دارید که استعدادها و احساس شما را بسیار محدود کرده است و این محدودیت باعث عدم پیشرفت شما و ایجاد حس افسردگی در شما شده است
خانه بزرگ شما از وضعیت زندگی و کار خود کاملا رضایت دارید و به آرامش رسیده اید. شما ایده های بزرگی در سر دارید و معتقد هستید که قدرت رسیدن به این ایده ها را دارید.
ساختمان کهنه شما نیاز به تغییرات اساسی در رفتار ، افکار و شیوه زندگی خود دارید. این شیوه زندگی که در پیش گرفته اید و این افکار و رفتار شما نمی تواند بیش از این ادامه داشته باشد .
زیرزمین خانه در زندگی خود احساس نا امنی می کنید و به کمی آرامش ذهنی نیاز دارید
ایوان خانه فرد تنهایی هستید و از ته دل دوست دارید که وارد اجتماع شوید و دوستان زیادی داشته باشید ولی روش دوستیابی و اجتماعی بودن را نمی دانید
حیاط خانه معمولا به معنی دوران کودکی شماست .باید دقیقا توجه کنید که چه چیزهایی در حیاط خانه شما وجود دارد
آتش گرفتن خانه تحولات عظیمی در رفتار و کردار خود ایجاد خواهید کرد.عادت های بد خوتان را تغییر خواهید داد و روابط خود را با دیگران اصلاح خواهید کرد.این خواب نشان دهنده احساس درونی شما به تغییر یافتن است .
نظرات: 54 مشاهده